Hoe was bij jullie de eerste kennismaking tussen jullie pasgeboren baby en honden? Wij hebben 2 honden en ik vroeg me af hoe ik ze het best aan elkaar kan laten wennen als de baby straks geboren is. Hebben jullie nog iets speciaals gedaan, iets gegeven van de baby ofzo?
ik zit er ook mee. Wij hebben drie kleine honden, en me moeder zei zet dr maar gewoon in de cosi op de vloer en erbij blijven.. Maar ik denk dat ik op dat moment ff ga kijken hoe ik t ga doen.. Ben wel erg benieuwd naar reacties.
Wij hebben bij thuiskomst de maxicosi op de grond gezet zodat de hond even rustig kon snuffelen. Maar onze hond is nogal makkelijk en vrij onderdanig, ik heb dan ook nooit problemen met hem ervaren. Hij keek niet echt naar ons zoontje om totdat ons zoontje op hem ging reageren. Nu spelen ze wel eens samen met de bal, maar daar blijft het ook wel bij. We hebben er wel op gelet voldoende aandacht aan hem te blijven geven. Ook hebben we de visite nadrukkelijk gevraagd ook de hond even te aaien als ze kwamen. Sommige mensen, zelfs mijn ouders, vergaten dat namelijk.
Wij hebben 2 honden en toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis waren ze helemaal door het dolle, zoiezo zijn ze heel erg aan mij gehecht en heb ik er 6 dagen in het ziekenhuis gelegen. ze waren toen aan het logeren bij familie maar 1 dag van te voren sliep mijn man thuis dus toen waren ze alvast weer bij hem lekker gekroeld enz. toen we thuiskwamen ben ik op de bank gaan zitten hun op de grond en even gekroeld toen kwam mijn man binnen met de maxicosi en die naast me neergezet en de kleine aangegeven. de honden accepteerden het meteen. Nu doen ze s'morgens de kleine net zo enthousiast begroetten als ons. als hij huilt in de box gaan ze ernaast zitten of komt 1 van de 2 ons halen. verder met uitlaten met de wagen zijn ze fel naar andere honden maar ook bij mensen gaan ze tussen de wagen en die persoon of hond in staan. maar ze doen helemaal niets accepteren hem helemaal, wel zorgen we ervoor dat ze nooit bij de baby kunnen als we er niet bij zijn.
Wij hebben thuis 2 honden.. Een grote en kleine.. Ik moest zelf 3 dagen in het zh blijven en L. een week.. Toen ik thuis kwam waren ze heel voorzichtig.. Was gehecht en het was net alsof ze het door hadden.. Toen we L. op gingen halen hebben we de maxi cosi op de grond gezet zodat ze konden snuffelen.. De kleine vind het allemaal wel prima en schenkt er weinig aandacht aan.. De grote is heel enthousiast over L. Komt er altijd bij zitten als hij de fles krijgt en legt haar kop op zijn beentjes.. Als hij begint te huilen en we komen (naar haar idee) niet snel genoeg gaat ze naast de box zitten of loopt naar ons toe.. Er word ook genoeg met haar gespeeld dus ze krijgt geen aandacht te kort.. Visite aait haar eerst voor ze ons begroeten (zo ging dat voor de geboorte ook) en we hebben gevraagd om dit zo te blijven doen.. Regelmatig springt ze tegen de box aan en legt een botje in de box om te spelen, maarja daar is hij nog iets te jong voor.. Als hij op de grond ligt te spelen komt ze ook aanlopen met een botje of balletje volgens mij kan ze niet wachten tot hij wat groter is Uiteraard laten we hem nooit alleen met de hond(en) als wij er niet bij zijn, dan gaat hij gewoon in de box.. Het blijft een dier natuurlijk en hoeveel we haar ook vertrouwen met de baby, je weet wat ze doen natuurlijk..
Wij hebben 2 honden, maar wij hebben er niet speciaal aandacht aan besteed. We hebben gewoon normaal gedaan, net als altijd. Niet bewust laten snuffelen enzo, dan maak je het imo alleen maar specialer dan dat het is. We deden gewoon alsof het 1 van de buurkindjes was haha
wij hebben er met de tweeling ook nooit moeilijk om gedaan. Net als Marijke84 zegt, doe maar gewoon. Wij hebben een duitse herder. Tot op de dag van vandaag vind ie het gewoon dat ze er zijn. Kijkt er soms even na en af en toe als ze bij ons zitten krijgen ze een lebber maar dan stuur ik hem weg. Als wij eten mag ie er ook niet bij dus ook bij hun niet. En nooit problemen mee gehad verder!
Oke, bedankt voor de antwoorden meiden! Misschien is het inderdaad het best als we er niet teveel aandacht aan gaan geven. Gewoon even voor de 1e keer laten snuffelen, en daarna weer verder.. En zorgen dat als er kraamvisite komt, dat ze ook de hondjes even aanhalen.
Hoi hoi, Hier twee grote honden in huis, was ook een beetje bang voor de reactie van de honden aangezien er eentje bij is die bij kleine kinderen altijd enorm zenuwachtig werd. Ben in het ziekehuis bevallen, en bij thuis komst, de kleine in de maxicosi op de grond gezet en hebben de honden even gesnuffeld, maar het was alsof het voor hun gewoon zo hoorde. Ik denk dat honden heel goed kunnen ruiken dat de baby eigen is, en de baby snel accepteren. Hier in ieder geval geen problemen gehad. Kleine meid is nu 14 maanden en ze kan er bij wijze van spreke bovenop gaan liggen. Groetjes, Sandra
Houd er wel rekening mee dat ze als zo'n kleintje voor het eerst huilt even heel raar kunnen reageren. onze zoon werd verschoond en begon flink te huilen maar onze hond komt nooit boven maar hij stond naast de commode hoor. daarna nooit meer, wel blijft 1 van onze katten raar reageren. deze raakt helemaal i paniek als onze man begint te huilen.
Wij hebben 3 Duitse herders nooit problemen gehad. 's middags hebben we een poepluier laten ruiken en toen mochten ze kijken. Normaal stormen ze naar binnen maar nu liepen ze heel rustig naar binnen en gingen om mij en Damiën heen zitten ik hoefde niks te zeggen was heel appart.
Onze beagle was uit logeren toen ik ging bevallen. Toen hij de volgende ochtend thuis kwam. lag ik op bed met onze kleine Zoë. Hij was dolblij mij te zien en snuffelde wat aan ons meisje. Hij vond het niet erg interessant. Hij moest de eerste dagen niet veel van haar hebben en wij hebben dan ook niks geforceerd. We hebben bezoek verzocht om onze hond ook vte begroeten, zoals normaal. En mijn vriend heeft onze hond wat extra verwend met wat vaker een rondje lopen pf een extra koekje. Het was immers toch een feestelijke periode, ook voor hem! Uiteindelijk toonde onze hond zelf meer interesse in Zoë en kwam kusjes geven en lag bij haar te slapen. En nu? Onafscheidelijk! Ze zijn stapel gek op elkaar! Echt prachtig om te zien!
had des tijds 2 honden ..ik ben de 1e 2 keer in het ziekenhuis bevallen en manlief heeft toen mijn hemd die ik toen aan had met de bevalling mee genomen naar huis om hun te laten ruiken ..toen ik thuis kwam gewoon gedaan als anders de honden eerst aanhalen en ze ook aan de kleine laten ruiken en toen was het goed geen probelemen gehad ...
Wij hebben 1 grote hond, een alaskan malamute. Ze is tijdelijk in het pension geweest rond de geboorte en toen ze weer thuis kwam hebben we op advies van de kraamverzorgster een poepluiertje van Quinten neergelegd. Hier snuffelde ze even aan maar maakte er niks van. Daarna ben ik met de baby naar beneden gekomen en heb haar laten snuffelen. De eerste dagen raakte onze hond erg van slag als de baby ging huilen, net als de katten veroorzaakte het wat stress. Nu negeert ze het huilen en kan ze er al veel beter tegen. Behalve als we veel aandacht aan de baby geven en beneden verschonen oid dan wordt ze wel wat jaloers van de aandacht. Maar wij hebben geen makkelijke hond, die ook jaloers is op de katten dus had dit wel verwacht. Baby is in ieder geval nooit alleen met de hond en ben zelf wel benieuwd hoe het zal gaan als hij meer gaat bewegen en kruipen/lopen...
Wij hebben een hele makke Jack Russel en hebben bij thuiskomst (een dag na de bevalling) de maxi cosi op de grond gezet en haar rustig laten snuffelen. Toen op de bank gaan zitten met de kleine en toen kwam ze ook even uitgebreid snuffelen en na een tijdje gesnuffeld te hebben, gaf ze een lik over het handje en was het dus goed. Ik heb wel aan iedereen gevraagd even de hond te aaien en aandacht te schenken bij binnenkomst, want zij kreeg immers altijd eerst gelijk een aai en dat moet gewoon zo blijven. En als het bezoek met de kleine in de armen zat, mocht de hond er ook gewoon bij. Ze mochten haar niet wegduwen of wegjagen. Dat vond ik wel belangrijk. Ik heb de hond ook in de babykamer laten snuffelen, ook al in m'n zwangerschap. Ze mocht als enige (de katten niet) in het kamertje komen om alles even in zich op te nemen en aan de situatie te wennen. Ze mag nog steeds (als ik erbij ben) bij de kleine kijken in het kamertje.
Na de geboorte hebben we de hond boven gelaten. Hebben hem ( op advies van de vk en kraamverzorgster ) eerst aan de emmer met de nageboorte laten ruiken. Toen hebben we hem bij mijn zoontje gelaten. Even laten ruiken en toen was het eigenlijk gelijk goed