hoe gaat dat bij jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik bepaal helemaal niks :(.
    Ik reageer alleen op het (beknopte) verhaal van ts.
    En zoals ik later ook uitlegde, ik denk dat zij op dat moment ongelukkig is, even een dipje, heimwee, even met haar gevoelens geen raad weten.
    Omdat ik denk dat een meisje van 4 echt niet expres constant zo vervelend is.

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    @Onje, ik denk ook dat een kind dat voelt. Mijn stiefmoeder zal ook absoluut geloven dat ze geen verschil maakte en toch heeft dat voor mij altijd zo gevoeld (of het nu wel of niet zo is geweest, nu als volwassene zie ik het nog steeds).

Lastige situatie, 2 dagen is natuurlijk erg kort om te wennen voor zo'n kleintje. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar ik denk dat geduld hebben en aandacht en liefde het belangrijkste is.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat er ook gebeurd is dat als sam wat doet wat niet mag zij hem dan gaat vertellen dat ie het niet mag als je even verderop staat en hem er bij weghaalt, ik vind dat zij dat niet hoeft te doen en idd steeds ohhh sam deed dit...

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hier ook alles zoals mama het wil.
    De ene week is mama poes lief, krijgt mijn partner zelfs smsjes dat hij er mooi uit zag enzo wanneer hij de kinderen kwam halen, de andere week dreigt zij met het aangeven van misbruik. Wij hebben te maken met een klein borderlinetje ;) heeel vervelend voor ons. Maar voor de kinderen is dit helemaal verschrikkelijk.

School kan een enorme verandering zijn voor kindjes van deze leeftijd. Ik hoop het maar.
    Maar ik heb goede hoop ook de stiefdochter heeft zo een periode gehad en is nu buiten haar streken om een lief kind.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    en wat zeg jij dan?

6. Onje

Onje Niet meer actief

Ik denk dat dit erg verschilt en niet zo van afstand te bepalen is.
    Dit zal voor ieder kind/gezin anders zijn.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zeg dan dat ik het wel aan sam vertel dat het niet mag en dat zij het niet hoeft te doen.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat ze aandacht wil en nodig heeft is duidelijk, en het lijkt me ook helemaal niet leuk als je je vader maar weinig ziet. ik heb een beetje het gevoel dat het de laatste tijd meer negatieve aandacht is dan positief.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb veel respect voor stiefouders. Met je vriend krijg je er toch andermans kind bij en je maakt echt bewust een keuze om voor het kind te zorgen (en ervan proveren te gaan hoyden).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook een poos met mijn eigen kinderen had. Dat ik aan het eind van de week toch blij was als ze weer naar hun vader gingen. En danzijn het echt mijn kinderen. Ik ben geen stiefouder, mijn man wel. Mijn dochter is ook net 4 en dat is een lastige leeftijd wordt echt tijd dat ze naar school gaat.

Het is ook niet zo raar dat je zoontje anders is als zijn zus er is. Anders is alle aandacht voor hem en nu moet hij delen. Daarnaast doet zij grote meisjesdingen die voor hem misschien ook leuk zijn maar wat hij nog niet kan. Ik zou wel als stiefmoeder niet teveel op de regels te zitten en daar meer van aan papa overlaten. Mijn man deed dat de eerste paar jaar ook niet. En ik vraag me ook wel een beetje af waarom papa er de hele dag niet is als zij bij jullie is. Lijkt me dan toch de aangewezen vader / dochter tijd

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dit is iets wat ieder kind doet die zich thuis voelt. Ik denk dat je blij kan zijn dat ze Sam echt als een broertje ziet. Toch

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dit doen mijn kinderen van 4 en 2 ook. En ook het ruziemaken en alles wat erbij hoort. Klinkt in ieder geval als broer en zus, en ik denk dat je dat ook zo moet zien.

En ach, ik werd vroeger ook al 'mama 2' genoemd door mijn broertje ;) Is denk ik ook iets wat een beetje bij 'het oudste kind zijn' hoort.

Maar daarentegen kan ik me helemaal voorstellen dat het af en toe niet leuk is, het is herkenbaar :)

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben zeker blij dat het goed gaat tussen die 2, ook al hebben ze soms ruzie of iets, dat hadden mijn zusje en ik vroeger ook wel en nog af en toe haha.

mijn vriend is trouwens de hele dag er bij hoor als zijn dochter er is, en logisch dat ze aandacht wil en sam ook! voor hem is het ook lastig om het te verdelen tussen beide af en toe.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Doet Kylian hier ook constant grrrrrrrrr om je bij op te vreten gewoon en hoe we ook ons best doen om hem uit te leggen dat dit de taak van papa's en mama's is het kwartje schijnt maar niet te vallen.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zeg idd ook dat het de taak is van papa en mij, maar dringt nog niet echt door, maarja het is ook lastig ze moet iedere keer weer wennen als ze hier komt en wij ook en tegen de tijd dat je helemaal gewend bent is het weer zondag... de vakantie is ze een week geweest en toen waren we er helemaal aan gewend en ging het ook wat makkelijker en waren we van slag dat ze weer weg was en omdat het zo rustig was.

Deel Deze Pagina