Hoe gaan we de zoektocht naar een camping weer starten?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fl01, 8 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het toch elk jaar weer een dingetje..waar naar toe in de zomer. Sinds vorig jaar zitten we gebonden ivm schoolgaande kindjes en hebben we een vouwwagen over kunnen nemen van een vriend. Afgelopen jaar op een leuke camping in Frankrijk geweest. Maar waar dit jaar heen? Ik zou graag naar Italie gaan, maar hoor dat daar de campingplaatsen vaak klein zijn (en we hebben redelijk grote vouwwagen..).
    Zoeken een niet al te grote camping, niet massaal, zwembad, wat speelgelegenheid en nette sanitaire voorzieningen. Maar waar start je nu toch weer met zoeken, er zijn zoveel campings......? Hoe doen jullie dat meestal?
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zoeken altijd via vacansoleil een regio/camping uit. Daarna via Google en zoover recensies zoeken en eventueel zoeken naar goedkopere opties in die buurt/op die camping. We zijn niet al te veeleisend dus een gemiddelde van een 7.5 is altijd wel prima. We letten dan bijv wel extra op het sanitair.
     
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hier voor het eerst een eigen caravan. Voorheen altijd de stacaravan gehuurd via bijv vacansoleil maar dat werd echt te duur in de bouwvak.
    Maar nu idd ook geen idee waar te beginnen met zoeken hoor
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    wij zoeken eerst een regio op waar we graag heen zouden willen en dan via google maps zoek ik op campings en kijk ik naar de recensies op google en faciliteiten op de website en dingen als tripadvisor voor extra recensies.
    recensies zijn niet altijd eerlijk op internet, want mensen klagen vaak liever dan dat ze een compliment geven. Dus dat is soms een beetje lastig.
    iets landelijk gelegen campings met wat minder faciliteiten hebben vaak meer ruimte dan een camping direct aan zee. en grote campings hebben vaak wat kleinere plaatsen. wij vinden campings met hoge bomen fijn, maar soms heb je daar dus onwijs last van op de kleinere kampeer plekken dat je tent of vouwwagen bijna niet geplaatst kan worden.
    Er is zoveel aanbod, en het blijft lastig om iets te vinden.
    Vorig jaar hadden we een super camping in Frankrijk gevonden, per toeval via google maps en we hadden een camping in Spanje die eigenlijk een beetje tegenviel, terwijl die hele goede recensies had, maar die was toch wat te massaal voor ons.
     
  5. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Ik doe mee! Ben alweer een aantal weken aan het zoeken maar vind het zo moeilijk.

    Hier extra lastig omdat wij een ouder kind hebben (11 jaar ) en jonger kind (2 jaar). Jongste is al snel goed: speeltuintje en zwembad en het is oké. Voor de oudste lastiger. Zwembad moet natuurlijk wat glijbanen enzo hebben en animatie moet ook leuk zijn voor leeftijd van oudste.

    Wie o wie heeft de tip. Liefst NL maar België en Duitsland mag ook maar langer dan een uur of 3 rijden vinden we al eigenlijk te lang :D komt met name omdat de jongste alle ritjes langer dan een half uur TE lang vind duren o_O
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij beginnen met de keuze voor een land, daarna komt vaak de keus voor de regio of we gaan gelijk zoeken op: kleine campings, biologische campings of natuurrampings. En daarna natuurlijk Zoover bekijken. Er zijn zoveel campings dat je echt gek wordt van de keuze die je hebt ...

    In Italië gaan wij aankomend jaar naar Camping Rio Vantone aan het Idromeer. Voor Italiaanse begrippen klein (zo’n 150 plekken) de plaatsen verschillen erg, groter en kleiner, maar wij hebben een caravan met alleen een kleine voortent (deeltent). Het gebied is rustig, maar 45 min van het Gardameer, dus je kan de drukte opzoeken.

    2e camping Italië wordt mega-hysterische-camping vlakbij Venetië aan het strand.

    3e camping Is in Oostenrijk daar gaan we weer naar een boerderij/kindercamping op een berg. (Zo’n 25 plekken)
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik vond het persoonlijk erg druk, maar ik denk dat De Paal in Bergeijk erg geschikt is voor jullie. Speeltuintjes op alle velden, maar ook veel te doen voor grotere kinderen.
    Ter Spegelt schijnt ook super te zijn voor die leeftijd (11jr dus).
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Als je naar Frankrijk wil zou je eens op het forum van camping-frankrijk.nl kunnen kijken. Dat is een actief forum. Er staan veel reviews en je kunt ook je vraag en eisen plaatsen en dan krijg je tips.

    We zijn dit jaar zelf naar Toscane geweest, naar camping le pianacce. Naar mijn idee waren dat geen hele kleine plekken.
     
  9. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wij zoeken in Italië specifiek naar grote plekken. Ze zijn wel te vinden, maar het kost wat meer speurwerk. Hoe klein mag de camping zijn?

    Hier enkele tips voor kleinere campings ronde de 50 plekken in Italië

    https://tasteria.it/ Super leuke camping en ze hebben plekken van 120m. Verder is er een tuin met groente, fruit en kruiden, waar je mag plukken en een delicatessenwinkeltje. De kinderen mogen elke ochtend mee om de dieren te verzorgen.

    https://www.zoover.nl/italie/veneto/tarzo/al-lago-di-lago/camping
    Ook een kleine gezellige camping aan een meer met zwembad. Fijne sfeer en vriendelijke eigenaars. Ze hebben ruime plekken (wel specifiek naar vragen). Wij stonden direct aan het meer op een plek van rond de 150m met echt een geweldige uitzicht. Zwemdiploma wel een aanrader.

    https://www.zoover.nl/italie/toscane/firenzuola/la-futa/camping
    Rustige camping op een heuvel met een geweldig uitzicht over het Toscaanse landschap. Ze hebben ruime tentplaatsen. Geen idee of je hier met vouwwagens ook op mocht. Er zijn ook kleinere plekken, dus wel specifiek naar vragen.

    http://www.vallegaia.it/
    Grotere camping met ongeveer 200 plekken. Naar mijn mening te druk, maar veel mensen vinden dit klein. De plekken boven zijn ruim. Ongeveer rond de 125m.

    Het zijn geen Franse campings met soms wel plekken van 200m, maar voor Italiaanse begrippen is dit wel ruim en je staat niet scheerlijn aan scheerlijn. Ik vraag bij het boeken wel specifiek om een grote plek.
     
    MyrtheMyr en Youtan vinden dit leuk.
  10. K00

    K00 Niet meer actief

    Ja ter spegelt is ook leuk!
     
  11. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik vind het ook lastig.

    Dit jaar zitten we voor het eerst vast aan de zomervakantie, dus ik denk dat we al vroeg boeken dit jaar, misschien ergens een leuke vrroegboek korting.

    Mijn eisen:
    * afstand goed zelf te rijden
    * Italië
    * aan het strand
    * leuk zwembad voor kleine kinderen
    * liefst een grote caming
     
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wij googlen altijd op 'kindercamping'
    Ook de site van de anwb is heel fijn. Je kunt er op land, faciliteiten enz selecteren
     
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wij hebben via anwb gezocht. Italië staat wel bekend om krappe plekjes.
    Dit was ons mini plekje...
     
  14. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    ook hier is zijn de vakentiekriebels!

    Vorig jaar een tent gekocht en nu aan het wegdromen bij de foto's van de prachtigste uitzichten....

    Maar waar doe je goed aan, 2 kinderen onder de 8, Max 5 uur rijden vanaf Utrecht, leuke camping, in de buurt ook nog wat te doen en het liefst met hond.

    En als ik mijn man vraag wilt hij naar Duitsland voor de 80ste keer:rolleyes:

    Ik zit nu aan Noord-Frankrijk en Luxemburg te denken...

    Maar ook dat verandert per dag:roflmao::roflmao:
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Campings Birkelt in luxemburg is erg leuk! Zwembad (niet mega maar goed), speeltuin en in de bossen dus ideaal met een hond! Uurtje of 4-5 rijden en leuke stadjes in de buurt :)
     
    Kanarie vindt dit leuk.
  16. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens! Erg mooie omgeving, dagje trier mee pakken bijv.
     
    Kanarie en xxmoixx vinden dit leuk.
  17. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Eerst in zoekmachines al onze wensen aanvinken, vervolgens op zoover kijken hoe mensen over de vakantiebestemming denken en als het dan nog bevalt, zoeken of ik ergens goedkoper kan boeken. Ik ben en blijf een Nederlander natuurlijk, voor een dubbeltje op de eerste rij.:oops::roflmao:
     
    fl01 en maviju vinden dit leuk.
  18. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Tsja, mijn man en ik gaan ook het liefst naar Italië, al is het er in de zomer vaak wel super heet. We zijn in het verleden ook meerdere keren met de kinderen naar Italië (Toscane) en Frankrijk geweest. Leuke vakanties, maar als je de kinderen vraagt welke vakantie ze het leukst vonden dan zullen ze antwoorden dat de vakantie van afgelopen zomer naar Texel hun favouriet is. Ook voor ons was het een fijne, relaxte vakantie, en waarschijnlijk gaan we dit jaar weer.
     

Deel Deze Pagina