zwanger worden na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vlijtigliesje, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    #1 Vlijtigliesje, 21 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
    Hallo meiden,

10 dagen geleden ben ik helaas gecuretteerd. Nu heb ik fysiek gelukkig heel weinig last gehad; geen pijn en maar en dag of 3 heel licht bloedverlies. Ik heb nu alleen heel soms nog wat donkere afscheiding.

Als mijn cylcus weer normaal op gang komt (was na een eerdere curettage gelukkig ook meteen zo), heb ik over een paar dagen weer een eisprong. Weten jullie of het kwaad kan om er deze maand al weer voor het "echie" voor te gaan? :(

groetjes,
    Vlijtigliesje

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    als eerste sterkte, het is toch niet niks.
    de een zegt dat het geen kwaad kan, de ander zegt dat je een maand moet wachten.
    als het bij mij had gekund (mijn vriend was toen niet thuis) was ik er gelijk weer voor gegaan.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Sterkte, wat rot dat je dit al 2 keer hebt moeten meemaken... je was 5,5 week lees ik in je onderschrift, wanneer kwam je erachter?

Ik ben vorige maand gecurreteerd en mij werd met nadruk aangeraden om 1 maand over te slaan. Ik vroeg waarom (ken het verhaal goed van het termijn wat dan moeilijker vast te stellen is dus verwachte dit te horen) maar ze kwam met het verhaal dat de kans op nog een miskraam ligt verhoogd is in de eerste ronde. Heb het daarna veel mensne gevraagd (ook doktoren ed) en deze gaven aan dat het dan een VMK zou zijn waar je misschien niet eens weet van hebt.
    Wij hebben gevreen wanneer we zin hadden maar er verder niets voor gedaan. Deze maand weer voor het echie ;).

Sterkte en succes, hopelijk mag je snel weer zwanger worden en blíjven! :)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat rot voor je. Ik hoop dat je snel herstelt en dat het dan wel goed gaat!

Volgens mij kan je er gewoon weer voor gaan, als je het gevoel hebt dat je het aankan. Ik heb al een aantal gynaecologen en verloskundigen versleten (en al een paar miskramen achter de rug) maar het verhaal dat je na een miskraam een verhoogde kans hebt op meteen weer een miskraam, is volgens mij achterhaald.

Vraag het anders aan een van de verloskundigen op het forum.

Suus

5. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik ben inmiddels gisteren ongesteld geworden, dus nu kunnen we er zeker weer voor gaan. Nu maar hopen dat het niet te lang duurt voordat het raak is en dat het dan eindelijk mag blijven zitten .

Ik wens jullie ook allemaal en goede zwangerschap toe.

Liefs,
    Vlijt

6. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Hoi vlijtig liesje

Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad, ik zou 12 weken zijn..bleek ook het hartje rond de 10wkn gestopt te zijn. Heb gisteren (vrijdag) de curretage gehad. De gyn zegt een maand te wachten beter is ivm de termijnbepaling. De vk zegt dat we er weer voor kunnen gaan als het bloedverlies gestopt is. Nou het is nu al bijna niks meer terwijl gisteren de curretage geweest is. Maar de vk gaf ook aan dat het psychisch misschien beter is om n menstruatie af te wachten omdat je dan weet dat je lichaam weer werkt. Maar met een echo kunnen ze ook heel goed termijn berekenen. En daarbij maakt het niks uit als je er gelijk weer voor gaat, betekende niet dat je meer kans op een mk hebt. Wij gaan er denk ik gewoon weer voor. Ik doe volgende week wel even een test of alle hcg uit mn lichaam is dus hoop dat hij negatief aangeeft dan weet ik bij de volgende keer dat ik test zeker dat het geen oud hcg is..

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat je na een goede week al negatief test zou wel super snel zijn. Ik teste 3 weken na mijn curretage nog licht positief en ben toch na 30 dagen weer netjes ongesteld geworden :)
    Sterkte!

Deel Deze Pagina