Hoe gaan jullie om met zwangerschap die maar niet komt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door douglas84, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik zit vol bewondering je verhaal te lezen.
    Mijn man en ik hebben ook ongeveer 4 jaar geleden een miskraam gehad maar wij hebben wel alle onderzoeken en behandelingen gehad er is niks gevonden maar we komen wel in aanmerking voor iui. Ik zal jullie aanraden om te kijken of je niet bij een ander ziekenhuis terecht kunt.
    Ik wens jullie heel veel succes en ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken.

Liefs riv

2. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    en ook voor mij allemaal herkenbaar.

wij zijn bijna een anderhalf jaar bezig.
    Bij ons is het ook de zaad.
    maar als ik die verhalen hier lees van de dames die hetzelfde hebben en toch zwanger raken raak ik de hoop niet kwijt!

ik ben deze maand weer begonnen met klussen en ik geef me partner allemaal vitamine pillen enzv.

ik ben benieuwd!

en tja die mensen die dat zeggen weten niet hoe het voelt dus ik negeer het gewoon!

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Heej onze Wens,
    Wat een raar verhaal zeg. ik zou het aangeven bij de huisarts en een doorverwijzing vragen naar een andere arts/ziekenhuis. lijkt me echt niet kunnen dit!!!
    Succes

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    @Onze wens, ik geloof echt dat ik de arts zo over die tafel had getrokken! Ik vind het werkelijk onmenselijk om na twee jaar gewoon doodleuk te zeggen: zie je wel dat het wel lukt, kom over twee jaar maar weer terug! Ik zou idd eens bij een ander zh gaan informeren!

Hoe ik ermee omga? Zo goed en zo kwaad als het kan. De ene dag kan ik de hele wereld aan, de andere dag (zoals vandaag) ben ik zo intens verdrietig. Zeker omdat werkelijk iedereen in onze omgeving echt maar twee keer naar elkaar hoeven te kijken en dan zwanger zijn. Ik heb inmiddels nog maar 1 vriendin die nog geen kinderen heeft, en die is ook nog niet bezig.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @onze wens: onacceptabel! ik zou echt van gyn of zh verhuizen, dit is echt TE hard om te zeggen...

een van de dingen die een goede gyn/zh nodig heeft is MEELEVEN en dat is hier niet echt aanwezig lijkt me.. :(

@fairy tale: heej, jij ook al zoveel rondes bezig zonder ook maar 1x zwang te zijn geweest (vind ik ook zo eng, niet eens weten OF je het kan worden/blijven)
    je mag bijna trug, denk je dat je nu in aanmerking komt voor een behandeling?

ik stond vanmorgen op met een dip..... soms denk ik echt dat ik NOOIT zwanger kan worden, wat we ook doen.
    zelfs gebeld hoe de IVF wachtlijst is, nou daar word je ook niet vrolijk van: pas in feb 2010 weer plaats!

misschien moet dat mijn nieuwe deadline dan maar zijn qua zwanger zijn.. ;)

@iedereen: knuf, het is zwaar en t wordt met elke (medische) stap zwaarder.
    alleen degenen die het meemaken kunnen het begrijpen..

gelukkig maar want ik wens het niemand toe

liefs
    klingel

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    @klingel, inderdaad, 30 rondes en nog nooit ook maar enig idee dat er iets gebeurt. Ik ben éénmaal 3 dagen overtijd geweest, maar da's alles. Heel frustrerend. Ik mocht 6 rondes na de hsg bellen voor een kijkoperatie, maar de vervangend gyn (kun je nagaan, mijn gyn is met zwangerschapsverlof!!) wil me eerst zien en het dossier doornemen. Ik hoop maar dat het niet nog meer vertraging oplevert, het kost me nu al een maand extra omdat de afspraak na mijn eisprong plaatsvind en de kijkoperatie tussen de laatste dag van mijn ongi en de eisprong moet plaatsvinden. Ik wordt echt helemaal simpel van al dat wachten! Maar als het goed is, kunnen we na de operatie eindelijk met IUI gaan beginnen!

Maar jouw naam zie ik ook al lange tijd rondkomen op het forum. Ronde 18, heb je zo'n lange cyclus dan? Wanneer zijn jullie begonnen?

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @fairy tale:
    wij zijn nu bezig sinds januari 2008; ik bedoelde met ' ook al zoveel rondes' niet precies 30 (waarop t misschien leek) maar meer ' ook al heel veel rondes zonder ooit zwanger' .
    het verschil tussen ons is denk ik een jaar, en dat is echt weerzinwekkend zwaarder voor jou denk ik.... :(

van dat wachten word je inderdaad simpellllllllllllllll he?
    ik zou bijna preventief afspraken plannen die ik nog niet nodig heb!!!
    ..hm, dat heb ik vandaag ook geprobeerd (ivf..) maar dat werkte dus niet omdat de wachtlijst (feb 2010!!) erger is dan mijn ongeduld! crisis!!!!!!!

er is bij jullie dus helemaal NIETS gevonden dat kan wijzen op deze ' onbegrepen infertititeit?' (vreselijk woord... )
    gaan jullie meer/andere onderzoeken krijgen denk je?

eigenlijk vind ik dat geen vraag maar meer een eis.

ik heb nu al geleerd dat indien je op je strepen gaat staan, ze meer voor je willen doen dan waneer je alles laat bepalen door hun (soms bureaucratische) planning...

ik hoop echt dat je aan de iui mag!

soms denk/vind ik het zwaarder dat je niet eens weet DAT er wat mankeert, zegmaar.

bij ons zeggen ze: cyclus )gem 28) perfect, ei perfect, lijf (bmi) voldoende (kan hoger, ben licht), bloed perfect, zaad voldoende (kan beter, te weinig klasse A) en dan: zou zo zwanger kunnen worden, en dan toch....... ondanks alles (en reken maar dat alles VEEL is ;)) geen (poging tot) zwangerschap.. :(

wel eens een vaag streepje op zwangtest gezien, dacht ik (en laatste ronde klingman ook zelfs!) maar toch, nooit een LF langer dan 14 dagen.....

soms denk ik dat het gewoon nooit gaat lukken..
    eigenlijk dacht ik dat vooral vandaag.. snik

erg he

ben dan ook erg emo vandaag.. zouden het de zwangerschapshormonen zijn??? ;)
    maandag zal ik het weten!

veel liefs!

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij zijn bezig sinds juni 2007, half jaartje langer dus. Maar ik heb dan iig nog de mazzel van een betrekkelijk korte cyclus. Mijn man heeft overigens idd een verminderde kwaliteit, ook te weinig categorie A.

En idd, preventief afspraken maken wil echt niet lukken. Ik probeerde eerder dan CD1 een afspraak te maken voor mijn hsg, maar dat kreeg ik echt niet voor elkaar!

Ben trouwens benieuwd, ik hoop idd voor je dat het zwangerschapshormonen zijn! hahaha

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Sinds 2weken probeer ik weer zoveel mogelijk positief te zijn. Niet meer denken van Waarom moet ik hormonen slikken en spuiten en steeds naar het ziekenhuis en afvallen. Maar gewoon het accepteren dat het zo is en dat de arts niet voor niets zo positief is en dat het dus echt mogelijk is.
    Dus sinds 2 weken weer Streng aan de Sonja Bakker om onder de 80 kilo te komen, want was al weken de weegschaal aan het vermijden met als gevolgvdat ik alweer ruim 85 kilo woog. Gelukkig in de 1e week al 1.7 kilo eraf dus hoop dat het zo doorzet!
    Zou het zo fijn vinden om binnenkort hier te lezen dat een van ons zwanger is!

10. hey meiden,

dank jullie wel voor jullie steun.
    wij waren/zijn idd erg kwaad op de gyn.:x
    we kijken het nu nog even een maand of 2 aan (even lekker ontspannen tijdens de vakantie, wie weet help het) en dan gaan we toch echt weer terug naar het ziekenhuis.

We hebben deze ronde wel een beetje hoop. ik ben nu eens echt een volle maand aan het temperaturen. en als ik dan naar de kaartjes kijk van zwangeren en als ik de verhalen lees denk ik dan dat het er positief uit ziet.

gisteren op 4e dpo heb ik de hele dag steken in mijn zij en buik gehad. vandaag is mijn temp weer iets gedaald maar dat schijnt normaal te zijn rond innesteling dus wie weet. afwachten wat het morgen weer is, zou dit zo graag al willen weten. net zo als dat ik bijna niet kan wachten tot ik kan testen.volgens ff is dat pas de 29e maar volgens mijn cyclus die elke maand netjes 27 is is dat de 22e dus nog een weekje (nou ja lange week) wachten dus.

heb trouwens geen innesteling bloeding gehad, maarja dat heb ik vorige keer ook niet gehad. wat ik wel heb is opruimwoede (nesteldrang :() mijn man word er gek van.

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Dames een hele dikke knuffel vanuit hier en heel veel sterkte de mmm is niet makkelijk.
    Voor de dames waarvan de mannen slecht zaad hebben, mijn collega zag het zaad en de kwaliteit echt stijgen door gebruik van zink, foliumzuur, geen drank en geen strakke (onder) broeken hoop dat dit ook voor jullie kan helpen, ik weet zelf dat je misschien niet op advies zit te wachten maar wilde het even neerzetten. Heel veel sterkte en hoop dat er iedere dag een klein lichtpuntje is waar je kracht vandaan kan halen.

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hoi hoi, ik wil ook mijn verhaal wel even kwijt aangezien ik het zo herken wat jullie allemaal schrijven;).
    Wij zijn nu aan ronde 17 bezig, ja ja, alweer bijna 1.5 jaar bezig. Kijkend naar al mijn vriendinnen en familieleden die binnen een poep en een scheet zwanger worden, bekruipt mij toch wel de angst dat wij misschien wel nooit een kindje zullen krijgen. En waarom, ik weet het niet, maar ik kan het mij na 1.5 jaar gewoon niet meer voorstellen dat ik ooit een positieve zwangerschapstest in handen zal hebben.

Sinds mei 2009 zitten we in de mmm, we hebben al een aantal onderzoeken gehad waaronder een zaadonderzoek, samenlevingstest, inwendige echo met een duidelijk klaarzittend eitje. Nu in augustus een hsg-onderzoek. Maar van dat wachten word je ook simpel. Ik had het liefst in juli het hsg-onderzoek gehad dus ik belde naar de gyn, maar ze hadden dus gewoon geen plek meer voor mij. Dus weer een cyclus wachten, pffff.

Maar goed, hoe sleep ik mezelf hier doorheen was de vraag. Wel, ik heb goede dagen en hele slechte dagen. De goede dagen zijn er vooral als ik al een paar dagen ongi ben, dan is namelijk alle spanning van voor de NOD eraf. Dan heb ik even een dipje een paar dagen voor mijn eisprong, maar rond de eisprong voel ik mij weer goed omdat we dan weer een kans hebben. En dan die uiterst vervelende 14 dagen na de eisprong, echt killing. Ik voel van vanalles en bij de vaste symptomen zakt de moed me weer in de schoenen omdat ik er dan van overtuigd ben dat het weer niet gelukt is.

Afgelopen 2 weken hebben we vakantie gehad, echt heerlijk, gewoon even niet bezig zijn met het hele zwanger worden drama. Ik ga zeker proberen dat gevoel mee te nemen nu we weer gewoon aan het werk zijn. Ooit zal het ook onze beurt zijn...die hoop moeten we houden.

Succes meiden!

13. joyce1988

joyce1988 Lid

21 jul 2009
    6
    0
    0
    maarssen
    hallo,
    ja het is heel moeilijk allemaal, ik ben zelf nu 8 maanden bezig, en heb nu 2 miskramen gehad, maar probeer positief te blijven! ik hou er inderdaad ook van om babyspullen te kijken enz. mensen vinden dit raar, maar dit is voor mij juist ontspannend!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi meiden,

Ik weet niet of ik hier al gereageerd had, maar wij zitten in ronde 9 en ronde 5 na mk. Gisteren te horen gekregen dat ik waarschijnlijk endometriose heb, mijn moeder heeft dit ook gehad, en mijn kwalen zijn het zelfde als die mijn moeder toen had, dus vandaar. Mijn moeder is wel gewoon zwanger geworden toen, maar toch heb ik het gevoel dat het bij ons ook niet zo maar zal gaan lukken.
    Over 1,5 maanden kan ik pas een afspraak maken bij de gyn omdat hun rooster maar tot en met sept loopt. En ik wil toch echt nog even een paar maanden de natuur de kans geven.

Ik kan me dus groen en geel ergeren aan de topics zoals "AL 2 maanden bezig en nog niet zwanger" byvoorbeeld.

Liefs Cyntje78

15. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi meiden,

Wat een aangrijpende verhalen allemaal.
    Het is inderdaad vaak een onbegrepen iets vanuit de buitenwereld.
    En dan de zin: je moet er niet te veel mee bezig zijn, dat kan ook je menstruatie beinvloeden en het zwanger raken ook. Dat is echt zulke vreselijk onzin!!
    Hoe kunnen ze het verzinnen!
    Als je alle grootse wens is om een baby te krijgen dan ben je daar natuurlijk veel mee bezig!

Ik heb zelf een dochtertje gekregen na 9 maanden dus ik ben hier ook niet om te klagen hoor. Ik wilde alleen even laten weten dat ik jullie allemaal een hart onder de riem wil steken!
    Laat de moed niet zakken hoor!! Eens hebben jullie ook een prachtig wondertje!!

Liefs Jelisa

16. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Can I have that in writing? ;)

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ongetwijfeld heel lief bedoeld van je. :)

Maar........ er blijven ook mensen altijd ongewenst kinderloos. Dus wel een beetje een gewaagde uitspraak....;) Het is namelijk niet zeker dat wij eens en heel lief wondertje zullen hebben.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ook!!!! Mannnnn wat kan ik me daar aan storen. Laatst was zelfs een huppelk*t die er compleet doorheen zat omdat ze in de eerste ronde niet zwanger was geraakt *(*%#$%&*(*&^%$#^!!!!!
    En ze vond het nog onaardig van mij dat ik reageerde dat ze ff moest nadenken :(

Bij de clubs zit ook een topic: zwanger in de eerste ronde... GRRRR ik heb daar nog nooit iets in gelezen, maar elke keer als ik die titel lees denk ik *(*&%^&&(^*!!!!

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Verder...

Mn beste vriendin lijkt tegenwoordig bijna elke keer als ik haar zie mij te moeten vertellen dat ik MOET ontspannen, dat ik maar MOET genieten van het maandje pauze dat we inlassen ivm onze vakantie. Dat het goed voor ons is als we er niet zo mee bezig zijn, dat ik nogmaals, echt MOET genieten van de vakantie, en er niet mee bezig MOET gaan zijn in mijn hoofd etc etc etc etc.

Dat soort uitspraken irriteren me ook enorm. Wat nou 'moeten'? En hoe doe je dat? En hoezo zouden we dat moeten doen? Denk je dat ik dan ineens zwanger van vakantie terug kom? Nee, zei ze, want ze weet dat het medisch is bij ons, maar ik MOET wel me gaan ontspannen. Tuurlijk doe ik mn best om me te gaan ontspannen, maar heb haar wederom verteld dat waar ik ook zal zijn, ik mezelf en ons vruchtbaarheidsprobleem met me mee neem. Dat ik op vakantie ongesteld ga worden, dat ik op vakantie zwangeren, baby's en kleine kinderen zal zien. Dat ik daar ook kinderwagens over straat zie rijden... Dat ik daar ook reclame posters zal zien waar schattige kindjes opstaan etc etc etc.

Tuurlijk bedoeld ze die opmerkingen echt wel heel erg lief, maar dat soort uitspraken kwetsen me wel enorm. Ook al zijn ze vast niet kwetsend bedoeld. Ze zei niet te weten hoe ze mij nu nog zou kunnen steunen als ze mij niet dat soort opmerkingen mocht gaan geven.

Voor meelezers:

- zeg iemand die met vruchtbaarheidsproblemen te kampen heeft niet wat ze moeten gaan doen, en al helemaal niet dat ze moeten gaan ontspannen, of nog erger: het los moeten laten. Je kwets daar meiden zoals ik echt recht mee op de ziel. ( Het voelt dan namelijk bij mij aan alsof je zegt: ''dat je nog niet zwanger bent komt omdat je er te veel mee bezig bent. Dus het is je eigen schuld dat je nog niet zwanger bent. En je sleepte door je idiote gedrag je man mee de MMM in, want als je er niet zo mee bezig was, was je allang zwanger geweest.''

- luister naar je vriend/vriendin die te kampen heeft met de problemen, probeer niet hun probleem op te lossen, want dat proberen de dokters al en daarnaast googlen vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen zich vaak helemaal suf dus er is weinig nieuws wat jij ze nog kunt vertellen over het oplossen van hun probleem.

Zooo dit lucht voor ff op.

Deel Deze Pagina