Second opinie Dusseldorf, tips?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Morgen hebben wij een second opinie bij Dr. S. in Dusseldorf.
    Vanwege mijn endometriose is zwanger worden helaas nog niet gelukt. We hebben 1 ivf poging ondergaan in het VU, 1 verse tp en 1 cryo (zie handtekening). We willen heel graag door voor poging 2, maar het VU zet mij continu in de 'wacht' (nu weer lucrin). Verder heb ik het idee dat ze heel protocol-gericht te werk gaan ipv echt te kijken naar wat bij mij als patient past...

Wie heeft ervaring met Dusseldorf en endometriose? Of heeft iemand ervaring met een second opinie ergens anders (bijv België?)

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi Willeke, daar heb ik ervaring mee. De ervaring is dat dr. S. bij mij eigenlijk niks met endometriose gedaan heeft. We zijn gewoon vanuit mijn eigen cyclus begonnen met stimuleren (kort protocol). Dat vond ik wel spannend. Maar het heeft bij mij heel goed uitgepakt. Ik ben nu zwanger van mijn tweede dochter.

Wat ik, los van de endo, een verademing vond, was idd de patiëntgerichte benadering. Weg met de protocollen.

Ik wens je heel veel succes!!!!

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ben heel benieuwd wat hij ervan vind dat ik nu met lucrin ben begonnen (eerste spuit gezet) en in het vu moet ik er hierna nog 2 voordat ik mag starten daar.
    Maar stiekem hoop ik dat hij zegt dat ik gewoon nu al zou kunnen beginnen ;)

Heb het aanvraagformulier al naar Delta Lloyd gestuurd, ondertekend door dd. Moet ik dan verder nog iets doen voor de verzekering? Ik heb bijv helemaal niet aan een verwijsbrief oid gedacht?

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hij ziet volgens mij niet zoveel in lucrin. Het is een enorme platlegger. En om van daaruit dan naar stimulatie gaan (dus 180 graden de andere kant op) levert het risico op van overstimulatie, omdat het eerst lijkt alsof het niets doet, maar daarna ineens heel snel (te snel) kan gaan als de lucrin helemaal uitgewerkt is.
    Verwijsbrief heb ik nooit hoeven laten zien. Wij hebben het gedaan onder het mom van second opinion.

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Serieus joh? Dat verklaart misschien ook wel mijn ivf, 16 eicellen toen (maar de kwaliteit was zeer matig, 2 uiteindelijk maar) en tegen overstimulatie aan.. ga ik dus morgen ook even met hem bespreken.
    Maar even serieus, waarom laten ze je hier in Nederland dan vanuit lucrin starten?!

Deel Deze Pagina