Hoe gaan jullie om met zwangerschap die maar niet komt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door douglas84, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    nou dames, op dit moment kan ik er helemaal niet tegen dat die zwangerschap maar niet komt, aangezien ik WEER ongesteld ben geworden!!!!!!

2. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    Hey dames,

Wij zijn nog niet zo heel lang bezig (half jaar) maar voor mijn gevoel eigenlijk wel. Wij zijn bijna 2 jaar getrouwd. Het is nu vooral vervelend dat iedereen gaat vragen: oh jullie zijn toch getrouwd? willen jullie nog geen kinderen. Dat doet pijn.
    Of als ik me een keer niet goed voel, dat mensen dan voor de grap zeggen: oh je bent toch niet zwanger?

Het lijkt ook of iedereen in je omgeving zwanger is en wordt. Ik ben wel blij voor ze. Maar je denkt toch waarom worden zij wel zo snel zwanger.

3. Katootje22

Katootje22 Actief lid

14 jul 2006
    308
    0
    0
    vervelend elisa83 ik hoop snel dat je zwanger bent. En ik voel idd hetzelfde race als mensen grapjes maken oid en je,je alleen voelt als "iedereen" om je heen opeens zwanger lijkt

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Heej Race, Heel herkenbaar. Dit hadden wij ook na ons trouwen. Zijn deze mnd 1 jaar getrouwd. Maar inmiddels weet iedereen dat we al ruim een jaar bezig zijn en het dus niet wil lukken en blijven de grapjes en vragen wel achterwege.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @race/douglas: ja idd, die fijne ongenuanceerde vragen als je getrouwd bent of lang bij elkaar... pfffffffffffff

veel mensen denken gewoon NIET na bij dat soort vragen. omdat ze niet weten dat het ook anders dan snel/makkelijk kan gaan .. :(

beh!

@elise: shit.......... knuf!

6. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ja, iedereen lijkt zwanger te worden, onder alle omstandigheden. En dan zeggen ze ook doodleuk, ja was na 1 ronde al raak, grrrr. Ik vraag me soms wel eens af of het echt normaal is om er gemiddeld een jaar over te doen, want van wie ik het hoor, is het allemaal binnen 3 maanden. Wij zijn deze maand begonnen met temperaturen, maar ik weet niet of ik daar zoveel heil in zie. 1 keer drinken in de kroeg en de temp is al niet meer reeel.Pffff.....wordt er moedelooss van.
    xxxxxxxxx

7. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij zijn ronde 10 ingegaan. Met ons eerste zoontje duurde het ook 11 maanden. Maar het duurt gewoon zo ontzettend lang, vooral omdat ik ook zo veel rugpijn krijg na mijn eisprong, soms lig ik over de grond te rollen van de pijn. Ik wil nog niet opgeven, maar mijn man soms al wel. Hij vindt het de pijn niet waard en we hebben al een zoontje. De dokter zegt dat het menstruatiepijn is, en dat het vanzelf weer weg moet gaan. Nou, hij mag het een maandje van me hebben. Ik hoop dat iedereen snel zwanger raakt en ik blijf nog meelezen, groetjes lucky.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Heej Lucky,
    Ik heb ook die hevige pijne rond eisprong. Zo erg dat je amper seks wilt. maar mijn gync. zegt juist dat die pijne rg goe is dat betekent dat alles werkt.....

9. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Sterkte aan diegenen die juist hun MS hebben gekregen..na 8 rondes proberen besef ik hoe rot dat voelt...
    De ene dag ga ik er al beter mee om dan de andere..
    Soms kan ik geen zwangere vrouw in men buurt verdragen(lijkt nu plots niet heel de wereld zwanger????). En dat is niet erg handig nu de helft van men vriendinnen/collega's of zwanger is, of pas bevallen of al kleintjes heeft...
    Ik probeer me er zo min mogelijk op te fixeren want daar word ik gek van.Afleiding en sport dat zijn zowat mijn manieren...een goed glas wijn, naar de sauna gaan, een filmpje meepikken, ontbijten met vriendinnen..
    Allees de ene dag is de andere niet en soms zou ik ook liefst heel de dag onder de lakens kruipen...:x
    WAAROM DUURT HET ZO LANG????

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik probeerde altijd die grens van 1 jaar (het zogenaamde gemiddelde) te nemen als geruststelling.
    echter, die gaat in ronde 19 natuurlijk niet meer op..

tja, als er mensen in ronde 1 zwanger worden (ongelooflijk, moet je je eens voorstellen hoe oud jouw kindje nu dan al zou zijn geweest!!)
    dan moet er tegenover 1 maand, om het gemiddelde van 12 maanden te maken, iemand staan die er 23! maanden over doet.

weer zon lekkere conclusie van mij he, :D !

maargoed... humor zal ons redden toch? (meestal)

;)

11. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    O wat herken ik jullie verhalen!!!
    Sinds twee weken heb ik er een nieuwe bij.
    Mijn man is juist 40 geworden, dit even als achtergrond.
    We gaan eten bij een bevriend koppel(waar de vrouw dan nog op haar 40 bevallen is van hun kind).
    Zeggen ze twee keer na elkaar "je moet er maar niet te lang meer mee wachten".
    Zien ze dan niet dat mijn man begint te schuifelen en dat ik knalrood word. ONdertussen voel ik men MS opstarten voor de 8e keer sinds men pilstop. Ik probeer te denken "begin over iets anders..begin over iets anders...".
    En dan de moment suprème nadat mijn man en ik nog steeds niet op hun debiele opmerking reageerden ; "neenee wacht er maar niet te lang mee anders denken hij(over mijn man) met jullie kind in de speeltuin staat nog van "is dit nu de vader of de grootvader woehahaha"
    dames, ik stond op het punt hem over de tafel aan te vliegen maar heb het maar kalm gehouden.
    Wat kunnen mensen toch ongelooflijk dom zijn:D

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @1979kik; jeetje meis, wat een achterlijke opmerkingen zeg!!! :x Ze bedoelen het vast niet zo, maar het kan zo hard overkomen en het wordt tijd dat mensen zich dat eens gaan realiseren.

13. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hey Saskia1984(en anderen uiteraard)
    Dat denk ik dan van " ze zijn niet slimmer" maar na een resem belachelijke opmerkingen heb ik het nogal gehad.
    En zoals iedereen hier...de ene dag is de andere niet he..
    sterkte en veel succes!!!!!!
    dikke knuff

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat klopt, de ene dag denk ik: ach, het komt wel en zo niet, tja dan zien we wel en de andere dag denk ik: ik word nooit mama en ik wil niks liever dan dat, zonder kindje is mijn leven niks waard (om het maar even heel cru te zeggen)
    Ach ja, die emotionele buien horen er ook bij...

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Meiden vandaag kom ik even huilen.

De ongi is weer gearriveerd keurig op tijd zoals elke maand.
    Pffftt nu gaat de laatste maand in van onze "afspraak" om naar de dokter te gaan.

Mijn beste vriendinnetje had ook vaak van die opmerkingen zoals "je moet er niet teveel mee bezig zijn" of "het komt wanneer het komt" Totdat ik haar een keer flink toebeet ik hoop niet dat jullie die onzekerheid tegmoet gaan als jullie zover zijn. En toen viel het kwartje bij haar en na heel lang praten en uitleggen snapt ze het nu helemaal en is ze echt weer mijn steun en toeverlaat.

Meestal zijn wij samen ongi en dan staat ze dus ook op de stoep met een groote doos "troost" chocolade onaangekondigd en wel. Elke maand bedenkt ze wel wat anders om mij op te fleuren. Hier ben ik zo blij mee. Zij is ook een van de weinige die het weet dat we al zo lang bezig zijn dus elke maand mag ik persoonlijk uithuilen in haar armen. En eerlijk waar een stevig potje janken kan voldoende zijn om weer verder te kunnen gaan met de dagelijkse beslommmeringen ipv. de hele dag depri en down te zijn.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, echt wel! Ik heb vorige week ontzettend hard zitten huilen bij mijn mannetje. En ben het nu weer even "kwijt". Soms moet dat gewoon even :)

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    super berekening Klingel!! Daar had ik nog niet eens aan gedacht!!!!

18. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hey meid
    veel sterkte!!!
    We kennen allemaal dat gevoel. WC-bezoeken waren vroeger nooit zo rot als ze nu kunnen zijn.vreselijk...
    SOmmige mensen kunnen toch ook zo bot zijn he..
    Wat me soms helpt is als ik denk "ze weten niet(meer)wat ze moeten zeggen..Na 8 rondes weten mijn vriendinnen(zeker die hun kinderkrijgen-proces al achter de rug hebben)niet meer wat zeggen. Ze weten niet wat helpt, hoe gevoelig ik die moment ben... En het lijkt me dat er dan vooral die "domme" opmerkingen uitkomen. Ik geef nu ook altijd antwoord van "hoe kun je er nu niet meer bezig zijn..je bent toch geen robot, ik wil mama worden en dan ga ik er voor" en meestal begrijpen ze het dan. Ik heb de vraag trouwens aan men gyne gesteld(in België wordt er denk ik sneller naar de gyne gegaan , ik bespreek deze zaken helemaal niet met HA heb er zelfs geen vaste). Mijn gyne zei "tuurlijk moet je ermee bezig zijn...als je zwanger wil worden moet je wat kijken naar wanneer je vrijt enz dat is heus niet abnormaal of contraproductief".Hij zegt dat "er niet zoveel mee bezig mogen zijn" iets uitde volksmond is".Toen zei hij tegen me :zolang je er niet obsessief mee bezig bent ..., maar ik zie dat dat goed zit, dus dat vond ik wel lief én geruststellend.Trouwens aan al diegenen die één keer per maand eens een goede huilbui hebben, heel normaal!!!!Doe ik ook en soms verschillende dagen, we zijn toch niet van steen hallo?? En tis niet dat je er even niet aan kan denken he met al die zwangere vriendinnen, collega's, onbekenden op straat,...

19. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Af en toe een flink potje janken is wel goed ;)

@Kik: Wat een klote opmerking zeg! Snap heel goed dat je je in moest houden..

@lieseleentje: Wat lief van je vriendin! :D

Mensen die dit hele proces niet mee hebben gemaakt kunnen makkelijk praten vind ik. Ook al bedoelen ze het goed, ik heb dan lliever dat ze hun mond houden. Gelukkig zijn er in mijn omgeving maar weinig mensen die af weten van onze wens. Scheelt ook weer botte opmerkingen ;)

Was laatst een keer uit eten en echt heeeel veel zwangere vrouwen... Pfff dan word ik wel ff sjaggie.. :(

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Juist de mensen die het niet weten maken bij ons de botte opmerkingen. De mensen die het wel weten, steunen ons juist. De mensen die het niet weten zeggen: wordt het niet eens tijd, wanneer gaan jullie en al die opmerkingen. De mensen die het wel weten hebben wel een keer gezegd: het komt vanzelf of je moet er niet zo mee bezig zijn, maar houden nu wijs hun mond.

Deel Deze Pagina