Paniek, seks voelt anders (sorry voor het onderwerp)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jannekeblij, 28 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannekeblij

jannekeblij Nieuw lid

28 dec 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Mijn excuses voor het intieme onderwerp maar ik weet niet waar ik dit anders zou kunnen posten.

Ik ben op dit moment 6 maand zwanger. Vorig jaar heb ik een MK gehad dus misschien ben ik een beetje te voorzichtig en te snel ongerust, maar ik zit er wel enorm over te tobben.

Vorig weekend heb ik met mijn man seks gehad, en het klaarkomen vond ik heel erg vreemd aanvoelen, heel zwakjes, ik kan het niet goed uitleggen maar het voelde vreemd aan. Vlak nadien kreeg ik gedurende ongeveer een uurtje buikpijn en hierdoor hebben we het vrijen dus ook niet afgemaakt. Ik zat er gewoon niet met mijn hoofd bij. Gisteren heb ik het dan zelf nog eens geprobeerd (nogmaals sorry voor het onsmakelijke detail) en ook toen hetzelfde. Een heel slap orgasme (ik voelde nauwelijks wat) en buikpijn achteraf.

Ik heb sowieso een afspraak met de huisarts maandagochtend maar ik vraag me af of dit wel ok is? Kan iemand me geruststellen?

2. Buckcherry

26 dec 2019
    77
    69
    18
    Vrouw
    Buikpijn kan komen omdat je baarmoeder samentrekt bij een orgasme. Zou me er niet druk om maken

3. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Is heel normaal denk ik hoor. Het is gewoon anders en een gekke gedachte. Tebminste dat vind ik.... Misschien laat je je dus in je onderbewustzijn niet helemaal gaan als je een orgasme hebt.
    Je hebt een baby in je buik.
    Door jouw orgasme kan je baarmoeder samentrekken en kan je ook harde buiken krijgen erna. Die buikpijn is dus niet zo gek.

4. moniquemaan

moniquemaan Nieuw lid

13 dec 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Wat ik af en toe wel heb is dat als wat langer duurt en moeizamer gaat, dat ik dan soms lastig aanvoel of het nu is gebeurd of niet op het eind. Dat geeft mij ook wel wat buikpijn nadien, omdat de opwinding denk ik wat langer blijft hangen en niet weg gaat. Maar dat heeft dan niks met zwanger zijn te maken. Euhm... ik weet niet of dit duidelijk is nu ik het nog eens nalees...

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.378
    17.305
    113
    Ik vind dit vooral vreemd :D
    Oh wacht, je bedoelt gelijk afmaken? Ik las het als in klaar komen, uur wachten en dan pas verder willen :roflmao:

Maar dat het anders voelt, makkelijker of moeilijker is, pijnlijk daarna... hoort er allemaal bij hoor :) na 4 kinderen/zwangerschappen kan ik wel zeggen dat ik ervaring daar mee heb :D gaat de pijn echt in golven/lijkend op weeën moet je opletten.

Heb je speciaal hier voor een afspraak gemaakt of voor iets anders?

6. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Buikpijn na het klaarkomen is in principe heel normaal. Je baarmoeder trekt samen, en nu je zwanger bent, kan dat pijnlijk aanvoelen.
    Ook kan het klaarkomen zelf anders zijn.
    Je hele 'benedengebied' is anders doorbloed, waardoor het heftiger kan zijn, of juist minder heftig.
    Verder kan angst, onzekerheid, etc. Van beide kanten ook een rol spelen.
    Wees niet bang, het is lastig en vervelend, maar hoort er allemaal bij.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Zoals al gezegd kan t heel anders aanvoelen in n zwangerschap, zeker naarmate de zwangerschap vordert en je baarmoeder groeit.

En trouwens, niet elke keer zeggen dat onsmakelijk is o.i.d. Seks is gewoon fijn (ja behalve nu dan misschien haha) en kunnen we hier prima over praten toch!

Oilell vindt dit leuk.
  8. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Is heel normaal. Mijn orgasmes zijn ook niet zo veel aan tijdens deze zwangerschap. Ook een stuk zwakker. De buikpijn is normaal want bij een orgasme krampen die spieren een beetje en dus ook de baarmoeder. Kan geen kwaad voor het kindje.

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Echt, compleet normaal! Doe het lekker rustig aan en hou het bespreekbaar met je man, dat is echt heel fijn voor zowel jezelf als voor hem. Weten jullie beide wat er fijn is/niet fijn is. Want dat is nu toch wel echt een beetje anders ;)

Deel Deze Pagina