Hoe gaat het nu met alle Barra meiden.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vlinder, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui het klinkt allemaal wat onpersoonlijk,de warmte van het Barrahus is daar dus niet,jammer.Wat is je gevoel bij deze wijze van behandelling.
    Wanneer denk je weer een terugplaatsing te kunnen krijgen?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, die warmte vind ik wel bij het Nij Barrahûs, maar ja, dat is anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden... niet handig!

Mijn gevoel is niet juichend, maar ja... privéklinieken zijn gewoon verder weg. Hier kan ik op de fiets heen voor de echo, met of zonder kind.

Dit ziekenhuis heeft goede beoordelingen van Freya. Ik ga het gewoon proberen, al sta ik niet te springen. De assistente was wel aardig. De gynaecoloog was ook niet onaardig, maar wel veel zakelijker en minder geïnteresseerd dan bijvoorbeeld dr. B. of dr. V.

Het inloopspreekuur met de echo's lijkt me wel handig. Je ben in ieder geval altijd 's morgens vroeg aan de beurt, al dan niet met wachttijd.

Ik verwacht een TP rond 6-7-8 oktober. Maar na de echo van vrijdag a.s. weten we meer.

Hoe is het met jou, Vlinder?

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Verwarring alom hier... kan mijn man niet bereiken, dus ik weet niet wat ik nou zal doen... :( :( :(

Bij dr. B. en dr. V. verliep mijn cryo-cyclus als volgt: uitgangsecho – echo op dag 10, 11 of 12. Ovulatietests doen. Ook noemde hij een datum waarop ik weer een echo had, als ik geen positieve test heb gehad. Als de ovulatietest positief is of als follikel groot genoeg moet ik Pregnyl spuiten. Dan de terugplaatsing 3 dagen na de eisprong.

De arts in het Diakonessenhuis zegt: uitgangsecho, echo’s vanaf dag 10 en als je follikel groot genoeg is, pregnyl spuiten. Geen ovulatietests! Dat is verwarrend, volgens haar, om beide te gebruiken.

Dr. S. van Düsseldorf zegt: echo op dag 10, dan ovulatietests en als hij positief is, bellen en cryo-transfer inplannen. Geen echo’s meer, geen pregnyl! Irma zegt: Dr. S. in Düsseldorf is nu je ‘echte’ behandelend arts (eerst had mijn arts in NL de regie) dus je moet het zo doen.

Dus nu ken ik 3 methodes. :( Lekker handig.

Mijn baarmoederslijmvlies was vanmorgen (op dag 10) wat aan de dunne kant, 4,5 mm, dus ik wil eigenlijk wel graag die echo die het Diak voor me ingepland heeft....

:( :(

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vandaag echo. Baarmoeder slijmvlies 7 mm, mooi 3-lagig. Prima dus. Follikel 18 mm en de instructie gekregen Pregnyl/Ovitrelle te spuiten.

Dat klopt, want mijn ovulatietest was ook positief vanmorgen.

Met Düsseldorf gebeld. Komen ze opeens met het voorstel, om 4 embryo's te laten ontdooien en deze door te laten groeien tot Blastocyste stadium met een terugplaatsing 5 dagen na de eisprong. Je hebt dan 40% kans op zwangerschap. (Niet ieder embryo haalt dit stadium, dus er worden er alsnog maar 1 of 2 teruggeplaatst. Of er kan er nog 1 weer ingevroren worden.)

???
    Wat een overval... Ik heb afgelopen vrijdag uitgebreid met DD gesproken en hier niets over gehoord! Nu moeten we dat opeens snel beslissen.

Dit gaat ons te snel. We laten nu nog 1 of 2 gewone embryo's terugplaatsen. We vragen om een consult met dr. S. aansluitend op de TP om hier eens goed over te spreken.

Hoe is het met iedereen? Pip? Danip? Vlinder? Klingel?

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #265 Aquilegia, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    PS: we laten er 2 terugplaatsen. Als er 1 niet goed ontdooit, dan laten we er 1 terugplaatsen. Ontdooien ze allebei niet goed, dan wordt er nog 1 extra ontdooid.

Ook doen we deze keer assisted hatching.

We hebben een telefonisch consult met dr. S. over 2 weken.

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui wat een verwarrende informatie heb je gekregen,je moet doen wat goed voelt en waar jullie achter staan.Wel spannend zeg om twee terug te laten plaatsen,het zou wel ontzettend leuk zijn als jullie ook een tweeling krijgen.

Pip hoe gaat het met de zwangerschap,ik hoop dat je niet weer zo ziek bent als de eerste keer.

Hier gaat alles goed,de kinderen doen het heel goed,Indy is heel goed gegroeid,ze hebben haar bij het CB twee keer gemeten omdat ze flink was gegroeid en ze dachten dat ze verkeerd hadden gemeten,niet dus,Indy is een lange meid.
    Syl kletst er goed op los,hij praat,soms,al 2 woordjes achter elkaar,zo lief.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat leuk dat Indy zo goed groeit! Jij, je man en Syl zijn ook allemaal lang. Dus logisch ook! En leuk dat Syl al 2 woordjes achtereen gaat zeggen.

Dat begint hier ook een beetje te komen bij onze dochter. Bijv. "dicht doen" zegt ze dan. Verder zegt ze elke dag wel 2 nieuwe woorden, zo leuk! Ik geniet erg van haar.

Vandaag voor de 3e keer naar Muziek op Schoot geweest. Ik denk alleen dat ze het niet zo heel leuk vindt... :( Jammer... Ze wil elke keer alles eerder opruimen, zoals de trommel en de rammeldingetjes. En ook gaat ze naar de deur om op haar jas te wijzen, dan zegt ze ook Jas. Dus ze wil gewoon weg. Soms doet ze ook leuk mee, hoor. Kijken hoe het volgende keer gaat.

Het is inderdaad wel erg verwarrend allemaal. Ik voel me nu een beetje alleen in het proces van zwanger worden, wel samen met mijn man natuurlijk die mijn rots in de branding is. Een tweeling... als het zo is, dan is die natuurlijk heel erg welkom. Maar vanwege de risico's, bijv. op vroeggeboorte, wil ik toch liever 1 kindje tegelijk en dan heel misschien later NOG een kindje... Als het dan nog lukt natuurlijk. Wel hebben we ruimte voor 3 kindjes hier in huis. Ik ben op zich wel lang, dus ik denk wel dat er ruimte is voor een tweeling in mijn buik.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vandaag is er 1 top-embryo (kwaliteit I, 8-cellig) teruggeplaatst. Betere heb je niet, zei de arts! :D :D :D

Ze hebben wel eerst 3 andere moeten ontdooien die niet doorgedeeld zijn, helaas :(

Maar we hebben er een goed gevoel over.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui wat super,dit moet een plakbeebje zijn,dat zou wel geweldig zijn.Ik ga voor je duimen,duimen voor twee mooie streepjes op de test:D:D:D.

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui hoe is het met je?

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    'k Weet niet.... het gaat nog wel met het wachten... ben wel erg benieuwd.... Woensdag 12 dan na TP en testen. Dan heb ik 's middags ook een telefonisch consult met dr. S. Dan is het wel handig dat ik getest heb. Eigenlijk mag ik vrijdag pas testen natuurlijk.

Mijn dochter begint flink te praten. Ze zegt nu ook tekenen ("teken") en olifant ("o'fante") en terug ("tug"). Ze zei zelfs "nog een beetje" gisteren. Dat vraag ik vaak: "Wil je nog een beetje?") :D
    Lief, hè!

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui wat spannend zeg,laat je me weten wat de uitslag van de test is?

Leuk he,als ze beginnen te praten:D.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
  14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gisteren spotting gekregen. Ik dacht nog aan innestelingsspotting. 's Avonds getest met ultra-gevoelige test (6 dagen voor NOD).
    Negatief. :(
    En ik had echt heel donkere urine, 4 uur niets meer gedronken voor de test. Dus net zo donker als ochtendurine.
    Echt een heel grote teleurstelling.
    Ja, ik kan te vroeg getest hebben. Ja, misschien is het toch innestelingspotting. Maar zo voelt het niet. :(
    :( :( :( :( :(

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui het zou best kunnen zijn dat je te vroeg hebt getest,maar mocht dat niet zo zijn,dan wil ik je vanaf hier een dikke knuffel geven en sterkte wensen.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, die telefonisch afspraak met dr. S. was weinig informatief. We nemen nu eerst een ronde rust (verbouwing zolder) en dan gaan we een blastocyste transfer doen.

18. danip

danip Niet meer actief

Sterkte Aqui :( Weer een teleurstelling..

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik denk dat het ook wel even fijn is om wat rust te nemen,iedere keer de teleurstelling van het niet zwanger zijn,gaat jullie niet in de koude kleren zitten.Sterkte meid.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank jullie wel, Danip en Vlinder! Lief van jullie.

Ben echt toe aan een ronde rust. We zitten er wel even doorheen... :( Ik had niet gedacht dat het voor een volgend kindje zo zwaar zou zijn emotioneel. Maar je weet nu hoe leuk het is, zegt mijn man.

In 3 maanden tijd is onze voorraad embryo's gehalveerd van 14 naar 7! 3 teruggeplaatst, 4 niet doorgedeeld. Ik had niet gedacht dat die percentages zo ongunstig zouden zijn.

Maar als ik dan onze dochter weer zie spelen en duidelijk hoor zeggen: "Past niet" dan geniet ik toch weer zo! (ze probeerde abricks te stapelen op My First Lego...)

Deel Deze Pagina