1e bevalling langzame ontsluiting, 2e keer ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamavanJurre, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Vandaag ben ik precies 37 weken zwanger van ons 2e kindje. De bevalling komt dus dichterbij en aangezien de bevalling van mijn zoontje geen succes was (zacht uitgedrukt), begin ik hem nu toch wel een klein beetje te knijpen...

Bij mijn zoontje begonnen met 41 weken precies de weeen. Ik had al enige tijd 1 cm ontsluiting en deze zette dus niet door, waardoor ik 32 uur met weeen heb rondgelopen (erg onregelmatig maar wel pijnlijk) en 2 nachten niet heb geslapen. Uiteindelijk, na 28 uur bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben en hebben ze mijn vliezen gebroken. Om een lang verhaal kort te maken: hij bleek in het vruchtwater te hebben gepoept, wij naar het ziekenhuis en uiteindelijk is hij met een spoed spoed spoed keizersnede onder algehele narcose geboren. Gelukkig is het met hem en mij allemaal goedgekomen ;)

Nu ben ik alleen erg bang dat deze bevalling hetzelfde verhaal gaat worden. De bedoeling is om gewoon vaginaal te bevallen, tot nu toe ziet het ernaar uit dat we dit kunnen proberen. Ik ben zo bang dat de ontsluiting weer niet vordert... Vooral ook omdat ze geen weeenopwekkers willen geven i.v.m. de vorige keizersnede die ik gehad heb.

Wie heeft hier ervaring mee? Ging de ontsluiting de tweede keer sneller of duurde het net zo lang? Ik moet volgende week weer naar de gyn en wil dan in mijn dossier vast laten leggen hoe het de vorige keer gegaan is en dat ik wil dat ze zo snel mogelijk de vliezen breken (toen kreeg ik namelijk wel goede, krachtige en regelmatige weeen).

Graag ervaringen!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier ging de tweede een heel stuk sneller. Bij Ties deed in anderhakf uur over de laatste 5cm, bij Sam duurde dat slechts een half uur. Vk zei ook dat juist de laatste 5cm sneller gaan bij een tweede.

Als je niet kunt slapen door weeen kun je vragen om pijnstilling in het zkh. Ik had ook al twee dagen weeen en dus niet geslapen. De vk stuurde me in voor pethidine om te kunnen slapen (zalig!) en toen ik wakker werd had ik 5cm en zette het door! :)

3. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Alleen het jammere is dat ik niet verder ben gekomen dan zo'n 6 cm ontsluiting, toen werd ik gelijk naar de OK gebracht voor de keizersnede... Dus die laatste centimeters heb ik bij de 1e nooit meegemaakt ;) Maar goed, mijn ervaring was toen dat toen mijn vliezen eenmaal gebroken waren, de weeen echt goed hun werk gingen doen en het goed op gang kwam. Dus wil ik graag dat ze dit nu zo snel mogelijk doen. De VK gaf ook aan dat ze dit nu sneller zullen doen, maar ja ik sta nu onder controle bij de gyn en niet meer bij hun...

Zucht, soms wou ik dat het maar gewoon achter de rug was, zit er nu zo tegenaan te hikken en er veels te veel over te lezen, niet goed ;)

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    1e bevalling schoot bij mij niet op, hele pijnlijke weeen maar weinig ontsluiting..ben toen uiteindelijk ingeleid en heb weeenopwekkers gehad, duurde van zaterdagavond tot maandagmiddag , dus had 2 nachten niet kunnen slapen van de weeen, ook ruggeprik gehad..

Bij de 2e dacht ik dus ook dat het lang zou duren maar integendeel: begon s ochtends om een uur of 6.30uur (eerste weeen maar waren ook meteen best fel, om de 5 minuten)
    Ging al snel naar om de 3 minuten en om 12.13uur is ze geboren...heel stuk sneller dus dan bij de eerste.

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Oh dat geeft hoop! :) Het blijft natuurlijk gewoon afwachten en geen een bevalling is hetzelfde, maar positieve verhalen zijn altijd welkom natuurlijk ;)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    mijn eerste bevalling was een lang verhaal, ook het persen.
    heb weeënversterkers gehad, want had genoeg weeën, maar ze deden dus niet genoeg.

Mijn tweede bevalling duurde slechts 7 uur. Wat een wonder is, want ze was 10 pond(bijna) en lag verkeerd. hadden ze dat geweten, dan was het een spoedks geworden, maar gelukkig is het goed gegaan.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    1e heeft zo'n 12 uur geduurd, inclusief 5 kwartier persen
    2e heeft nog geen 4 uur geduurd, inclusief 2 minuten persen :p

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik lees ook mee heb bij mijn meisje van de 5cm tot de 8cm persweeen gehad door de weeenopwekkers.
    uiteindelijk keizersnee intotaal 36 uur bezig geweest.
    wil graag een 2de maar ben bang dat weer hetzelfde gebeurt.
    ze had in het vruchtwater gepoept en achteraf bleek er een knoop in de navelstreng te zitten:S

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey,
    kan me je angst voorstellen. Was hier ook erg bang voor.

Hier bij de eerste 20 uur over gedaan, en omdat ik al 12 uur serieus bezig was en maar 5cm had, kreeg ik een ruggenprik en weeënopwekkers etc. Persen ging wel goed, 40min. Kindje van ruim 8 pond.

De tweede was er in 6 uurtjes tijd, 6 min persen. Kindje bijna 8 pond.

Kortom, een superbevalling de tweede keer (het begin van de tweede bevalling leek precies op de eerste, allebei de kindjes in vruchtwater gepoept dus ik was als de dood, maar kwam helemaal goed).

Wens je het allerbeste!

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mij duurde mn 1e bevalling vanaf de eerste wee (deze kreeg ik doordat ik gel ingebracht had gekregen om de volgende dag ingeleid te worden) 24 uur, eindigend in een spoed ks, omdat ontsluiting niet verder kwam dan 9,5 cm (4 uur lang... maak me gek)

De 2e ben ik vaginaal bevallen, (met beetje hulp van wee-opwekkers) in 8 uurtjes (met een vacuum, dat dan weer wel, maar is echt veeel beter dan ks!!)

Dus ja, het kan veeel beter gaan de 2e keer, ook omdat ze je door je verleden beter in de gaten houden en eerder ingrijpen...

succes!

11. Escada

Escada Niet meer actief

Hoihoi,

Ik wilde je ff een hart onder de riem steken... bij mijn zoontje is het op ongeveer dezelfde manier gegaan als bij jou, terwijl mijn dochter 2,5 jaar later binnen 3 uur geboren was! (vanaf 1e ontsluitingswee totdat ik haar in mijn armen had).

Dus er is geen pijl op te trekken, ik wens je het beste en laat het over je heen komen!

P.S. bij mij is het nu ook aan het rommelen, dus ik hoop dat nummer 3 net zo snel gaat als nummer 2 ;)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hoop ook dat de 2de sneller gaat. hier ben ik 47 uur bezig geweest met de eerste. dus ik hoop dat als de kleine meid zich eindelijk aandient ze er ook snel is!

13. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Iedereen bedankt voor de reacties! Geeft me weer moed :) Ach ja, ik weet het, ik moet alles gewoon over me heen laten komen... Maar wat zou het fijn zijn als je het van tevoren al zou weten hoe het zou gaan ;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1e bevalling: totale duur 18 uur (vanaf moment dan vliezen gebroken zijn) maar geen goed voelbare weeën maar gelukkig wel ontsluiting. Ook geen persweeën. Uiteindelijk zonder hulpmiddelen na bijna 2 uur persen toch kind eruit gekregen!

2e bevalling: totale duur 4 uur. Wel voelbare weeën (geen pijnlijke), sterkte persweeën. Sterrekijker waardoor persen 25 min.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    1e bevalling: +/- 24 uur vanaf de eerste wee. Heel lang om de 6/7 minuten behoorlijk pijnlijke weeen gehad. Persen duurde ook lang 1 uur en 3 kwartier..

2e bevalling: gestript. 's avonds wat gerommel maar nog neit heel pijnlijk. Om 2 uur 's nachts braken mijn vliezen en meteen flinke heftige weeen. 3 uur later is Matthijs geboren, na 1 uur persen. Ontsluiting ging dus veeel sneller.

Deel Deze Pagina