Hoe gaat een cryo tp in Düsseldorf?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Juffie26, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    In 2012 zijn wij na icsi met tese in Düsseldorf zwanger geworden van onze lieve dochter. Inmiddels zijn we beide toe aan een 2e wonder.
    We hebben van de eerste poging 1 cryo een blastocyst in de vriezer die we dan willen gaan "gebruiken".
    Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?? Moet je eerst op een wachtlijst? Stel dat het niet lukt kun je dan evt meteen verder (we hebben nog 8 rietjes zaad over nu) of moet je dan eerst weer op een wachtlijst.
    Kortom wie kan me vertellen hoe een cryo tp in Düsseldorf gaat?

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha juffie

Ik heb in juni en juli een cryo tp gehad... ik heb DD gebeld en mocht de eerst komende cyclus gelijk starten..
    Ben 1x voor uitgangsecho geweest om te kijken of alles er oke uit zag en omdat ik een regelmatige cyclus had hoefde ik geen medicatie te gebruiken.
    Vanaf dag 10 moest ik ovulatietesten doen en bij pos test bellen/mailen en dan krijg je datum v tp..
    Dag 5 blasto wordt op de morgen van tp ontdooit..

Heel veel succes!

Liefs Mona

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor de info.
    Moeten we dit ook weer opnieuw aanvragen bij zorgverzekering?
    Hoe zit dat net een dag 5 blasto? Zijn die sterker of juist zwakker foor invriezen en ontdooien?

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi Juffie. Spannend weer! Als je al in DD 'bekend' bent, kun je gewoon een afspraak maken en meteen door. Misschien wil je nog dingen laten onderzoeken ofzo? Hormoonwaarden ofzo? Maar daarvoor kun je dan dus ook meteen terecht.
    Ik ben nu 38 weken zwanger van een cryo. Ik heb de tp gehad in een kunstmatige cyclus, waarin ik progynova gebruikte vanaf het begin van de cyclus. Ze hebben daar innameschema's voor, die ze je zo kunnen mailen.
    Als ik jou was, zou ik ff checken bij de verzekering hoe het precies zit. In principe zou de vergoeding moeten vallen onder de toestemming van de eerdere behandeling waaruit jullie 1e kindje is ontstaan. Maar better be safe than sorry, verzekeraars kunnen ERG moeilijk doen.
    Er zijn nu behalve dr. Scholtes 2 nieuwe NL artsen, die allebei dr. Cuypers heten (broer en zus). Dus de wachttijden zijn sowieso veel minder lang dan eerder.

Heel veel succes joh!

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het stiertje

Wat super dat je zwanger bent!!
    Poe ik vind het spannend hoor. We zijn inderdaad bekend daar. Onderzoeken hoeft er niets denk ik het "probleem" ligt niet bij mij.
    Hoe zit dat met een blasto hebben die meer kans op goed ontdooien??

Heel veel succes met de laatste loodjes en lekker genieten straks van jullie wondertje.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank je wel!
    Blasto heeft idd goede kans bij ontdooien. Wij hadden bij deze behandeling 2 blasto cryo's en deze zijn beide goed ontdooid. Ik ben nu zwanger van de laatste van die 2. Heb bij 'jongere' embryo's weleens gehad dat er een paar niet goed ontdooiden (behandeling in NL). Maar die blasto's, die zijn sterk hoor.

7. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juffie:
    Ik heb geen toestemming hoeven te vragen aan de verzekering omdat onze cryo's waren ontstaan uit onze eigen betaalde poging dus ze zowiezo niet vergoed zou krijgen. Ik zou even voor de zekerheid je verzekering bellen..
    Ik had 3 cryo's. 2 dag 2 embryo's en 1 dag 5. Ik heb in juni de 2 dag 2 laten ontdooien waarvan er 1 het overleefd heeft en doorgedeeld was tot dag 5 maar wel iets achter liep kwa deling. Deze is niet blijven zitten.
    In juli heb ik de dag 5 (blasto) laten ontdooien en van deze ben ik nu 16 weken zwanger!
    Meen indd dat blasto's grotere kans hebben om het ontdooien te overleven! Spannend allemaal weer he!

Heel veel succes!

liefs

Deel Deze Pagina