Endometriose, crohn en vaginaal bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door rocketscience, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik had mij hier wel iets eerder op voor kunnen bereiden misschien, maar had er niet bij stil gestaan. Ik heb endometriose, ziekte van crohn en kan elk moment bevallen van eerste kindje. Nu sinds dat de baby is ingedaald heb ik al best veel pijn aan mijn stuitje / holte van douglas. Dan met name als ik moet poepen. Ik heb nog geen weeen of iets maar ik bedacht me ineens wel dat de bevalling misschien wel extra pijnlijk gaat zijn zo.

Ik ben op zoek naar ervaringen van endo en/of crohn patienten die vaginaal bevallen zijn en hoe het met de pijn ging bij jullie? Ik hoor het graag, hopelijk kan iemand mij gerust stellen.

2. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Iemand? Of iemand misschien tips waar ik meiden zou kunnen vinden met ervaring?

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb 'alleen' Crohn maar wel in een heel rustig stadium voor en tijdens de zwangerschappen.
    De bevalling was niet extra pijnlijk, heb juist een 'fijne' bevalling gehad. Geen knip, geen hechtingen, niks. In 5.5 uur was ze er.
    Heb ook geen fistel ofzo, dan heb je misschien meer last.

Sterkte iig.

4. rocketscience

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie zeehondje! Fijn te horen dat je geen extra pijn hebt ervaren tijdens de bevalling. Ik heb ook geen fistels, mijn darm en baarmoeder zijn wel stukje aan elkaar verkleefd.

5. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Hen al 5 jaar endo. Maar even een tip endo gaat weg tijdens zwangerschap. Dat hormoon dat endo aanmaakt stopt te werken zodra je zwanger bent dus de endo is weg tijdens de zwangerschap.

Echter de echte weeën voelde voor mij aan als de pijn van met mijn endo cycte die sprongen telkens.

Normaal heb je geen hinder met de bevalling van endo. Trouwens endo vormt zich ook zoveel trager tijdens BV geven succes

Deel Deze Pagina