onrust vader?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantalk, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Hallo,

    Ik heb even een vraagje over papa's en onrust.
    Als ik alleen met ons ventje thuis ben dan slaapt hij als een roosje. Wanneer ik hem op bedje leg dan huilt hij een paar minuutjes en dan slaapt hij.
    Maar als papa thuis is dan huilt hij de hele dag en slaapt dan ook niet in bedje alleen op de armen. :(
    Kan het zo zijn dat hij de onrust van mijn man voelt en daarom ook zelf onrustig wordt?
    Iemand hier ervaring mee?

    liefs Chantal
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dat vind ik een hele goeie vraag, dat idee heb ik namelijk ook. zeker de eerste weken als ik de voordeur achter me dicht deed begon Dano keihard te krijsen, gewoon ontroostbaar. ik moet zeggen het is wel minder nu.

    Ik zei toen voor de gein, dat Dano het voelt wanneer zijn melkbussen de deur uitgaan,
    maar misschien inderdaad de onrust van z'n vader. tsja Mijn vriend doet het hartstikke goed allemaal, maar is inderdaad ook nog wat onwennig over sommige dingen.
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Misschien komt het ook omdat de papa's toch wat minder tijd doorbrengen met hun kroost? Mijn zoon heeft ook liever mij en mn dochter had dat in het begin ook maar inmiddels is ze een echt papa's kindje.

    Ik ben gewoon meer vertrouwd met hem, hij herkent mn stem beter, herkent mn geur beter en dat ik de gene ben met de boobs zal vast ook wel wat meespelen al heeft mn zoon er niet zo'n probleem mee. Als hij heeft gegeten kan iedereen hem in bed leggen/troosten maar ik ga ook standaard 2 avonden per week sporten en dan legt oma hem in bed (vlak nadat hij bij mij heeft gegeten)
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik herken het wel iets.
    Het gaat meestal vrouwen iets gemakkelijker af denk ik. En ik heb het ultieme troostmiddel (.)(.) dat heeft mijn vriend niet.
    Ook doet mijn vriend het heel anders. Hij brengt ons kereltje snel even op bed. Ik lees altijd even een boekje voor en daar wordt hij lekker rustig van.
     
  5. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ja dat kan zeker volgens mij. Hier heb ik er niet veel last van gehad. In het begin zijn wij beiden heel intensief met haar bezig geweest, doordat ze niet genoeg binnenkreeg en erg was afgevallen moesten we haar elke 2 uur voeden (eerst fingerfeeden, werd later de fles, want zelfs dat ging niet) en dan was je zo een uur met haar bezig. Wel merkte ik dat ze bij mij of mijn schoonmoeder beter dronk ook omdat ze de onrust van mijn man voelde. Die was zo bang dat hij het niet goed deed of niet genoeg binnenkreeg bij haar. Dan begon hij met voeden, terwijl ik kolfde en als ik dan klaar was met kolven nam ik het over en dan dronk ze gelijk rustiger, doordat ik rustiger was. Gelukkig was dit na een tijdje over en was hij zelf rustiger en dronk ze dus ook goed bij hem. Kinderen voelen heel veel aan en reageren daar ook op. Let maar eens op als je zelf om wat voor reden dan ook onrustig bent of niet lekker in je vel zit. Hier merk ik dat meteen ook aan Inge. Nu al wel minder, maar toen ze zo klein was reageerde ze daar heel sterk op. Heel fijn als je er zelf even doorheen zit dat je kind dan ook meteen een huildag heeft.
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    dank jullie voor de reacties.
    Ik ben eens benieuwd hoe het vandaag gaat. Papa is werken tot half 4.
    Als hij nu toch wel lekker gaat slapen dan denk ik toch echt dat het aan de onrust van mijn man ligt.
    Hij heeft ook ontzettend veel aan zijn hoofd en heeft het echt mega druk. Kan me dus wel voorstellen dat je dan behoorlijk onrustig wordt.
     

Deel Deze Pagina