urineverlies na bevalling...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Martines, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martines

Martines Nieuw lid

4 jan 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag precies 2 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Het was een zware bevalling, had het HELLP syndroom en een veel te hoge bloeddruk. Ons kindje moest eerder gehaald worden, maar is helemaal gezond, echt een schat.
    Een aantal dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen en een katether gehad en sinds die eruit is, en ik uit het ziekenhuis ben...stroomt mijn urine eruit. Ik kan geen druppel meer ophouden. Als ik in bed lig of zit is er niets aan de hand, maar zodra ik opsta loopt het eruit.
    Ik kan dus nauwelijks staan. Laat staan een luier verschonen of mijn zoontje in bad doen. Ik vind het verschrikkelijk. Op internet kan ik hier bijna niets over vinden. (wel van druppels gewijs urine verliezen) maar niet dat het eruit valt/stroomt.
    Heeft iemand hier ook last van? of tips? Wat kan ik doen? Kan iemand mij helpen??

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, ik had er ook erg last van na de bevalling, als ik hurkte oid dan kwam er ook een grote hoeveelheid mee. Ik heb toen bekkenbodemspieroefeningen gedaan. Als je meer wilt weten, kun je een bekkenbodemtherapeut bellen.

3. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Ja bekkenbodemspieren-oefeningen doen is héél belangrijk..
    Heeft de kraamzorg je geen folder met oefeningen gegeven dan?
    Ze zijn heel simpel..maar zo belangrijk.
    Maar dat het eruit stroomt is wel heel erg..zou ik toch even naar de huisarts gaan als ik jou was.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eerst de VK of gyneacoloog nog eens bellen. Niet dat er iets serieus aan de hand is, maar misschien hebben ze nog tips, of herkenen ze het probleem na het gebruik van een catheter.

Bekkenoefeningen kunnen wel helpen, maar dat is meer voor druppelsgewijs urineverlies.

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ook hoor. Stond ik naast het bedje liep er zo een hele plas uit zonder dat ik het voelde. Wordt vanzelf beter, als je maar goed je bb oefeningen doet.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja idd. goed oefenen. Maar zou wel naar een bekken.therapeut gaan. Die kan je de oefeningen uitleggen, zodat je het ook op goede manier doet en natuurlijk het snelste overgaat.
    Succes, lijkt me erg vervelend..

Deel Deze Pagina