bedankt nyncke ik hoef geen ali van hem, voor de kinderen zou het wel makkelijk zijn, liever dat zij het wat ruimer hebben dan ik. Of is hij verplicht aan mij te betalen?
Hoi Jongmoedertje, Misschien een brutale vraag ! Maar twijfelden jullie niet een tijdje terug over wel een 4de wonder of niet ? Ik dacht dat je toen als laatste had vermeld dat jullie voor een 4de zouden gaan ? Wat is er mis gegaan? Als ik het verkeerde persoon voor me heb,excuses bij deze En nee ik weet niks over scheidingen,ben nooit getrouwd.... Veel succes en sterkte voor jouw jullie allemaal...
Ik ben ook gescheiden, mediators waren er toen nog niet, maar we hadden wel gewoon één advocaat. Voordat je een definitief besluit neemt (maar natuurlijk ook daarna), kun je ook contact opnemen met het maatschappelijk werk in je woonplaats. Dit kost niks en je hebt geen verwijsbrief nodig, je kunt gewoon bellen voor een afspraak. Wij hebben dit ook gedaan en we hebben er best veel aan gehad. Tegenwoordig hebben ze ook speciale aandacht voor kinderen in echtscheidingssituaties. Sterkte!
Nee daar heb je helemaal gelijk in hoor. Wij twijfelde idd over een 4e. Maar hoe meer ik bij de 4e ging nadenken hoe meer ik erachter kwam dat er tussen ons iets niet goed zat. En toen hij een 4e wel wou, was ik niet eens zo blij als ik hoorde te wezen, en dan ga je meer nadenken hoe dat kan, en dan kom je erachter dat er toch iets fout zit en wat je er aan kan doen. En we hebbn het een en ander geprobeerd, maar het draait steeds weer op hetzelfde uit. Wij zijn al heel jong bijelkaar, misschien dat we uitelkaar gegroeid zijn ik weet het niet, maar we zijn echt twee tegenpolen nou!! En dan is het ook maar goed dat er hier twijfels waren voor een 4e, en dus ook niet mee door zijn gegaan..... dank je wel meis!
Bedankt voor je reactie Ik hoop dat jullie het beide zeker weten om meteen te gaan scheiden,praat er goed over met elkaar jullie hebben al 3 prachtige kinderen...Miss therapie ? In ieder geval weten jullie dan dat jullie er alles aan gedaan hebben als er echt niks meer in zit dan gaan scheidden. Maar als jullie het zeker weten,dan zeg ik niks.. Ik wens jullie het allerbeste ...voor het nieuwe jaar Liefs S
Ik weet het wel zeker, me man niet. Die vind het allemaal maar onzin. Als je ons verhaal helemaal kende zou je zeggen ik was allang gescheiden! Maar goed ik weet zeker dat ik zo echt niet verder wil. We hebben al vanalles geprobeerd maar het wil gewoon niet. het gaat een week goed en dan vervalt het weer in het oude. Ik had het ook liever anders gezien vooral omdat er ook kinderen in het spel zijn. Maar goed beter gelukkige ouders zonder elkaar, dan ouders ongelukkig met elkaar, en zij er ook de dupe van worden. want dat is wel het laatste wat ik wil. En ik weet dat een scheiding er ook niet om liegt voor hun, maar goed daar komen we met zijn allen (hopelijk) wel weer bovenop. Lief van je meis, ik wens jou ook al het goeds voor 2010!! liefss
Ali voor kinderen is verplicht, tenzij je er zelf vrijwillig van afziet. Maar besluit je jaren daarna dat je het toch wilt kun je een rechtszaak beginnen om het te krijgen, kans is heel groot dat je het alsnog krijgt (niet met terug werkende kracht) Voorwaarde is natuurlijk dat je ex draagkrachtig moet zijn, als die van een uitkering zou leven zal de ali heel laag of niks zijn. Maar als je zelf van een uitkering leeft schiet je er weinig mee op want het wordt gekort op je uitkering. Is dat het geval zou ik het evengoed vast lagen leggen, ooit kom je vast uit die positie en dan wordt het dus niet gekort.
Als je een sociale dienst uitkering hebt of aan moet vragen, dan eist de sociale dienst deze alimentatie voor je op. Daar heb je zelf niets over te zeggen. Ik weet niet of dat in elke gemeente zo is, maar in het geval van mijn vriendin gebeurde dit wel. Zij zorgde voor de kinderen altijd en na de scheiding moest zij dus een uitkering aanvragen. De sociale dienst eist dan alimentatie voor zowel kinderen als vrouw.
De sociale dienst eist het misschien wel op, maar niet voor jou, dat is puur eigen belang, hoe meer ali ze in kunnen houden op alle uitkeringen, hoe minder het de gemeente kost. Ik denk dat de gemeente het zelf niet op kan gaan eisen, en ze kunnen je volgens mij ook niet dwingen om het zelf te gaan eisen. Dan zouden ze dus flinke problemen kunnen veroorzaken bij stellen die in vrede uit elkaar gaan. Geen idee hoe dat wettelijk en landelijk geregeld is.