hoe gaat dat ivf?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door CrossCountry, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,

er is een grote kans dat wij alleen zwanger zullen worden met ivf. 1maart horen wij het definitief.
    maar hoe gaat zoiets? bedoel hoe lang duurt het voor ze aan de slag gaan met je? gebeurt het vaak dat het dan in 1x lukt? is er een kans op een tweeling met het terug plaatsen van 1 embryo? en als ze mn ei geplukt hebben na hoeveel dagen krijg je die dan weer terug?

ik weet dat ik dat allemaal aan mn gyn kan vragen maarja 1 maart duurt nog ff:D

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #2 Catmommy, 8 feb 2016
    Laatst bewerkt: 8 feb 2016
    Hoe snel je aan de slag kunt hangt er vanaf of je in het ziekenhuis ivf kunt uitvoeren waar je nu zit.
    Soms moet je overgeplaatst worden en duurt het een paar maanden langer.

Als je de punctie hebt gehad dan wordt ongeveer 3 dagen later teruggeplaatst.

Gemiddeld heb je per terugplaatsing 20 procent kans op een doorgaande zwangerschap. Ongeveer 50 tot 60 procent krijgt uiteindelijk na 3 ivf pogingen een kindje.
    Ik zou er dus rekening mee houden dat het niet (gelijk) lukt.
    Veel mensen zien het als een snelle manier van zwanger worden en hoge garantie op een kindje maar dat is het echt lang niet altijd.

De mmm bestaat vooral uit wachten en vaak veel tegenslagen, dus bereid je daar op voor!

Edit: een 1eiige tweeling is een bevrucht eitje dat zich binnen 10 dagen na bevruchting splitst. Dus ik gok dat je met ivf inderdaad een 1 eiige tweeling kunt krijgen.

Wat was er niet goed bij jullie? Is er bij jou iets mis of bij je partner? Als het bij je partner mis is, wat was dan de kwaliteit van zijn zaad? Heb je misschien het vcm gehoord?
    Houd er rekening mee dat veel ziekenhuizen beginnen met IUI voor je naar IVF gaat.
    Of heeft de gyn het al gehad over IVF?

3. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie!

Het zkhs waar wij bij zitten doen ook ivf behandelingene dus hoef ik niet naar een ander zkhs gelukkig. het zit helaas bij ml niet helaam goed. ipv de 15-20 miljoen zwemmers heeft hij er "maar" 2miljoen:(
    idd heeft de gyn het al over ivf gehad.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik sluit mij bij bovenstaand aan.

Veel wachten en je hebt geen garantie. Maar hoop houden is wel heel belangrijk!!

Hopelijk lukt het snel :)

5. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Sluit mij ook aan!
    Inderdaad het is geduld hebben en veel wachten

Succes

6. CrossCountry

CrossCountry Bekend lid

9 mrt 2015
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    dank jullie wel!

7. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik heb net mijn eerste IVF doorlopen en het is voornamelijk een hele hoop doorzetten en een hele hoop medicijnen. Ik heb het uiteindelijk niet als heel zwaar ervaren, alleen na de punctie had ik een infectie. Dat is wel jammer geweest. Nu zit ik sinds maandag met onze eerste embryo, heb er niet veel vertrouwen in, maar weet uiteindelijk natuurlijk nog niets. Als je vragen hebt die niet al hierboven zijn beantwoord door andere dames, stel ze gerust.

8. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft er ook maar 2 miljoen.
    Vandaag voor het eerst gyn en daar viel het woord IVF ook al. Was wel ff wat om te moeten verwerken....

Sterkte!

9. Linnik

Linnik Lid

22 jun 2015
    74
    0
    6
    Rotterdam
    Ik zit nog maar aan her begin (3e iui behandeling) maar denk wel dat we na een 6tal pogingen voor ivf in aanmerking komen.. Ik ben zo vreselijk bang voor pijn en dus voor de punctie.. Ik zou me hier nu nog helemaal niet mee bezig moeten houden maar kan het niet uit m'n hoofd zetten. De HSG deed bij mij traumatisch verschrikkelijk pijn.. Ik ben zo bang voor nog meer pijn...

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik heb ivf en icsi gedaan, zag ook op tegen de punctie, maar ons ziekenhuis geeft ontzettend goede pijnstilling en kan het in 10-15 minuten. Terugkijkend is het allemaal heel erg meegevallen en zou ik het zo weer doen. Het lastigste is het wachten. Succes en sterkte!

11. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ps. als je eigen ziekenhuis ivf doet en je bent al onder behandeling hoef je meestal niet lang te wachten en kan je na de iui zo door! De eerste stap is een maand de anticonceptiepil slikken.

Deel Deze Pagina