Omdraaien

Discussie in 'Verzorging' gestart door Odin, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Mijn zoon draait zich ineens om op zijn aankleedkussen.

Ik vind t gevaarlijk en onhandig (ook tijdens luier verschonen).

Iemand tips om dit af te leren??
    Of is dit een fase?

Thanks

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Het is heel normaal en vraagt veel creativiteit. Hier helpt afleiding. Liedjes zingen en iets in de handjes geven.

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier ook een actief kindje tijdens het verschonen. Smorgens neem ik hem mee naar ons bed en daar kan hij even lekker draaien tot ik vind dat t genoeg is en zn schone luier om doe. Op het aankleedkussen geef ik hem altijd iets. Zn speen, een sok, boekje. Wat er maar in de buurt ligt eigenlijk

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hij zal 't nog heel vaak gaan doen, dus probeer iets te vinden dat werkt; leid hem af met zingen, speelgoed, gek doen, verschoon op een andere plek zodat je meer ruimte hebt, etc. Kindjes liggen helaas niet altijd braaf stil wanneer dat voor mama makkelijk zou zijn ;)

5. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik probeer af te leiden, maar lukt soms niet. Als ik m dan omdraai.is het 1 groot huilfestijn!

6. adi

adi Niet meer actief

In ieder geval het kussen omdraaien zodat het kind recht voor je ligt, ipv dwars. Scheelt al heel veel, zo kun je hem makkelijker op de rug houden en kijkt hij jou recht aan tijdens het verschonen.

Heb je een plank boven de commode? Plak een spiegel en glinsterende stickers een de onderkant van de plank, vinden baby helemaal geweldig.

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Inderdaad afleiding werkt nog altijd het best.
    Goed op bedacht zijn dat ze zomaar wat kunnen gaan doen.

Deel Deze Pagina