Misschien wordt ik vanaf week 40 ingeleid als mijn kindje zich niet eerder aankondigt. Dit i.v.m. hele zware bekkeninstabiliteit. Ze wilden al inleiden vanaf week 38 maar ik wil dit liever niet. Bij mijn dochtertje heb ik een hele makkelijke (natuurlijke) bevalling gehad en wil liever dat de natuur zijn werk doet. Ik ben morgen 38 weken zwanger en moet dan weer op controle. Tot nu toe al 2 x gestript maar heeft helaas niet geholpen. Ik ben het zwanger zijn zo ontzettend zat door de pijn dus ik heb vandaag maar besloten dat ik toch wel ingeleid wil worden maar dan pas vanaf eind week 39 ofzo. Maar ik weet helemaal niet hoe dat in zijn werk gaat. De arts vertelde mij gister dat ze de vliezen eventueel al kunnen breken (heb 2 cm ontsluiting en verweekte bmm). Alleen dan moet ik daar blijven, aan de ctg enz en als de weeën dan niet binnen een uur komen moet je alsnog aan een infuus. Bij mijn dochtertje ben ik ook in het ziekenhuis bevallen maar aangezien dat natuurlijk op gang kwam (begon bij breken van vliezen) was het allemaal heel relaxt en heb ik ook 2 uren onder de douche gezeten in het ziekenhuis om de weeën op te vangen. Maar volgens mij kunnen dat soort dingen niet als je aan een infuus zit en heb je helemaal geen vrijheid meer. En moet je constant aan de CTG. Of zie ik het nu allemaal heel zwart wit? Zijn er meiden hier die mij kunnen vertellen hoe een inleiding in zijn werk gaat? Wat ze dan gaan doen? En hoelang je bevalling heeft geduurd? Bij mijn dochtertje ben ik binnen 4 uren bevallen.
Mijn vliezen zijn zaterdag morgen gebroken... en als ik zondagmorgen nog niks had werd ik ook ingeleid... zondagmorgen om half 6 naar het ziekenhuis gegaan met weeen.. maar niet sterk genoeg dus alsnog een infuus erbij in... en gelijk goeie weeen... Ik hoefde trouwens niet de hele tijd aan het ctg te liggen... als ik wou lopen dan mocht dat ook mocht zelfs ook gewoon douchen als ik dat wou...Mocht natuurlijk geen uur onder de douche of een uur wandelen.. ze hebben bij mij later inwendig een draadje ingebracht op de hoofd van de baby die het hartslagje volgde... ook heb ik een ruggeprik gehad(die zijn werk niet deed) dus moest ik wel op bed blijven liggen...
als je een infuus krijgt met opwekkend middel zit je sowieso aan snoeren. Ze willen constant de hartslag van de beeb controleren. Ik vond het absoluut niet prettig en hoop dat dit keer de bevalling wel vanzelf begint!