hallo allemaal even kort.... ik heb 4 juni een MA gehad, opgewekt door cytotec. bloedde half leeg, met ambulance naar zknhuis gebracht. daar bleek alles schoon. na 2 mnd ongesteld geworden, nou ja zoiets, was alleen bruine rommel. toen na 5 wkn weer. ook minder als normaal. maar voelde me toch steeds zwanger. dus ik heb een test gedaan naa 12 wkn en die was positief! terwijl ik niet zwanger kan zijn! ben naar het zknhuis gestuurd, echo was goed. bloed afgenomen, hcg was nog 65! week later was het goed gezakt naar 26, en deze week was t licht gestegen!! nu moet ik nog een week wachten of t toch weer daalt! maak me zo'n zorgen!!! is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?? dus na 3 mnd nog hcg vd miskraam?? ze denken nu dat er een rest zit die niet te zien is....
wat ontzettend naar zeg! ik heb geen ervaringen voor je (bij mij was mijn hcg met een maand ongeveer uit mijn systeem), maar wilde je wel heel veel sterkte wensen!
dank je wel surf! t zit me echt niet lekker alllemaal! ik zit maar te googlen, en daar word je niet vrolijker van! ben bang voor gekke dingen....
Ik heb ook wel eens gehad dat het hcg pas na 3 maanden uit mijn lijf was. En ik heb eveneens een keer meegemaakt dat het hcg ineens weer ging stijgen, ik misselijker werd enz. Ik bleek toen alweer zwanger. Ik denk dat je gewoon even bloed moet laten prikken deze week om het te volgen en de gyn het verder moet uitzoeken. Weet je zeker dat je echt niet weer zwanger kunt zijn?
bedankt voor je reactie! nee, kan echt niet zwanger zijn. heb goed opgepast want mocht zeker 3 mnd niet zwanger worden omdat ik een bmr injectie heb gekregen... ik hoop dat t gewoon vanzelf verdwijnt.... ze zien niks op de echo, alleen dat het slijmvlies onrustig is, wat misschien kan duiden op een rest. maar heb helemaal geen tussentijds bloedverlies of zo. moet dinsdag weer bloed afnemen. ik hoop dat t goed gedaald is, anders gaan ze stappen ondernemen zei de gyn. misschien curettage zei ze. nou, ik vind maar raar om te gaan curetteren als ze op een echo niks zien!
Een curettage doen ze dan waarschijnlijk om het weefsel te onderzoeken op eventuele mola-activiteit. Bij mij kwam er ook later nog uit dat ik een keer een partiele mola had gehad. Ik was toen intussen alweer zwanger en dit kindje is ook geboren. Heeft verder geen nare gevolgen gehad, maar was wel een verklaring waarom het hcg zo enorm traag daalde.
zou t kunnen, dat mn hcg hierna gewoon weer zakt? ik ben zo bang! straks krijg ik chemo....of moet het daarvoor hoger zijn? mn borsten zijn ook weer gevoeliger en opgezet! zou ook kunnen komen omdat ik een eisprong heb gehad. of kun je dat niet hebben met deze hcg waarden? sorry voor die paniekerige vragen, maar ben zoooo bang!
jeetje meis, snap dat je hiervan schrikt Heb zelf een mola gehad, maar hoeft niet altijd te betekenen dat je chemo moet. Met een curretage kan het ook weggehaald worden. Mijn eerste ingeving bij jou was, dat je weer opnieuw zwanger bent, maar als je zegt dat dat echt niet kan dan vrees ik dat er nog ergens iets zit wat weggehaald moet worden. Sterkte en succes, liefs loes
ik wacht op een succesverhaal van iemand.... heb de laatste tijd zoveel voor mn kiezen gekregen dat ik t gewoon niet trek! ben normaal wat nuchterder in die dingen, maar nu....kan gewoon geen tegenslag meer hebben....
Ik heb het in 2008 gehad. Na een MK zakte mijn HCG niet en moest ik wekelijks bloed prikken. Na een curretage na 2 maand na de MK daalde het HCG pas. Er bleek dus toch nog een beetje rest weefsel te zijn ondanks dat ik een controle echo heb gehad.
bedankt voor je reactie joy! ik zie op tegen een currettage maar als t daarmee verholpen is... ik wil gewoon verder! het wachten is slopend! ik wil dat er gewoon iets gebeurd...
dinsdagochtend bloed afnemen. als t dan nog niet gedaald is gaan ze verdere stappen ondernemen. ze hadden t over curetteren.....maar ja, ze zagen toch niks op de echo? dan valt er toch ook niks weg te halen... ik ben helemaal vd zenuwen. heb ook zere borsten weer en pukkels...maar heb wel het idee dat ik een eisprong gehad heb! duimen maar dat ik dinsdag goed nieuws heb....
mn hcg was nog 25...dus bijna niet gedaald. staat nu al 3 wkn zo rond hetzelfde.. dus ik word donderdag, 3 mnd na de MA, alsnog gecuretteerd! plaatselijk verdoofd. zie er erg tegenop, maar hoop dat ik daarna gewoon weer verder kan. ben bang voor verklevingen enz...maar heb geen keus.
hé meis wat jammer nou Op zich is het misschien een goed teken dat het hcg ook niet meer gestegen is. Dat zou toch betekenen dat er nog iets actief is.. Ik heb zelf ook een curretage gehad en het is mij toen heel erg meegevallen. Niet leuk, maar wel goed dat er nu iets gaat gebeuren! Heel veel sterkte donderdag, ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt! liefs
bedankt voor je lieve woorden Loezz! zo had ik t nog niet bekeken eigenlijk...toch beetje positief ben blij als t achter de rug is! hoop dat daarna het hcg ook goed daalt! xxx
heb net de curettage achter de rug. ik werd plaatselijk verdoofd, dus was helemaal bij. de verdovingen waren best pijnlijk, maar verder is t me best meegevallen! ik stond zo weer buiten en voel me prima! ik heb hier erg tegenop gezien, ook omdat ik bang ben voor verklevingen, maar had geen andere keus.... ik ben blij dat het achter de rug is! ik hoor over 2 wkn de uitslag vd kweek. ik hoop dat het goed is en mn hcg verdwijnt! nu eerst rustig herstellen, en genieten van mn 2 mooie meiden!