Jaja.. In de zomer is het zover, we mogen gaan fietsen met de kleine meid. Welke moederfiets hebben jullie? En wat zijn aanraders en afraders mbt het fietsen met de kleine, qua zitjes etc. Ik heb nu zitten kijken naar de Batavus Mambo 7, Cortina Roots en de Gazelle Bloom Qua prijs zal het maximaal 800,- kunnen zijn ivm fietsplan dat is inclusief accessoires
sparta amazone 4 life. heel fijne fiets. Yepp stoeltjes vanwege de 5 punts sluitingen. TIPS: let erop dat je fiets een goede dubbele standaard heeft om neer te zetten. en dat je fietsstuur op slot gezet kan worden, niet met zo'n veertje ofzo maar met een draaiknop zodat je je kind voorop in het stoeltje kan zetten zonder dat je stuur gaat draaien. succes met uitzoeken.
Ik heb ook een Cortina Roots, super fiets en niet enorm duur Ik heb bobike exclusive fiets stoeltjes voor voorop en achterop, ook heel fijn en mooi vind ik Idd een dubbele standaard en stuurslot zijn wel een must vind ik, maar die zitten volgens mij op iedere mama fiets wel.
Ik had een sparta Amazon dynamic. Een zwaardere fiets maar dat is wel ideaal qua stabiliteit. Met bobike zitjes.
Het hangt er vanaf wat je met je fiets wilt doen. Ik heb een dure moederfiets gekocht, en achteraf had ik liever een gewone fiets gehad. Ik heb een Batavus Mambo Deluxe. De fiets is oerdegelijk, maar daardoor ook loeizwaar. Ik fiets veel, en trap me een ongeluk, ondanks de versnellingen. Zeker met een yepp voorzitje en windscherm is het soms echt aanpoten. Het stuurslot vond ik een pre, maar gebruik ik in de praktijk nooit. Ik heb het niet nodig, terwijl mijn dreumes wel gewoon voor zit. De dubbele standaard is wel noodzakelijk, maar die is op iedere gewone fiets ook te zetten. Achteraf had ik dus liever een lichtere goede fiets gehad, met een lage instap en een dubbele standaard.
Qua gebruik zal het gaan om met beter weer zo'n 2/4 keer per week gemiddeld 15km te fietsen per dag naar mijn werk, mijn dochter gaat dan ook mee. En gewoon het recreatief fietsen wanneer het zonnetje schijnt.
Bij 15 km fietsen voor woon-werk-verkeer zou ik afraden om voor een zware moederfiets te gaan. Ik moet een vergelijkbare afstand fietsen naar het werk, en als ik de kans krijg pak ik mijn oude fiets die een stuk lichter is en dat scheelt je veel energie met fietsen. Mijn fiets, Batavus Mambo Deluxe, weegt 21 kg. Dat is zonder kind en zonder fietsstoeltje + windscherm Dat is ongeveer 20% zwaarder dan mijn vorige fiets, die toch ook luxe was met naafdynamo, zadelpenvering, voorvorkvering, en de nodige versnellingen.
Ik heb deze in combinatie met het bruine Bobike zitje. De fiets is super fijn, fiets heel soepel en ligt en is zeer stabiel.
ik heb toen onze oudste geboren werd ook een moederfiets gekocht de Gazelle Bloom. Heb hier achteraf spijt van enorme zware fiets. Ik heb nu een goede tweewielbakfiets en die fietst met 3 kinderen lichter dan de Bloom met twee kinderen!
Ik heb zelf op aanraden van de fietsenmaker juist niet voor een moederfiets gekozen. Het ging bij mij in eerste instantie tussen de gazelle bloom en de batavus mambo deluxe. De fietsenmaker stelde me alleen als derde optie de batavus Diva plus voor. Ik ben voor die met 7 versnellingen gegaan en die is 800 euro. Deze heeft een rekje voor een stuurslot en een dubbele standaard dus staat heel erg stabiel. In combi met een yep stoeltje voorop. Hou er wel rekening mee dat je accessoires niet kan betalen van het fietsplan maar van de bonnen die je er bij kan nemen. Ik ben heel erg blij met mijn diva. Fiets er elke dag 20 km op en hij is heerlijk stabiel en kom geen ruimte te kort. Met als voordeel als zometeen het voorzitje er af gaat ik een normale ruimte heb ipv teveel tussen mijzelf en het stuur.
Ik had de cortina Lief! Fiets maar die is erg zwaar en ik had maar 3 versnellingen. Dit was niet te doen (wonen in een dorp met veel hoogte verschil en binnendijken) Nu heb ik de batavus mambo deluxe met yepp zitjes en 7 versnellingen. Echt hij fietst zo fijn! En dan weegt de oudste 21kg en de jongste 10.5kg en het is echt goed te doen ook voor de grotere afstanden (17km enkele reis naar mijn ouders)
Ik heb net vorige maand de Cortina Roots (7 versnellingen) besteld met het fietsplan. Nog niet heel veel op gefietst, maar ik vind hem echt ideaal! En qua prijs nog leuk. De Batavus Mambo en Gazelle Bloom waren hier beiden 949,00 euro, dat betekende dus een hoop bij betalen, en ik vond ze echt een stuk minder fijn fietsen (maar dat is persoonlijk natuurlijk). Overigens heb ik ook de fiets met 3 versnellingen geprobeerd, want 7 leek me zo overdreven, maar als ik hier door de weilanden fiets ben ik maar wat blij met die 7 versnellingen. Fietst als een zonnetje!
Ik heb een Giant Mio. Iets lichter als eerder genoemde fietsen. En ik vind 'm niet heel typisch als moederfiets er uit zien zodat ' ie zonder zitjes ook prima mee kan.