Hoe gaat het? ben die vraag zo zat!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Gelukkig ben ik dus niet de enige hahaha, dacht echt dat het aan mij lag.

Ik kan best begrijpen dat als de zwangerschap niet lekker verloopt dat mensen vragen hoe het gaat maar alles gaat goed! dus er is ook eigenlijk geen reden om te bellen.

Werd net weer gebeld: hoe gaat het? JA GOED! je voelt nog niks? NEE! ehhhhh verder heb ik niets te melden,....IK OOK NIET! DOEI !! hahaha zo die belt voorlopig niet meer.

Denken ze nou echt dat als ik nu iets zou voelen dat ik dit zou melden? natuurlijk niet want dan bellen ze vanmiddag/vanavond en-of morgen weer!

2. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Haha, Tupp, dat idee met het antwoordapparaat vind ik echt heel goed!Jammer dat je man het niks vond. :D
    Wat ik heel vervelend vind is dat m'n moeder zich nu met vanalles begint te bemoeien. Ze is super lief, daar niet van, en ze bedoelt het zó goed, maar ze is nu al voor ons aan het bepalen wie we op kraamvisite moeten vragen :( . Ik heb in de afgelopen maanden in héle korte tijd geleerd om m'n grenzen af te bakenen, anders werd het echt te gek. ;)

3. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    hahahaha heeeeel herkenbaar...
    Alleen hier niet alleen telefoontjes, maar ook smsjes, pings, apps, msn, facebook en hyves berichten hmmmm 2011 ook he :p

Maar vind het eigelijk niet zo irritant. Vind het wel leuk die belangstelling!!!

Afgelopen jaar tijd 5 kennisen van mij zwanger en bevallen, en eerlijk gezegd vroeg ik ook constant aan het einde hoe het ging hahahaa....

Wat ik wel raar vind is dat vreemde mensen mij aanspreken op mijn buik, jongens, meisjes, vrouwen, mannen. En dan hele gesprekken willen aangaan. Dan denk ik waaaaarommmm???? Ik spreek toch ook geen vreemde zwangere vrouwen aan op straat pffff

Top 3 die ik ELKEEEEE DAGGGG HOOR:
    1: Zo dat duurt niet lang meer he?
    2: Hoelang moet je nog?
    3: Weet je al wat je krijgt?

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Haha die weet je wat je krijgt vind ik ook zo leuk ;)
    Wij weten het wel maar willen voor de zekerheid toch ook voor het andere geslacht een kaartje hebben, je weet maar nooit.
    Dus die man bij de drukker: Weet je inmiddels al wat het word?
    Dus ik kijk naar mijjn buik; Nee het zit er nog steeds in dus geen idee!

Vind het wel leuk en lief hoor dat iedereen het vraagt maar pff als ik bij ieder steekje iedereen op de hoogte moet brengen dan kan ik daar wel iemand voor aannemen hihi

5. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    het meest irritante en ook de meest domme vraag die mij dagelijks gesteld wordt is:
    'Hoe is het met je buik?'
    Alsof mijn buik totaal iets anders is dan dat ikzelf ben! Ik zeg dan altijd maar: ja goed, hij zit er nog.

Zo dom en vooral zo irritant. Net alsof jij er niet meer toe doet alleen je buik nog maar. Ben nu pas bij de 26 weken dus dat zal nog wat worden als we tegen het einde zijn.

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ohw ik word zo mega gek van mn schoonzus..
    die heeft nu serieus vandaag voor de 4e dag op rij gevragen hoe het gaat :$ en als ik dan zeg: ja goed,
    dan is het: laatste loodjes wegen het zwaarst he..
    pffff :$

waar ik ook zo gek van word, van die zelfde s.zus, is haar vraag of ze de kleine straks keer in bad mag doen.
    heeft ze deze maand al wel 4x gevrage denk..

kan aan mij liggen hoor, maar word er echt moe van.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de eerste kreeg ik op een gegeven moment steeds smsjes 'en? komt tie al'? .. ;) "jaa ik heb nu 10 cm en mag gaan persen' nou goed..

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    die weet je al wat het wordt vraag komt me ook bekend voor, tis altijd het tweede wat mensen vragen.. op 1 natuurlijk hoe het is.
    ik zeg voortaan; ja ik weet het, het wordt een baby.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ook vaak de vraag 'wat het is'.
    Wij weten het niet en dat vinden veel mensen al vreemd
    Nou is het helemaal irritant als mensen dan zeggen:

Jaaa, maar eigenlijk weet je het wel maar wil je het niet zeggen!! :(
    Of: zie je wel, je noemde de baby 'hij', het is een jongetje ;)

echt mensen... jullie horen het vanzelf wel... en verwachten jullie nou echt dat ik het altijd over 'het' heb of "hij/zij" ga zeggen??

10. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0

Hetzelfde hier ja, zooo vervelend!

11. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Ja best iritant ja. Ik zie eruit alsof ik 44 weken zwanger ben haha maar ben bijna 37. wordt ingeleid met 38 weken ivm suiker. Mijn ouders hadden de auto nd garage voor een onderhoudje en dat wisten de buren dus niet en die zagen em snachts niet staan. Nou iedereen dacht gelijk dat ik al lag te puffen. ja doe ik ook, thuis op de bank: pfff mensen mensen, jullie horen het vanzelf! haha

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Vragen van hoe gaat het etc daar stoor ik me eigenlijk niet aan. Mensen willen alleen maar belangstelling tonen. Eerlijk is eerlijk, als ze het niet zouden vragen als ze je spreken/zien dan zou je dat ook raar vinden ;) In mijn geval, de vraag waar ik me echt super aan irriteer is het volgende; Als straks jullie baby is geboren, wat doe je dan met de hond? Het schijnt dat alle mensen verwachten dat als je een baby krijgt dat je hond eruit moet!

Deel Deze Pagina