Ik weet niet precies wat ik met dit topic wil. Misschien wel herkenning. Sinds ik een depressie heb (waar ik nu gelukkig bijna uit ben) , huil ik heel veel. Logisch vond ik eerst toen ik zwaarder depressief was. Nu gaat het beter en nog huil ik echt om alles. En ik baal daarvan. Iemand die dit herkend? Wordt het beter?
Ik weet niet of je daarvoor iemand was die alles opkropte, maar het kan best zijn dat er gewoon nog zo veel 'oud' verdriet zit dat nooit is erkent en eruit gelaten dat dat je nu komt inhalen. Ik huilde vroeger nooit, tot ik zwanger raakte.. maar zelfs nu (bijna 7 jaar later) huil ik nog altijd meer dan voor mijn zwangerschap. Ik weet ook niet wat dat is.. Ik heb het maar geaccepteerd voor wat het is.
Hier ook een 'jankerd' . Zit ook niet lekker in mijn vel momenteel maar ben altijd al een emotioneel typetje geweest. Soms oerververvelend. Maar ja...
Ik heb nooit een depressie gehad maar wel een burn-out. Ik weet of denk niet dat je dit met elkaar moet vergelijken, maar ik herken wel wat je zegt. En mijn psycholoog die me begeleidde in 2023 n.a.v. wat ik had meegemaakt op m’n werk, zei dat het helemaal niet vreemd was dat ik meer huilde toen ik in rustiger vaarwater kwam dan toen ik er middenin zat. Want ik had dat ook en vond het zo gek. Hij zei dat je eerst bezig bent op standje overleven en zo in de ban zit van wat je voelt, er voor andere emoties (huilen dus o.a.) later tijd is. ‘Als het mag’ zeg maar. En dat is anders huilen dan als je op het hoogtepunt bent. Klinkt makkelijk, maar laat het ‘lekker’ gaan. Lucht het op? Ik had vorige week opeens weer zo’n week. Klinkt zweverig maar ik heb het omarmt en nu gaat het weer stukken beter. Krijg je hulp hierbij (nog)?
Dat klinkt wel logisch wat je psycholoog zei. Het lucht wel op ja als ik gehuild heb. Ik hoop het ook te kunnen omarmen als iets wat (nu) bij me hoort. Dank je wel. ik krijg nog hulp idd.
Ook een emotioneel iemand dus. Wat jammer dat je niet lekker in je vel zit. Hoop dat dat beter mag worden. Maar jij hebt het ook wel geaccepteerd?
T klinkt idd als een heleboel "oud zeer" wat er nog uit komt. Dus eigenlijk een positief iets dat dat nu ook gebeurt.
Al gaat het dan niet om oud zeer als ik huil, maar het zou heel goed kunnen dat het daar toch om gaat idd.