Hoe gaan jullie om met zwangerschap die maar niet komt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door douglas84, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat geloof ik Michelle, maar waarschijnlijk heb je toen wel de juiste keuze gemaakt. Ik veroordeel jou en alle andere meiden die zomaar zwanger raken ook echt niet. Want ook dat is niet altijd even makkelijk.

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik haat de wereld ook niet hoor, haha. Wat ik er gewoon oneerlijk aan vind is dat diegene die de pil slikt dus blijkbaar nog geen kinderen wil, waarom wordt zij dan wel zwanger en iemand die er 100% voor gaat raakt maar niet zwanger. Snap je een beetje wat ik ermee bedoel? En tuurlijk het leven is niet eerlijk, maar toch....;)

3. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ja ik snap wat je bedoeld, al slikken de meeste vrouwen hem niet goed , als je door de pil heen zwanger wordt en je hebt verder alles goed gedaan dan is dat genetisch vast gelegd bij die persoon en is dat een ''foutje'' in de natuur.
    Verder kun je ook een te lichte pil hebben, en de mensen die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken, maar toch niet zwanger willen worden...
    die verafschuw ik wel! En mensen die te laks om gaan met de pil of voorbehoedsmiddelen.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tja ach, soms is het gewoon lekker om even uit te schreeuwen hoe oneerlijk de wereld verdeeld is. En ik heb al vaker met oneerlijkheid te maken gehad in het leven. Dat wil niet zeggen dat ik verbitterd ben ofzo. Maar ik vind gewoon dat ik mijn portie wel heb gehad eigenlijk.
    Sorry, heb vandaag gewoon een k*tdag, moet morgen naar de dokter en wil gewoon ff zeiken. Sorry meiden.

5. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ach je moest is weten wat voor een klote leven ik al achter de rug heb op 17 jarige leeftijd, en dan zal jij misschien wel denken van ja het zal wel...
    Maar het is toch echt zo :p Ik heb een hele moeilijke periode achter de rug, en ik hoop nooit meer zo'n lange periode van 7 jaar mee te maken

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tuurlijk denk ik niet: dat zal wel. Weet zelf namelijk hoe dat is. Wil echt niet zielig doen ofzo en jij vast ook niet. Na regen komt zonneschijn...

7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Saskia1984, ik heb ook wel van die k*tdagen;), dan moet je gewoon over alles zeiken:D. Ik wil dat dan eigenlijk helemaal niet, maar het moet. Maar goed, af en toe lekker zeiken kan geen kwaad, de dag erna gaat het weer een stuk beter;)

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dames, heel begrijpelijk!
    Zo zie ik weer op tegen het volgende familiesamenzijn (as zondag verjaardag schoonmoeder) Zwager en vrouw zijn in mei gestopt met de pil... ze verwachten binnen no-time zwanger te zijn. Mijn bekruipt dan weer het vreselijke gevoel.... steeds weer als we ze gaan zien ben ik bang voor "goednieuws" voor hun... Telkens verwacht ik dat ze zullen zeggen dat ze zwanger zijn.
    Ze weten van onze mk... maar ze weten nog niet dat we waarschijnlijk in de mmm gaan belanden.

Dit geeft zo'n akelig gevoel in mijn maag :(

Liefs Cyntje78

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oja... en het erge is, dat ik bang ben te ontploffen als het bij hun zo ver is. Dat heul sarcastisch ga reageren zo van " Gefeliciteerd... en wij gaan de mmm in!" Erg he?

Liefs Cyntje78

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @cyntje78 - ze kunnen verwachten wat ze willen, maar net als dat een ander verwacht niet zwanger te raken omdat ze de pil slikken kunnen zij er onverwachts net zo lang over doen als jij of misschien nog wel langer. Ik begrijp wel dat het niet als afgunst bedoeld is, maar soms realiseren mensen waarbij het niet zo makkelijk gaat niet wat ze iemand aan doen die wel 'makkelijk' zwanger raakt. Ik kreeg toch zo'n rotopmerking van een vriendin van mij... ik heb zo snel mogelijk de telefoon opgehangen en heb echt enorm gehuild dat ik er niks aan kon doen. Gelukkig hoorde ik drie maanden later dat ze in aanmerking komen voor IUI en dat ze zich nog verontschuldigde voor haar opmerking. Maar ze weet niet hoe erg ik er mee gezeten heb...

11. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ja zeker! :D

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @liefde1978.... ik snap je helemaal... natuurlijk gun ik het ze van harte. En misschien reageer ik op zo'n moment wel heel anders dan dat ik nu denk te gaan reageren.
    Ik heb het er wel met ze over gehad een paar maanden geleden. Dat het voor mij misschien wel heel moeilijk is als ze zwanger zouden zijn... en dat áls ik vervelend reageer, ik het niet zo bedoel. Ze snappen dat gelukkig wel.
    Maar zwager vond het schijnbaar grappig om tegen z'n vrouw te zeggen "ha, leuk! wedstrijdje!" Ze vertelde me dit, en ook al was dit een grapje... van me afzetten kan ik het niet zo goed.

Liefs Cyntje78

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Dat is ook wel een behoorlijk lompe opmerking, misschien had ze dat niet moeten vertellen en voor zich moeten houden. Het is goed van je dat je ze van te voren hebt ingelicht dat je het niet zo zou bedoelen. Ik weet van die vrienden (doordat wij het 3e stel zijn dat 'voor' hun zwanger raakt) dat ze zo reageren maar dat ze ook de eersten zijn die langskomen als de kleine er is - toch schrik je er wel van als iemand niet al te blij doet om het maar zo uit te drukken. Dat zullen dan waarschijnlijk de hormonen wel zijn ;)
    Ik hoop dat jullie snel zwanger raken (en dat de kleine zich dan vasthoudt) meid! Kan me goed voorstellen dat hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is. Ik zat al te huilen - had ik ook gedaan zonder al die hormonen in mijn lijf- toen ik hoorde dat ze IUI mogen gaan doen, zo blij ben ik voor ze.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, sommigen dingen kunnen erg pijnlijk zijn. Ik begrijp wat je bedoelt Cyntje. Je gunt het ze wel en je bent echt wel blij voor ze, maar toch voelt het dan zo oneerlijk. Om mij heen raakt de ene na de andere zwanger en ik vind dat echt wel pijnlijk. Wanneer zijn wij aan de beurt, denk ik dan...
    En echt.. ik weet echt wel dat er hier meiden zijn die wel 4x zo lang bezig zijn dan wij. Daar heb ik trouwens ook respect voor! Maar ik vind 9 maanden ook al lang eigenlijk. En vooral die onzekerheid, dat knaagt... Je hebt het gewoon niet in de hand, en ik wil graag alles in de hand hebben. Maarja, zo werkt het niet niet hè...

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @ cyntje/saskia Stomme tip misschien, maar gebruiken jullie bijvoorbeeld die ovulatietesten? Ik weet van een vriendinnetje dat ze bijna een jaar aan het proberen was, zonder succes. Toen ze nog eens goed ging rekenen met de ovulatie etc. bleek dat ze maandenlang op de verkeerde dagen geklust hadden. Toen ze naar een dag later ging, was ze vrij vlot erna zwanger. Als ik zo die reclame op tv hoor, scheelt dat al een hoop.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks voor de tip. Heb ze één keer gebruikt om te kijken of ik inderdaad een ovulatie had en wanneer ongeveer. Voor wat betreft het klussen gebruik ik ze liever (nog) niet. We vrijen best regelmatig en verplicht vrijen willen we echt niet. Als dat straks van de gyn zou moeten is het iets anders, maar nu wil ik het nog leuk houden.
    Misschien gebruik ik ze deze ronde weer, maar gewoon om wat inzicht te krijgen in mijn cyclus.

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik ga de deze maand voor de 5e x gebruiken. De eerste keer dat ik ze gbruikte was in februari... en telde meteen aan. Dusss verslaafd eraan geraakt ;) Helaas is het daarna met de testen niet meer gelukt ondanks we het op de juiste dagen deden.
    Afgelopen ronde heb ik ze niet meer gebruikt, en dat gaf me meer rust. Maar nu ga ik ze toch maar weer gebruiken voor het geval de gyn er naar vraagt. Tempen heeft voor mij geen zin omdat ik onregelmatig werk en elke maand een blok nachtdiensten draai van 2 a 3 nachten.
    Ik weet niet of dit uitmaakt voor de gyn en verdere onderzoeken. Anders moet er maar iets geregeld worden op mijn werk.

Liefs Cyntje78

18. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Cyntje78, ik begrijp je gevoel helemaal voor wat betreft bang te zijn dat je zwager en zijn vrouw gaan aankondigen dat ze zwanger zijn. Ik heb precies hetzelfde gevoel gehad als ik naar vrienden en familie ging. Ik wist namelijk dat bijna al mijn vriendinnen, mijn zus en schoonzus probeerden zwanger te worden. Ze waren allemaal later dan ons begonnen en oh wat was ik bang om als laatste te eindigen, ik zag het dan ook bijna als een wedstrijdje. Helaas is mijn angst uitgekomen, al mijn vriendinnen, mijn zus en schoonzus zijn zwanger, ze gaan ook al bijna allemaal met zwangerschapsverlof. Het deed me erg veel pijn toen ze het nieuws brachten, toch heb ik enthousiast gereageerd (ik gun het iedereen) en eenmaal bij thuiskomst barste ik dan in huilen uit, ik vond het zo oneerlijk. Maar nu alle vrienden en familie zwanger zijn heb ik wel een soort rust gekregen, ik heb mezelf erbij neergelegd dat wij gewoon de allerlaatsten zullen zijn. De 'wedstrijd' is gespeeld en ik ben er nu ook niet meer mee bezig.

Ik las hier ergens op het forum een zin die ik wel mooi vindt nu wij de laatste zullen zijn;): De mooiste en liefste babies bewaren ze voor het laatst:p.

Meid, sterkte aankomende zondag bij je familiesamenzijn;)

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik heb bijna 1 jaar ovulatietesten gebruikt zonder enig resultaat. Mijn gyn zei dat ik die dingen niet meer moest gebruiken, het geeft alleen maar stress zei ze. Ik weet door het gebruik van die testen ongeveer wanneer mijn eisprong is en zij gaf aan dat als je frequent seks hebt (volgens haar 3 maal per week) dat dat voldoende is.
    Dit is dan ook de eerste maand dat ik ze niet heb gebruikt, spannend hoor maar het geeft ook wel weer rust, zo'n gevoel van 'we zien het wel', gewoon minder geforceerd.
    Ik zie deze maand dan ook als een soort rustmaand aangezien ik 10 augustus een HSG-onderzoek heb.

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Emma... wat een mooie woorden ja!

Inderdaad gaf het me meer rust zonder ovutesten. Ook al heb ik een cyclus tussen de 29 en 35 dagen.

Vanaaf lekker even werken met mijn favo collega. Ze is net 6 weken zwanger, heeft van de week een prachtige echo gehad (ook zij heeft een miskraam gehad en werden moeilijk zwanger) En ohhh wat leef ik met haar mee, en zij met mij!:)

Liefs Cyntje78

Deel Deze Pagina