Ik vraag mij af stel dat je nu ergens op bezoek bent met je kind van een jaar of 2. Stel dat de enige mogelijkheid is dat je met een taxi naar huis kan. Hoe moet dat dan met je kind in de taxi? Kan die gewoon " los " dus zonder kinderstoel in de taxi of weigeren ze dit? Ben erg benieuwd.
Ja je kindje mag dan 'los' in de taxi. Het is incidenteel vervoer en dan mag je kindje dus zonder autostoel. Wat ik overigens begrepen heb geld dat ook voor als je bijv je kindje met je tante mee geeft en hun geen stoeltje hebben. Overigens zou ik het zelf nooit doen hoor, maar oke, das mijn mening ! Kon overigens even zo snel geen andere site vinden (en moet even weg) dus (kinderzitjes.nl - Meer informatie) -> Welke regels gelden voor de taxi? Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten. Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten.
Die gaan los mee in de taxi. Je hoeft niet zelf een kinderstoeltje mee te sjouwen. En ik kan het weten, werk voor een taxibedrijf (weliswaar op de administratie, maar toch)
Ik doe mijn dochtertje altijd naast me met de riem vast apart en ik ookmet de riem vast.hou altijd haar handje vast tijdens de rit.
Uiteraard moeten ze wel gewoon de gordel om idd ! En als dat met de vraag ook bedoeld werd, dan sorry voor mijn antwoord over het autostoeltje !
Ik zet mn zoontje op mijn schoot, hij krijgt het buikdeel van de gordel voor en ik het schuine deel(die gaat dus tussen ons in)
Dat zou ik zelf denk ik wel eng vinden. Dan zou bij een botsing het gewicht van jouw lichaam (wat vermeerderd wordt door de klap) op zijn middeltje drukken. Ik geloof dat ik hem dan liever naast me zou zetten met de gordel om.
Ja en daar ben ik dus weer bang dat hij met alleen dat buikgordeltje dwars door de vooruit zou vliegen. Dan voelt het voor mij veiliger om hem gewoon goed vast te houden, door het lange deel van die gordel kan ik niet ver naar voren schieten...dus lijkt me dat hij niet heel veel opvangt dan. maar mijn conclusie blijft: AUTOSTOEL!!! en gaat dat niet? dan maar lopen....
@mams136 Tuurlijk is het veel veiliger met een autostoeltje. Maar soms zit je in een situatie dat je niet anders kan en dat het te ver lopen is naar huis en zeker met een kind. Dus lopen is niet altijd een alternatief als er geen autostoel in de buurt is.
Nee dat snap ik ook wel. Hier zou ik gewoon zo vreg zijn om vriendlief op te bellen MAarja, tis net zoals mn moeder zei. Nu moet je als je uit het zkh naar huis gaat met je pasgeboren baby, een maxicosi hebben. Mijn moeder kreeg mij op de arm mee. Ze ging in de auto zitten en kreeg mij aangereikt. Wat echt veilig is, verschild per zoveel jaar toch wel weer. Als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt...het is toch allemaal link
Ik zou nooit mijn kind zonder autostoel meenemen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Kun je niet een autostoel lenen?
idem. Ik zal het nooit doen. Ik zou mezelf namelijk nooit kunnen vergeven als er wel wat gebeurd... Ik ben daar erg streng in en heb daar al de nodige `kritiek` over gehad. Maar ik blijf bij mijn standpunt. Net als dat ze niet bij oma in de auto mogen (mijn moeder) omdat ze een gevaar op de weg is.. Het het gevaarlijkste is nog dat ze het zelf niet door heeft
wij hebben geen auto, en ik ga toch echt geen maxi cosi kopen voor de rit van het ziekenhuis naar huis.
Ik vroeg het me gewoon af.. Heb zelf een auto met 2 kinderstoelen dus zo snel zal ik niet zonder zitten Maar ik kan me voorstellen dat als je ergens ver van huis bent en je bent met je kind dat je dan een taxi besteld en het kind gewoon zo mee kan nemen. Trouwens ik was pas nog in het ziekenhuis op bezoek en toen zag ik buiten nog dat een verpleegster een pasgeboren baby gewoon aan een moeder voorin gaf Vroeger was het indd niet anders maar nu? Wat kost een maxi-cosi nou?? 50 euro en je hebt een veilig autostoeltje voor je kind.
Het taxi-bedrijf waar mijn man werkt, hebben een paar kinderzitjes staan. Je moet er dan als je belt wel om vragen, en aangeven dat je die wilt gebruiken. Dan neemt de chauffeur die je komt halen de stoel mee. Alleen zijn het niet de nieuwste autostoeltjes, maar beter iets dan niets... Toch?
Dat doe ik ook maar vind mijn dochter nog te klein voor naast me op de achterbank in de gordel en daarbij, ik kan me tegenhouden mocht er iets gebeuren tegen de stoel voor me met 1 hand en met de andere mijn dochter (ja dom gedacht misschien omdat je dit niet zult kunnen bij een flinke botsing) Heb zelf geen auto maar ga wel zo'n autozitje kopen voor straks als ze wat groter is zodat mocht ik wéér de taxi moeten gebruiken naar HAP dan kan het zo. Tot nu toe gelukkig nog maar 1 keer voorgekomen.
Die van mij kostte 7,50 bij de kringloop hihi. Dacht, hallo het is voor alleen van ziekenhuis naar huis dus schafte echt geen nieuwe aan en het was nog een hele mooie ook.
tjeee.... met je pasgeboren baby gewoon zo voorin wegrijden???? al moest ik eenmalig een maxicosi kopen... dan had ik het nog steeds gedaan..... hoe zit het dan met openbaar vervoer????? kan je daarmee dan niet???? gr JOse