Zo herkenbaar! Hier is het ook altijd raak. Ik vind het juist heeeeeeeel gezellig! Mijn weekenden zitten in ieder geval altijd vol zonder ze gepland te hebben
Ik zou gillend gek worden. Wordt er al kriegel van dat ik nooit eens normaal achter in de tuin kan zitten zonder dat de buren over de schutting staan te kijken. Ben sowieso iemand die alles geregeld wil hebben, weet waar ze aan toe is en kan heel slecht tegen onverwachte dingen, verrassingen etc
Ik vind mijzelf enorm gastvrij en wij hebben ook vaak mensen over de vloer, maar mijn deur staat echt niet de hele dag voor iedereen open. Daar moet ik echt niet aan denken. En zomaar kasten opentrekken: dat vind ik persoonlijk niet spreken van goede opvoeding. Ik zal dat nooit doen (alleen bij mijn ouders) en zou het ook niet prettig vinden als anderen dat bij mij deden. Ze kunnen alles van mij krijgen, maar ga niet zomaar in mijn kasten rommelen. Anders is het als we een feestje hebben met veel man. Dan zorgen wij meestal voor het eerste drankje en zeggen er meteen erbij waar ze voor de rest van de avond drank kunnen vinden.
Als jullie er happy mee zijn, prima! Maar ik moet er werkelijk niet aan denken om zo te leven. Ik kan me er al niks bij voorstellen dat mensen hier de koelkast/kasten opentrekken en zelf van alles pakken, dat vind ik echt niet kunnen en zou dit zelf echt nooit doen bij een ander. Natuurlijk loopt hier wel eens iemand onaangekondigd binnen, gezellig, geen problemen mee. De buren die over de schutting klimmen.... nee bedankt! Ik kan het prima vinden met mijn buren, maar hier zit ik niet op te wachten. Ik ben sociaal en heb een leuke familie- en vriendenkring, maar ik blijf wel graag baas in eigen huis en baas over eigen tijd.
hier gaat het bijna net zo.. alleen over de schutting klimmen niet hier kunnen vrienden en familie langs komen wanneer ze willen.. Buren komen regelmatig aan de deur.. 1 keer per jaar hebben we een bbq met aantal buren.. Als er mensen op het laatste moment aan willen schuiven kan dat, we hebben toch altijd te veel Familie en goede vrienden mogen hier best de kastjes open trekken op zoek naar drinken en snaaierij.. Doe het zelf alleen bij familie.. Maar goed, ik vergeet altijd een tweede rondje drinken te doen.. ik laat ze rustig 3 uur teren op één drankje Iedereen weet dat ik dat vergeet dus pakken ze het zef
Iedereen weet bij ons dat ze moeten bellen voordat ze willen komen. Wij hebben er een gruwelijke hekel aan als mensen onverwacht op de stoep staan.
ben ik gelukkig niet de enige... In mijn directe omgeving lijk ik wel de enige die hier echt last van heeft
Ah ja hier ook hoor, snap het ook niet Vind het ook niet altijd leuk trouwens, ik wil niet dat mensen het merken snap je..
Heerlijk toch! Ik ben opgegroeid dat iedereen thuis welkom is, vrienden konden ook altijd mee eten of blijven slapen. Bij ons kan dat ook, m'n vriendinnen weten zelf waar alles ligt en mogen van mij rustig hun gang gaan in huis.
vroeger was ik zelf ook zo maar nu niet meer,ik wil nu graag dat mensen me even bellen voordat ze langskomen. weet niet hoe die verandering gekomen is,misschien omdat ik meer rust voor mezelf wil
Ik kan niets anders dan mij hierbij aan sluiten. Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd, maar ik ben dan ook best wel op m'n rust en privacy gesteld. Hoe gezellig het me ook lijkt, het zal niets voor mij zijn. 1x lag ik een middagdutje op de bank te doen, toen ineens de buurman naast me stond. Werkelijk... ik voelde me hoogst ongemakkelijk op dat moment en schaamde ik me gewoon.
hier is de deur letterlijk altijd open(hoeft alleen maafr de klink naar beneden te duwen) totdat we naar bed gaan of een avondje zelf hebben.. heerlijk toch.. Hier ook gewoon in de kasten, maar ik denk dat mensen daar een verkeerd idee van hebben. Als mensen die dichtbij staan iets pakken is dat vaak niet een koek ofzo, maar maken dan drinken voor ons beide, pakken een koek of chips voor iedereen die in de kamer is. vaak ook na even mededelen..
Prima bij een ander... maar niet hier! Wij zijn erg op onze rust en privacy gesteld. Ik ben zelf ook benieuwd hoelang jullie situatie goed gaat.. Bij mijn broer ging het ook zo, incl. grote bruiloft met ruim 300 man. Maar toen kwamen er problemen en lieten ze het stuk voor stuk afweten. Dan kom je mooi bedrogen uit.
Hier is iedereen welkom al bellen ze meestal wel van tevoren. En een hapje en drankje zal ik ook altijd aanbieden maar dat ze zelf in kasten en koelkast gaan graaien nee dank u. Mijn schoonbroer en zijn vriendin hadden daar een handje van weg. Doodleuk boterhammen beginnen smeren voor zichzelf (elk 3 stuks) en dan komt meneer 2 dagen later nog eens aanwaaien, gelijk de koelkast in en roepen: hé je hebt geen kaas meer. Euhm inderdaad de kaas is op, die hebben jij en je vriendin laatst opgemaakt en mijn winkelbudget voor deze week is op.
hier kan iedereen altijd mee-eten, binnenlopen enzo. Maar niet iedereen zit me bij de kasten. Onze goede vrienden wel en mijn jongste broer, (maar die logeert hier vaak) maar echt niet iedereeen.
Hier idem! Ik heb dit van huis uit totaal niet mee gekregen! Ik moest zelf altijd 3 keer nadenken voor ik iemand mee naar mijn ouders nam. Mijn ouders konden nooit tegen drukte. En ze werden er vaak chagerijnig van. Met verjaardagsfeestjes bijvoorbeeld, zag mijn moeder er altijd tegenop als de hut vol zat, en was zij blij als dat weer achter de rug was. Zo ook met vriendinnen naar huis nemen, ik moest van te voren eerst vragen of dat mocht. En ja ik had er nogal wat, en ik hield er wel van met een aantal vriendinnen op slaapkamer beppen, je weet wel Maar mijn moeder had altijd commentaar als; het is hier geen zoete inval Nu ik zelf moeder ben, denk ik daar wel eens aan terug. En heb dit niet als prettig ervaren. Nu in mijn huis is het wel degelijk zoete inval! Ik geniet ervan als het huis vol zit. Iedereen kan mee eten (graag zelfs) Logeren is hier geen probleem etc. Ik woon op een etagewoning, en in de zomer staat de voordeur hier ook gewoon open. En buren en kinderen komen hier ook gewoon binnenwaaien. En hier eten bijna dagelijks wel mensen/kinderen mee. Dus nee ik vind het niet vreemd, is alleen maar gezwellie toch
Ik merk wel dat ik er redelijk in veranderd ben. Toen ik samenwoonde met mijn ex was dat allemaal minder. Vrienden kwamen langs, hapje en drankje, blijven eten... allemaal heel gezellig. Ieder om beurt naar de koelkast, of als hun al kwamen terwijl de winkel nog open was dan riepen we al: je weet waar alles staat, bedien je maar. Nu is het allemaal veel minder geworden gewoon omdat ervan geprofiteerd werd. Niks in huis, ga maar naar Elis die heeft altijd wel wat in huis. Een tante vertelde me dat ze (broers en zussen van mijn man) altijd al zo geweest zijn. Gewoon zelf amper boodschappen doen en dan maar op een ander alles uit de kasten gaan halen.
Iedereen is hier welkom maar heb eigenlijk wel graag dat ze van te voren bellen.Ik heb soms gewoon geen zin in bezoek en wil lekker lui op de bank hangen in me pyjama. Verder mag iedereen pakken wat ze willen maar dat doet eigenlijk alleen me schoonzusje en me broertje. Ik ben wel wat gastvrijer geworden sinds we een kindje hebben hoor. Bv vroeger mocht niemand boven komen maar nu maakt dat me niets meer uit er staat altijd een extra bedje klaar voor kindjes die moe zijn enz.