Wij gaan over een paar weken naar Italie op vakantie en we willen dan via Zwitserland rijden en daar een nachtje blijven slapen voordat we verder rijden. Het liefst een hotelletje in de buurt van de snelweg. Maar een omweg van een kwartier naar een dorpje is ook prima. En het allerbelangrijkste: het moet betaalbaar zijn. Ik vind nu alleen maar slaapplaatsen voor 150 euro en meer!!!
Misschien moet je dan ook niet in Zwitserland kijken Zwitserland is momenteel schreeuwend duur namelijk! In je eerdere topic gaf ik je al de tip eens te Googlen op Ox hotel in Duitsland. Ligt vlakbij Freiburg, nog een half uurtje naar de grens vanaf daar. En een erg fijn hotel!!
Al gekeken op sites als: - Booking.com: 212,582 hotels worldwide. Book your hotel now! - Hotels, Vliegtickets, Stedentrips, Autohuur, Last Minutes bij Expedia - Hotels.com - Hotelreserveringen, aanbiedingen en kortingen op luxe en goedkope hotels ...? Daar kijk ik namelijk altijd en kun je heel gemakkelijk sorteren op prijs, plaats, etc.
dit is van een collega van mij.. kan eens vragen wat hij er voor vraagt.. Booking.com: Hotel Gasthof Engelberg, Scharnachtal , Zwitserland. Reserveer nu uw hotel!
Ga je door de Gotthardtunnel? Dan weet ik wel een leuk hotelletje net voor de Gotthard, vlakbij de snelweg. Is in een klein gehuchtje, beetje ouderwets, maar brandschoon en lekker eten. Ik wil het internet adres wel even voor je op zoeken.
Wij rijden via Frankrijk. Dat is voor ons de meest logische route. We willen in ieder geval zo'n 800 km gereden hebben voordat we gaan stoppen.
Je komt uit de buurt van den haag toch? Ik ook namelijk en - je moet het natuurlijk helemaal zelf weten - maar Duitsland rijdt net zo makkelijk! En je gaat ook dan via Basel Zwitserland in.
Als je door Dld bij Basel de grens over gaat kan je behoorlijk last hebben van wegversmallingen. Ze zijn al jaren op dit traject aan de weg bezig. Op zich valt het wel mee met files, maar je mag bij de wegversmallingen minder hard rijden en het is heel lastig om in te halen. Wij rijden daarom de laatste jaren via Frankrijk en komen dan ook bij Basel Zwitserland binnen.
September 2011 was het prima te doen! Ligt er aan of je in het hoogseizoen gaat of erbuiten. En het langzamer rijden kun je in Dld natuurlijk wel goed compenseren op de andere stukken, dat gaat in Frankrijk niet zo goed
Dat hotel is inderdaad niet duur. Kinderen onder de 4 jaar zijn zelfs gratis. Ik vind het alleen nog iets te ver van de eindbestemming.
Wij rijden altijd in het hoogseizoen, met de voorjaarsvakantie. Dan is het daar echt een ramp.... De route die wij door Frankrijk rijden kun je ook aardig doorrijden. 't Is meer dat ik er gewoon een beetje ongeduldig van wordt... Waarschijnlijk is de reistijd op beide routes net zo lang als je in het hoogseizoen rijdt, maar voor mij scheelt het een hoop frustraties.