3 Miljoen IVF kinderen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Elmo, Apr 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Al meer dan drie miljoen ivf-kinderen op aarde

De wereld telt momenteel meer dan drie miljoen kinderen die door in-vitrofertilsatie, kortweg ivf, zijn geboren. Dat werd woensdag bekendgemaakt tijdens een medisch congres in Praag. Het eerste kind dat ooit werd geboren door een reageerbuisbevruchting, de Britse Louise Brown, is intussen 28 jaar oud.

Volgens een internationale commissie die zich bezighoudt met ivf en andere technieken worden jaarlijks in de wereld ongeveer een miljoen ivf-behandelingen uitgevoerd. Ongeveer 20 procent daarvan leidt ook tot een succesvolle bevalling. Internationaal heeft een op de zes koppels te maken met vruchtbaarheidsproblemen.

Nederland en Denemarken zijn koplopers als het gaat om ivf-geboortes. In beide landen is een op alle 25 geboortes het resultaat van een ivf-behandeling.

Bron: onlineconsultatiebureau.nl

Nou, dan valt het dus toch nog wel mee met het "achterlopen" van ons kleine kikkerlandje ;)

Ik hoop dat het even iets positiefs is na al het slechte nieuws hier!

Elmo

2. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    Louise Brown heeft nu toch zelf inmiddels (natuurlijke weg) ook een kindje gekregen?

en idd we lopen zo te zien zeker niet achter!

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Dat is zeker goed om te horen, ik zelf beschouw ons ook als een positief voorbeeld.

20 december hebben wij onze eerste gesprek gehad met de fertiliteitsarst, na al de onderzoeken gehad te hebben. Daar kwam uit dat het bijna onmogelijk is om natuurlijk zwanger te worden, gelijk werd de ivf gestart en nu ben ik dik 12 weken zwanger. Gelijk geluk bij de eerste poging, ik hoop dat het mensen een positieve inzicht geven in ivf, het is pittig maar gezien het resultaat zal ik het zo over doen.

4. wow wat veel :D
    en ik sluit me er hoop ik snel bij aan!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Louise Brown heeft volgens mij idd een dochter gekregen, op de natuurlijke manier!

6. Baby81

Baby81 Actief lid

Mar 7, 2008
    249
    0
    0
    Volgens mij worden het er steeds meer.

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik ben nog steeds erg dankbaar dat we deze mogelijkheid hebben gekregen!

Ook het verloop/groei e.d. van ons kindje wordt door het ziekenhuis in de gaten gehouden. Ik ben vooral benieuwd naar de onderzoeken, wanneer een embryo ingevroren heeft gezeten en zich dan ontwikkeld tot een gezond mensje 8)

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik wil gaan zorgen voor nummer 3.000.001!

;)

Groetjes,
    Josien

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

En 2 misschien, Josien ;)

Share This Page