Alleenstaand en niet 40 uur willen werken

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MamaMaris, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMaris

MamaMaris Lid

31 okt 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben een alleenstaande moeder. Mijn zwangerschapsverlof is afgelopen en ik kom straks in de WW. Ik heb daar nog geen gesprek over gehad, maar ik geloof dat je tegenwoordig maar 3 maand recht hebt op WW.
    Ik heb altijd veel en ook met veel plezier gewerkt. Maar nu ik een dochter heb, zie ik het totaal niet zitten om 40 uur te werken. Ik zat zelf meer te denken aan bv. 20 uur. Ik wil gewoon niet zo ontzettend veel missen van mijn kleine meisje, ze is nog zo jong en het is zooo mooi allemaal! Nou vraag ik me af of dit uberhaupt kan. Hebben jullie hier ervaring mee? Het probleem is dat ik geen recht heb op (aanvullende) bijstand, omdat mijn vader van mijn erfenis van mijn moeder een koophuis heeft gekocht, die dus op mijn naam staat. Zijn er meer mensen die in zo'n situatie zitten en weten wat ik kan doen?

Groetjes Mariska

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoe lang je recht hebt op ww is afhankelijk van een aantal factoren. Zie de link Duur van een WW-uitkering hier kan je bekijken hoe lang je recht op ww hebt.

Uiteraard is het altijd mogelijk om minder dan 40 uur te gaan werken, maar dan is het aan jezelf om te bepalen of je dan financieel niet in de moeilijkheden komt, maw of je dan wel genoeg verdient om nog rond te kunnen komen.

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik ben ook alleenstaand en juist wat minder gaan werken. Je hebt recht op zoveel toeslagen en heffingskortingen als alleenstaande moeder, dat ik er netto op vooruitgegaan ben door minder uren te werken. Best krom, maar het is wel zo. Even goed narekenen dus :)

4. MamaMaris

MamaMaris Lid

31 okt 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Langer dan 3 maand WW zit er niet in. En er is sowieso een sollicitatieplicht, dus werken ga ik sowieso. Ik moet inderdaad maar eens uitrekenen wat mijn inkomsten en uitgaven dan zouden zijn. Maar veel toeslagen enz. zijn ook weer inkomensafhankelijk. Het is in ieder geval fijn om te horen dat het jou wel lukt. Ik heb namelijk ook geen extreem hoge lasten, dan moet het mij ook wel lukken. :)

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ben alleen staand 2 kinderen en ik moet wel fulltime gaan werken anders zijn de lasten zo hoog. Jammer genoeg heb ik de keuze niet meer om 20 of 24 uur te gaan werken. Had ik die keuze maar dan had ik dat ook zeker wel gedaan!

6. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hmm. vermogen wegsluizen dus met koophuis krijg je het nooit voor elkaar.

7. MamaMaris

MamaMaris Lid

31 okt 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, dan zeggen ze dat je eerst je "eigen vermogen" moet verbruiken, maar dat kan niet want mijn vader woont nog in dat huis.

8. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    waarom laat hij dat huis niet op zn naam zetten dan?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.949
    113
    Als je minder gaat werken betaal je ook minder belasting vaak. Bijvoorbeeld: toen ik nog geen kindjes had kreeg ik 1500 netto en toen ik 24 uur ging werken nog 1150. Daarboven op krijg je nog toeslagen.

10. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik herken je situatie en denk er net zo over ten aanzien van mij daarom lees ike ven mee.

Deel Deze Pagina