Hoe gaat een cryo terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dreamer29, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Helaas is onze eerste terugplaatsing na icsi mislukt en zullen we na een rustmaand starten met onze cryo's. In oktober een afspraak in het zkh en dan zullen we meer horen, maar ben al vast benieuwd hoe dit precies is gegaan bij jullie.
    Wanneer wordt een cryo ontdooit? Worden ze per stuk ontdooit? Wanneer weet je of de terugplaatsing door gaat? Enz.... Jullie ervaringen zijn welkom!

2. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bij mij ging het zo....op ongeveer de 10de dag van je cyclus moest ik starten met de lh meting(dat is net een zwangerschapstest en zo meten ze de vruchtbaarste dag)toen de oh test positief was moest ik een telefoontje plegen naar het ziekenhuis,toen werd de cryo ontdooit en 2 dagen later mocht ik bellen als de cryo het overleeft had en dat de terugplaatsing kon gebeuren...de cryo werd bij mij in geheel natuurlijke cyclus teruggeplaatst!geen hormonen dus....en dan is het weer afwachten als het gelukt is!over het algemeen geven ze een cryo meer kans van slagen omdat je lichaam meer hersteld is en omdat ze het vriezen overleeft hebben...bij mij plaatste ze er 1 terug en werden ze ook per stuk ingevroren...maar elk ziekenhuis heeft zijn eigen protecol....ikzelf liep bij het Erasmus!welk ziekenhuis ben jij in behandeling....

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Bij ons zijn de cryo's per stuk ingevroren.
    Ik krijg terugplaatsing in kunstmatige cyclus
    Dag 3e van de menstruatie (evt opgewekt met primolut) begin ik met estradiol voor opbouw van het baarmoederslijmvlies.
    Dag 12 krijg ik een echo om te zien of het dik genoeg is.
    Zo ja start ik die dag met 3x daags 2 utrogestan bolletjes.
    4 dagen erna mag ik sóchtends bellen of de cryo goed is ontdooid. Zo ja krijg ik smiddags de terugplaatsing.
    Tijdens de terugplaatsing hoor ik hoeveel cryo's er nog over.
    Mocht de eerste niet goed ontdooien pakken ze de 2e etc etc

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    bij ons op dag 10-12 een echo om te kijken waar je in je cyclus zat, en dan ik moest nog een keer terug op dag 14, toen besloten wanneer pregnyl (enige hormoon om te timen), en wanneer de terugplaatsing (En ontdooiing).

Op de dag van de terugplaatsing werden wij gebeld hoe laat we moesten komen, en in ons geval dat het embryo niet goed was gaan delen, dus we helemaal niet hoefde te komen :)

Cryo's zijn bij ons ook per stuk ingevroren

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Bij mij zal het in elk geval in een natuurlijke cyclus plaatsvinden begreep ik, omdat die gewoon goed is, gaan ze niet met hormonen aan de slag.

Wel bijzonder Missouri, dat jij zegt dat je met een cryo meer kans hebt. Ik begrijp juist dat je daar minder kansen mee hebt, omdat ze door het invriezen en dooien beschadigt kunnen raken. Wie weet hier meer over.

En begrijp ik nu goed dat als de cryo niet goed ontdooit, dat het dan game-over is en door naar de volgende ronde? Kan wel veel tijd over heen gaan dus :(

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Dreamer; ik heb mijn ervaring al bij ons topic neergezet ;) Mijn cyclus is ook normaal, maar hier doen ze standaard cryo cyclus met Progynova en Utrogestan. Na 2 Progynova cyclussen gevraagd of het niet in een natuurlijke cyclus mocht en het team ging akkoord. Het nadeel voor hun is dat er minder goed te plannen valt en voor jezelf trouwens ook als niet alles volgens plan verloopt.
    Als je cryo niet goed ontdooit en je hebt er nog een paar achter de hand dan ontdooien ze dezelfde dag de volgende cryo. Bij mij hebben ze 3 cryo's op een ochtend moeten ontdooien (Progynova cyclus). De 3e werd teruggeplaatst. Maar ik lees hier ook weleens dat de volgende cryo pas weer een maand later wordt ontdooit. Verschilt misschien per ziekenhuis? Of verschil tussen natuurlijke of medicatie cyclus?
    Ja helaas, het traject bestaat uit wachten, wachten en nog eens wachten.

Missouri; een cryo geeft niet meer kans op een zwangerschap dan een verse embryo. Statistieken geven aan dat ze minder kans geven.

7. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze geven toch vrij goede resultaten met cryoterugplaatsingen.....de invriestechniek is stukke beter geworden!in het Erasmus mc gaan ze over enkele jaren alleen nog maar cryo,s terugplaatsen omdat de slagingskans hoger is...zo een hormoonbehandeling is een slag op je lichaam.....en als je dan gelijk een verse terugplaatsing doet is de kans kleiner dan wanneer je lichaam aangesterkt is!ik heb een prachtig kind gekregen ....ook een cryo...en ook bij mij was het in geheel eigen cyclus!hoeveel heb je er nog in de vriezer?en welk ziekenhuis ben je in behandeling?

8. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkflower?..de informatie heb ik uit het ziekenhuis!ze geven 25%kans in ons ziekenhuis op slagingskans dat zal in elk ziekenhuis verschillend zijn ...

9. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Missouri; 25% kans voor een cryo? Dat is wel hoog. Die percentage wordt bij de meeste ziekenhuizen gegeven bij een verse embryo en een cryo lager. Erasmus doet straks nog alleen maar cryo terugplaatsingen? Ooh, daar zou ik niet mee blij zijn. Ik heb liever een verse embryo terugplaatsing dan een cryo (meeste hebben bij ons de ontdooiing niet overleefd). Ik heb hier niks gehoord over alleen nog maar cryo terugplaatsingen in de toekomst. Maar ja, elk ziekenhuis heeft zijn eigen werkwijze ;)

10. Tweelingmama78

Tweelingmama78 Actief lid

13 jul 2014
    184
    0
    16
    Pinkflower, ze hebben inderdaad onderzoek gedaan naar de eindresultaten van het terugplaatsen van een cryo versus een verse embryo. Zij zijn van mening dat deze cijfers zo dicht bij elkaar liggen dat ze voorstander zijn van invriezen. Wat natuurlijk heel begrijpelijk is, want terugplaatsing in een op randje van overstimulatie is niet echt prettig. Mijn ziekenhuis (Zwijndrecht icm Rotterdam) is ook voorstander van het invriezen van de embryo's. Zo wordt het proces wel steeds natuurlijker en misschien dat daarom de slagingskansen ook toenemen. En het cryoproces is in 10 jaar tijd natuurlijk ook enorm verbeterd. De cijfers liegen er niet om.
    Ik heb in ons topic al verteld dat ik geen terugplaatsing meer laat doen in een kunstmatige cyclus. Ben er nog steeds beroert van en ik weet nu ook dat deze menstruatie zeer pijnlijk gaat worden, want de endometriose wordt gevoed door hormonen.

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het klopt idd dat het percentage cryo zwangerschappen enormiteit toegekomen. Vu, Erasmus, UMC, Voorburg zitten allemaal boven de 25%.
    Helaas ben je er dan nog niet. Een kolom lager zie je het percentage doorgaande zwangerschappen (12 weken of verder). Dan komt het Vu niet verder dan 19% en het Erasmus hangt op 16%. Ik denk dat het goed is om dit in je achterhoofd te houden.

12. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er 14 je hebt helemaal gelijk!ala het op een natuurlijke manier had gegaan hadden de slagingskansen hetzelfde geweest!in het Erasmus mc zijn ze voorstander van cryoterugplaatsingen ...

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Precies.. Hoe knap is het, dat ze dat al hebben bereikt?!
    Bij 'ons' is het gewoon heel zichtbaar wanneer het niet lukt/niet goed gaat.

14. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik wist niet dat hier recent onderzoek naar is gedaan. Hier zijn ze blijkbaar nog geen voorstander van cryo's boven verse embryo's. Mocht het in de toekomst zo zijn dat cryo's meer doorgaande zwangerschappen opleveren dan ben ik zeker voor.

Tweelingmama; Nee, een terugplaatsing tegen het randje aan van overstimulatie is zeker geen pretje; ik weet er alles van ;) Ik heb zelf geen problemen met Progynova. Werd er zelfs wel vrolijk van haha.

Deel Deze Pagina