Hoe gaat het met de onzekerheid bij de prille zw schappen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nouk, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    denk dat het wel een beetje klopt, maar als je net een vervelende, zware mk achter de rug hebt, ben je de volgende keer toch ook wel extra onzeker! en vooral bang....

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ben het met rastagirl eens. Ik ken de onzekerheid, maar zolang je geen directe reden hebt om (weer) onzeker te zijn, maak je vooral jezelf onzeker.

Ik had in het begin heftige bloedingen, maar kindje zit er nog steeds. Nu krijg ik bijna geen buikje en nemen kwaaltjes af, maar ja, er gebeurt verder ook niets dat me echt zorgen baart.

Ik ben heel onzeker geweest, dus ik begrijp jullie goed, maar let erop dat je jezelf niet onzekerheid aanpraat. Het kan hoor, nauwelijks kwaaltjes hebben. En dit keer geen grote (.)(.), kan ook fijn zijn. Iedere zwangerschap is anders, maar dat weet volgens mij iedereen al lang.

Succes en sterkte allemaal.

3. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Helemaal herkenbaar dat je je soms onzeker voelt. Ik ben nu 7 weken zwanger en heb amper klachten. Omdat ik de afgelopen twee weken wel eens bloedverlies heb gehad, maakte ik me soms ook erg zorgen.
    Ik leef dan ook erg toe naar de echo over anderhalve week en een stemmetje in m'n hoofd zegt dat ik overal rekening mee moet houden...
    Ik ben dus ook nog niet optimaal aan het genieten van m'n zwangerschap, omdat het nog allemaal pril is en onzeker.

4. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik had toen helemaal niks in de gaten dat het fout was gegaan. In mijn 14e week kreeg ik wat bruine afscheiding waar ik niet eens zo ongerust over was maar na een week dacht ik dat het dan wel over moest zijn en ben ik naar de vk gegaan die maakte een echo en stuurde me naar de gyn , de gyn vertelde ons dat het in de 13e week overleden was.De dag na het slechte nieuws kwam de miskraam die even pijnlijk was als een bevalling door de duur van de zwangerschap, ik ben na de nabloeding door bloedverlies flauwgevallen liep een hoofdwond op daarvan heb ik nu een litteken tussen mijn ogen.

Toch deze zwangerschap , valt me mijn ongerustheid best mee je moet maar zo denken het gaat zoals het gaat je kan alles beter gewoon zijn beloop laten, gaat het fout dan zal ik erg verdrietig zijn gaat het goed dan zal ik heel blij zijn , maar je moet niet op de zaken vooruit lopen daar heb je niks aan. Nu al verdriet hebben om iets wat misschien niet gaan gebeuren dat moet je jezelf niet aan doen blijf in het nu. Je kan niet tegen mij zeggen dat ik makkelijk praten heb , ik heb het immers zo meegemaakt en ben door ervaring tot deze conclusie gekomen. Ik zeg ook niet het is allemaal ff afwachten , ik ga gewoon verder met waar ik mee bezig ben en we zien wel hoe het loopt maar NU is alles goed en NU ben ik zwanger :) verder kijk ik niet wat dat kan je niet zien en daar ga ik ook niet over speculeren.

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    mooi gezegd moonique :)

6. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Hoi,

Ik ben ook heel erg onzeker. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb nooit een miskraam gehad maar toch. Net na de positieve test had ik wat ongesteldheidskrampen en ik heb heel soms wat last van mijn (.)(.) maar dat lijkt ook minder te worden. Verder helemaal geen klachten. Af en toe heb ik echt de wens om kotsend boven de pot te hangen. Dan weet ik het tenministe zeker.

Met 6,5 weken heb ik het hartje zien kloppen (ik wist niet hoe lang ik zwanger was i.v.m. al erg lang niet ongesteld geworden te zijn) maar nu zie ik toch op tegen de 12 weken echo... als alles nu maar goed is...

Soms denk ik. Zal ik het in de gaten gaan houden met temperaturen... Door de onzekerheid heb ik het ook aan nog niemand verteld (alleen vriend dan natuurlijk) Vroeger dacht ik altijd dat ik het gelijk aan m'n moeder zou vertellen maar zo als ik mij nu voel vertel ik het pas als ik op het punt van bevallen sta ha ha.

Gr.
    Lucky1979

7. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik sluit me ook aan bij dit topic.Poeh,de eerste keer zwanger en heb eigenlijk helemaal nergens last van.Af en toe wat kleine steekjes en een beetje trekkend gevoel in buik,zere tepels en wat moe,maar daar houd het bij op.Had 2 mega positieve testen,maar denk steeds dat ik alles droom.Voel me helemaal niet zwanger en dat maakt me een beetje bang.Moet wel vaak plassen.13mrt echo,dus ben benieuwd!Hoop dat ik het dan echt kan geloven!

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

De eerste echo was gelukkig heel goed!
    Toen was ik 6 weken en 5 dagen zwanger..
    Nu mag ik as dinsdag weer voor een echo....spannend!
    ben nog steeds onzeker..maar als ik echo weer heb gehad voel ik me wel weer beter als alles goed is :)

Liefs

Syl

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad...heel herkenbaar hoor!
    Hier ook volop onzekerheid.
    Gisteren de eerste echo gehad (na heel veel bloedverlies die avond ervoor). Gelukkig het hartje zien kloppen. Man is nu gerust...maar ik nog niet hoor. Verllies nog steeds donkerbruin bloed (oud bloed). Volgens de arts mijn baarmoedermond, baarmoeder zag er super uit. Maat van onze frummel klopte ook precies...dus die doet het super.
    gelukkig volgende week weer een echo. Als er deze week nou geen rare dingen gebeuren en die echo is ook goed...dan krijg ik misschien vertrouwen...
    Elmo

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik denk dat iedereen wel dat gevoel kent. Ik heb een miskraam gehad in dec '06. Toen was ik voor de eerste keer zwanger. Vanaf het begin had ik al twijfels. Mijn intuitie zei al dat het mis kon gaan. En inderdaad, mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten. Nu ben ik weer zwanger, net 5 weken en ik voel me op en top zwanger. Veel zekerder dan de vorige keer. Hopelijk heeft mijn gevoel nu weer gelijk, want dan beval ik op 13 november van mijn eerste kindje. Maar goed, zeker weten doe ik het nooit en ook ik zal bij de eerste echo op 5 april super zenuwachtig zijn.. brrr. als ik er nu al aan denk!

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    herkenbaar en ook heel normaal, maar (ja daar is ze weer) ik zie dat je 4 wkn, en 4 dgn "zwanger" bent, dus voor je nod positief getest heb...

uit eigen ervaring en die van andere raad ik je puur uit zelfbescherming aan om toch af te wachten of je menstruatie inderdaad weg blijft...

ik persoonlijk vindt het altijd link om wanneer je te vroeg test er ook van uit te gaan dat je zwanger bent....houd altijd wat reserves dat het altijd nog kan gebeuren dat je "gewoon" ongesteld wordt omdat er iets tijdens de innesteling niet goed is gegaan, in 33% is het zo dat je wel een bevrucht eitje hebt maar wat niet tot een zwangerschap leid....(jammer genoeg)...

dus tja meid, dat onzekere is heel herkenbaar maar geeft ook niet, dat is vaak pas weg als je de kleine op een echo hebt gezien (of het hartje hebt zien kloppen)

liefs smoekie

12. meissie28

meissie28 Actief lid

24 jan 2007
    144
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi meiden

ik kan me aansluiten
    heb ook weinig klachten
    wat gespannen borsten veel honger en snel moet maar dati s het dan ook wel
    3 april eerste echo
    tot die tijd hou ik onzekere dagen/momenten

xx

13. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Bij mij zal de onzekerheid zoiezo de eerste 12 weken wel blijven...ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger en morgen hebben we gelukkig de 2e echo....zoo ontzettend spannend!
    Ik heb nog veel klachten en heb soort sterk gevoel dat het goed is maar ben zelf toch zo bang dat het niet goed is ofzo...
    maarja, dat hele bange gevoel dat het niet goed zou zijn had ik bij vorige echo ook en het was juist prima in orde! Zag er ook beter uit dan de 1e zwangerschap toen het fout was gegaan dus dat is wel heel goed...maar het blijft spannend

Morgen om 8uur mag ik al gelukkig dus ben benieuwd!

Liefs

Syl

14. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Succes morgen Silvia! Ik mag morgen naar de VK. Geen echo maar wel hartje luisteren. Ik denk dat de meeste onzeker zijn. Eerst de eerste 12 weken maar daarna ook nog wel. Je leest (hier) toch ook wel dat het daarna ook nog fout kan gaan. De onzekerheid is denk ik pas echt weg als je na 9 maanden een gezond kindje op je buik hebt liggen en tot die tijd is het afwachten. Voor jou natuurlijk extra spannend na je miskraam maar je moet maar zo denken... Je hebt meer kans dat het goed gaat dan dat het niet goed gaat. (zeg ik stoer... Ik ben ook zo vaakk zo onzeker)

Deel Deze Pagina