Mijn zoon draait zich ineens om op zijn aankleedkussen. Ik vind t gevaarlijk en onhandig (ook tijdens luier verschonen). Iemand tips om dit af te leren?? Of is dit een fase? Thanks
Het is heel normaal en vraagt veel creativiteit. Hier helpt afleiding. Liedjes zingen en iets in de handjes geven.
Hier ook een actief kindje tijdens het verschonen. Smorgens neem ik hem mee naar ons bed en daar kan hij even lekker draaien tot ik vind dat t genoeg is en zn schone luier om doe. Op het aankleedkussen geef ik hem altijd iets. Zn speen, een sok, boekje. Wat er maar in de buurt ligt eigenlijk
Hij zal 't nog heel vaak gaan doen, dus probeer iets te vinden dat werkt; leid hem af met zingen, speelgoed, gek doen, verschoon op een andere plek zodat je meer ruimte hebt, etc. Kindjes liggen helaas niet altijd braaf stil wanneer dat voor mama makkelijk zou zijn
In ieder geval het kussen omdraaien zodat het kind recht voor je ligt, ipv dwars. Scheelt al heel veel, zo kun je hem makkelijker op de rug houden en kijkt hij jou recht aan tijdens het verschonen. Heb je een plank boven de commode? Plak een spiegel en glinsterende stickers een de onderkant van de plank, vinden baby helemaal geweldig.
Inderdaad afleiding werkt nog altijd het best. Goed op bedacht zijn dat ze zomaar wat kunnen gaan doen.