Hoi! Ik ben heel benieuwd hoe jullie de 20 weken echo zijn 'ingegaan'?! Morgen hebben wij de 20 weken echo, en ik zie er erg naar uit maar ook tegenop. Sinds gisteren heb ik het idee dat ik ons kindje minder voel, heb het wel gevoeld, maar niet zo als anders. Mijn man zei gisteravond dat ik me niet zoveel zorgen moest maken, doordat ik het nu een dag minder voelde, maar ik ben nu zo gefocused op het feit of ik nog wat voel.. Heb vannacht vreselijk naar gedroomd over dat het niet meer leefde enz. en ik ben zo bang dat het morgen niet goed is. Hoe stonden jullie voor de 20 weken echo?
Ik vond het ook spannend en dacht het minder te voelen de dag van re voren.. Echter op de dag zelf was ik behoorlijk relaxt. Had ik van mijzelf niet verwacht. Maar ik had meer de instelling: wij krijgen een gezond kindje en mocht het niet zo zijn.. Dan verandert mijn drukmakerij gedrag daar niets aan. De echo was goed en we krijgen een jongen! Succes en vergeet niet te genieten!
Ik vond het ook spannend. Je weet maar nooit wat je te zien krijgt, en ik heb die zenuwen ook met de vlos besproken. Ik wilde de echo wel (tis niet verplicht) maar vond het echt eng. De echoscopist heeft heel uitgebreid de tijd genomen, alles dubbel gemeten en in een grafiek gezet zodat we zelf konden zien dat het normaal was. Het hartje was zo duidelink dat we zelf zagen dat hij er goed uitzag. Gelukkig een goede echo gehad, dat is ook weleens anders!!
Ik vond de 20 weken echo ook erg spannend. Het hielp mij wel om te denken dat het 'is zoals het is', hoe druk je je er ook over maakt, zenuwachtig of niet, het ligt allemaal al vast. Als het niet goed is heb je na de echo alle tijd om je daar druk over te maken, en stress is niet goed voor jullie kleine mensje. Dus.. rustig ademhalen, een beetje gezonde spanning hoort erbij, maar de grootste kans is dat alles gewoon helemaal goed is! Daarbij.. bij 20 weken voel je je kindje wel vaker even niet, ligt er maar net aan in welke houding hij/zij ligt. Sommige mensen voelen hun kindje bij 20 weken nog helemaal niet. Maak je geen zorgen! Geniet van het zonnetje! En heel veel plezier morgen
Ik moet ook nog voor de 20 weken echo, ik krijg hem met 21 weken. Waar ik vooral bang voor ben is het hart, dat zit namelijk echt in de familie, vooral als het een jongen is. Ook hartruis bij de baby al en dat soort dingen. Ik weet alleen niet in hoeverre ze het hart al kunnen controleren bij de 20 weken echo. Maja.. Hier dus nog zo'n druktemaker.. En ik moet nog meer dan 2 weken wachten.. Gr. Carlien
Hier nog eentje die zich af en toe zorgen maakt, ik krijg hem donderdag pas. Ik heb gemerkt dat als ik op het forum hier de topics met erge verhalen een beetje mijd dat het dan wel meevalt met mijn angsten.
Carlien, het ligt aan de ligging van je kindje, maaf ze kijken het hartje wel goed na! Hier lag de baby er zo goed voor dat we zelf al zagen dat het hartje was zoals het hoort.
hier ook superspannend. Veel spannender als in de eerste zwangerschap Maar alles was goed. Toen ik eenmaal lag en ze begon met de echo voelde het weer net als in de eerste zwangerschap dat het wel goed zat. En dat was gelukkig ook zo, geen aangeboren afwijkingen wat ze kon zien. een hele opluchting! succes en veel plezier. Erg mooi moment om je kindje te zien
hier ben ik heel onzeker de echo in gegaan (achteraf bleek dat het niet voor niets was) maar zo gauw als je de echo gehad heb en alles is goed dan ben je al snel weer rustig. voelen hoeft echt niet dagelijks te zijn
O ik herken het. Aanstaande donderdag heb ik "al" de 20 weken echo. Er wordt ivm aangeboren hartafwijkingen lang naar het hart gekeken, en dat vind ik nu wel erg spannend. Het lijkt wel of ik het spannender vind dan bij de eerste zwangerschap! Succes morgen!
Ook ik was zenuwachtig vooraf, het is inderdaad maar de vraag wat je ziet. De nacht voor de echo heb ik gedroomd dat de baby dood was. Ik voelde toen nog niets. Uiteindelijk kon ik ontspannen zodra er goed beeld was. Overigens heb ik zelf het idee dat stress mee kan spelen in het wel of niet voelen van de baby Of dit zo is weet ik niet, maar ik voel de kleine sinds vorige week donderdag. Zaterdag kreeg ik slecht nieuws m.b.t. financiën. Toen heb ik helemaal niets meer gevoeld tot vanmorgen. Heb vanmorgen een deel weten op te lossen en er viel een enorme last van mijn schouders. En een uurtje later voelde ik de kleine weer, nu al een paar keer weer vandaag. Ik zou dus niet uitsluiten dat spanning voor minder gevoel kan zorgen. Misschien helpt het ook om de echoscopist(e) te vragen of hij/zij kan toelichten wat er op het scherm te zien is.
Wij hebben morgen ook de 20 weken echo. Op zich ben ik niet erg zenuwachtig of iets. Wel heb ik afgelopen nacht een droom gehad waarin ons kindje ernstig verstandelijk beperkt was. Ik werd helemaal zwetend wakker. Dus ja... maak je je niet bewust zorgen, dan is het wel onbewust Hopelijk zijn onze echo's morgen tip top in orde!
Hallo allemaal! Vanmorgen de 20-weken echo gehad en alles was helemaal goed! Geweldig! We hebben genoten van de echo, super gewoon om je kleine ukkie weer te zien! Nu is het alleen zo dat ons ukkie wat onder de gemiddelde lijn zit met lengte. De verloskundige vertelde dat, als een gemiddeld kindje 7 pond is met de geboorte, ons ukkie 6/6,5 pond zal zijn, als hij/zij zo doorgroeit. De verloskundige had het toen over een 30-weken echo. Hebben meerderen van jullie dit gehad? Is dit een 'standaard'-echo of echt een soort groeiecho?
Ik heb gister ook de 20 weken echo gehad en was ook best zenuwachtig en onzeker moet ik zeggen. Ik had de dag ervoor gezwommen en met dat strakke badpak aan de baby minder gevoeld ook, ook had ik gister buikpijn. Maar gelukkig was alles helemaal goed met onze baby.
Onze baby lag 3 dagen voor in groei werd er gezegd en omdat mijn andere 2 kids ook zwaar waren bij de geboorte krijg ik met 34 weken nog een groeiecho. Ben benieuwd...
Ik heb hem vandaag gehad en mag maandag nog een keer. Baby hield handjes en beentjes bij het gezicht. Door houding en ligging waren een aantal dingen niet goed te zien. Hopelijk gaat meneer of mevrouw nog anders liggen.
Ik ben over 2,5 weken mijn 20-wekenecho en vind hetmook zo vreselijk spannend. Mijnbeste vriendin heeft een slechte echo gehad met heel veel onzekerheden de tweede helft van haar zwangerschap. Uiteindelijk heeft ze een kerngezonde dochter gekregen, maar dit soort verhalen neem je toch mee. Maar geen reden hierom aan te nemen dat het niet goed is, al is voor mij die echo wel een hele grote mijlpaal. Heb nu nog helemaal niets gekocht voor het kindje, dat ga ik pas doen ná de echo.
Ik heb vandaag deel 2 van de 20 weken echo gehad. Gelukkig was de baby verplaatst en kon ze goed de nieren en de rug bekijken. Na een aantal minuten flink porren mocht de echoscopiste zelfs de bovenlip bekijken, Het lijkt allemaal goed te zijn, baby zit met alles aan de bovenkant van de groeicurve (al begrijp ik dat dat over een paar weken weer totaal anders kan zijn).