vertraagde vorm van waterpokken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by maryam27, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0
    Hi dames,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie dit misschien herkennen en eventueel tips hebben.
    Ik heb een zoontje van 22 maanden en heeft nu al meer dan 4 weken waterpokken, hij krijgt er een stuk of 5 en vervolgens doe ik er menthol poeder op voor tegen het krabben en 's avonds voor het slapen in een badje met havermout voor het verzachten en uidrogen van de wondjes, het helpt wel echt, maar een paar dagen later heeft die er weer een paar erbij. En zo gaan we al 4 weken.
    Ik ben er nu wel klaar mee, aangezien ik nu een baby heb van 11 dagen oud, die ik weg houd bij haar broer, omdat ik bang ben dat die haar deze virus overbrngt.

Wie herkent dit en heeft tips voor me:)

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Ben je al bij de huisarts geweest? Misschien zijn het geen waterpokken maar misschien kinderzeer/krentenbaard. Word ook eerst een blaasje en droogt goudgeel op..

3. maryam27

maryam27 Bekend lid

Jan 31, 2010
    531
    0
    0

Hi veertje, ja daar ben ik vorige week donderdag geweest, ik moest geduld hebben, en niet laten krabben want dan besmet die de rest vn zijn lichaam pffff voelde me niet echt serieus genomen
    En hoelang duurt dat? En is het ook besmettelijk?

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Kinderzeer is ontzettend besmettelijk.. Mijn zoontje is nu bijna 6 en heeft het bijna maandelijks een keertje.. De eerste keer dat hij het had dacht ik ook dat het de waterpokken waren, zijn handjes en gezicht zaten er toen helemaal onder.. Toen we bij de huisartsenpost kwamen omdat hij 40 graden koorts had vertelde ze ons dat hij helemaal geen waterpokken had maar kinderzeer/krentenbaard..
    Ik vind het namelijk best lang duren voor waterpokken.. Heb je misschien een foto van een plekje?

Share This Page