Mijn dochtertje is as. woensdag 2 weken oud. Het is mijn 2e kindje maar ik ben toch wel veel vergeten van de eerste merk ik Tot nu toe heeft ze erg veel bij mij of mijn man op de buik geslapen. 's nachts ligt ze in een wiegje bij ons op de kamer. Mijn man is deze week nog vrij maar moet volgende week weer werken, dus vanaf dan wordt het bij mij slapen erg lastig omdat mijn zoontje natuurlijk ook nog rondloopt. Nu proberen we haar af en toe overdag in bed of de wandelwagenbak te laten slapen maar dit is nog niet echt een succes, ze zet het echt op een krijsen dan. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik vind haar echt nog te klein om te laten huilen en wil haar de geborgenheid geven die ze nodig heeft, ze is nog zo klein... Waar slapen jullie kindjes en wanneer zijn jullie begonnen met wakker in bed leggen? Groetjes!
ik zou zeggen een draagdoek, kan ze toch bovenop je slapen en je hebt nog 2 handen vrij voor zoonlief. Ik kon zo luiers verschonen, kind optillen,opruimen, vaatwasser in en uitruimen, was op vouwen. Kortom bijna alles behalve eten koken, want dat is te gevaarlijk.
Sluit me hier helemaal bij aan. Als je het knopen niet ziet zitten, is een bondolino een echte aanrader voor een kleine baby (en ook voor een grotere die je dan nadien ook nog op de rug kan dragen ). Je kleintje krijgt de geborgenheid waar hij natuurlijk behoefte aan heeft, je oudere kindje krijgt ook de nodige aandacht én je hebt je handen vrij! Ideaal!
Ik zat daar inderdaad ook aan te denken, heb er nog eentje liggen! Het enige waar ik bang voor ben is dat ze straks helemaal niet meer in bed wil slapen... Hoe is bij jullie die overgang verlopen?
Wij hebben onze dochter de eerste 7 weken ofzo overdag in de box in de reiswieg laten slapen. Zodat ze toch alle geluiden hoorde en erbij was. Nou is ze een hele fijne slaper en kan goed tegen omgevingsgeluiden (misschien juist omdat ze er aan gewend is geraakt) dus bij onze werkte dat goed. Toen ze te groot werd voor de reiswieg ging ze gewoon zo in de box met een dekentje. Met een maand of 4 ben ik haar voor haar middagslaapje in haar eigen bedje gaan leggen. We gaven dan wel eerst de fles op haar kamertje zodat ze al lekker slaperig was. Toen ze eenmaal gewend was aan haar bedje zijn we de fles beneden gaan geven en ging ze steeds vaker wakker in haar bedje, maar sliep dan al heel snel. Ik hoop dat het met de komende baby ook zo kan gaan, maar zit nu ook erg te twijfelen aangezien wij onze dochter ook heel veel in onze armen hebben laten slapen in de eerste weken (maanden) en dat waarschijnlijk niet gaat lukken met onze andere ukkepuk om ons heen. En je weet natuurlijk nooit hoe een nieuw kindje reageert op alles. Oh ja, was ik al haast vergeten! We hebben haar ook heel veel (gewikkeld in een badcape en een dekentje er over heen) op een borstvoedings kussen (zo'n lang ding) op de bank laten slapen, daar zakte ze een beetje in weg, voelde zich geborgen omdat het lekker warm was en was er toch bij als ze weer wakker werd.
Dat vond ik altijd zo frapant, dat slapen. Toen de kraam er was sliep hij prima in zijn wiegje naast ons bed (overdag) Daarna bijna niet meer. Heb hem ook veel bij me gehad en manlief telkens vanaf zijn werken bellen met de vraag of ik hem wel in bed had gelegd. Ik denk dat ik het vanaf een week of 4 ging proberen met slapend in bed leggen, dan werd hij vaak na een kwartiertje ook weer wakker. Na een week of 5 denk ik begonnen met wakker op bed leggen maar liet hem dan hooguit 5 min. huilen en in die 5 min was ik dan al een paar keer bij hem geweest voor een speentje. Is hier heel geleidelijk gegaan. Hij slaapt nu denk ik sinds een maand of 3 pas echt goed in zijn bed, overdag. Daarvoor waren het vaak ook maar hazenslaapjes van 30 min.