Vandaag is onze zolderverbouwing begonnen. Er komen een dakkapel, 2 kamers, een bergvliering... en een 2e badkamer (dat laatste wilde mijn man graag...). Ben benieuwd hoe het gaat lopen.... Wel goede verhalen gehoord over deze aannemer. Ben nu aan 't werk, dus geen idee wat er gebeurt... Mijn man is thuis met de kleine.
Ja, ongelooflijk luxe! Dinsdag hebben we de tegels uitgezocht. Beetje laat, maar het wordt vermoedelijk nog op tijd geleverd. De aannemer heeft de dakkapel aan de buitenkant al af. We hoeven zelf niets te doen, maar het is wel een beetje inschikken, omdat we de zolder niet kunnen gebruiken. We hebben veel weggegooid en de rest van de zolderspullen staat op de studeerkamer in dozen. De was drogen doen we nu in de slaapkamer en de badkamer. Maar ja, het is maar tijdelijk. En het wordt vast heel mooi. Als onze dochter groter is, kan ze een grotere kamer op de zolder krijgen.
Het is vandaag alweer 4 jaar geleden,dat onze lieve kleine Jesse is geboren en gestorven,we missen je lieverd.
Heel veel sterkte lieve vlinder Echt afschuwelijk dat jullie je lieve kleine Jesse niet mogen zien opgroeien, vreselijk!..
Ach, lieve Vlinder, 4 jaar alweer.... Wat een gemis, het blijft moeilijk, hè. En woorden schieten vaak tekort.
Het gaat goed. De aannemer is nu 3 weken bezig. De muren van de kamers staan, de vliering is er en de vlizotrap zit erin. Nu zijn ze met de elektra bezig. Nog zo'n 3 weken te gaan, maar het kan misschien ook uitlopen. Een maandje rust is erg fijn, maar het worden 3 maanden: 2 maanden verbouwing en daarna hebben zowel ons ziekenhuis hier en de kliniek in Düsseldorf kerstvakantie en zijn gesloten. Dus pas in januari kunnen we doorgaan. Jammer... Dan gaan we een blastoyste transfer doen.
Aqui hopelijk is de verbouwing ver gevorderd,dan kunnen jullie lekker inrichten. Wat jammer he,drie maanden wachten,maar wie weet doet de rust zoveel goed dat de volgende poging direct raak is,dat zou toch een geweldig begin van 2013 zijn. Hoe vondt jullie dochter de intocht van sinterklaas,onze kindjes vonden het beiden heel leuk en waren niet bang voor de zwarte pieten.
Het gaat hier slecht... Mijn schoonvader ligt al sinds donderdag op sterven. Hij is ook heel ziek al een tijd, dus het is wel het beste voor hem. En zaterdag hoorde ik dat mijn moeder borstkanker heeft! Voor haar liggen de kansen nog wel goed. Het is ontdekt bij een bevolkingsonderzoek en ze wordt snel geopereerd.
Aqui wat een vreselijk verdrietig nieuws,wat vind ik dit verdrietig voor jullie zeg. Hoe gaat het nu met je man? Borstkanker is vaak goed te behandelen,als ze er op tijd bij zijn.Mijn schoonmoeder heeft borstkanker gehad en is er gelukkig nog,zij heeft die strijd mogen winnen,dit wens ik ook voor jou moeder.
Dank je wel, Vlinder! Fijn om te horen dat jouw schoonmoeder het doorstaan heeft. Mijn man is nu aan het einde van zijn Latijn. Zijn vader reageert nog wel op aanrakingen, maar is verder extreem verzwakt. Elke avond denken ze dat hij de nacht niet haalt, maar dan haalt hij die toch weer. Ze zitten al sinds donderdag bij hem te waken, dus het is extreem zwaar. Ik kan zelf weinig doen, omdat ik ook voor onze dochter moet zorgen. Ben er wel in het weekend geweest. Morgen gaat ze naar de crèche en dan ga ik 's morgens op mijn werk een paar dingetjes afronden en dan zonder kind naar schoonfamilie toe om ze te steunen.
Aqui ik begrijp best dat je man aan het einde van zijn latijn is,wat hij nu mee maakt is vreselijk.Het klinkt raar,maar ik hoop dat ze niet lang meer hoeven wachten op het overlijden van je schoonvader.Vanaf hier wil ik je een troost knuffel geven. Met heel mijn hart hoop ik dat de borstkanker van je moeder ook geneesbaar is. Wat krijgen jullie wat voor jullie kiezen zeg,sterkte.
Het klinkt van hieruit ook gek, maar we zijn 's middags gaan eten in het favoriete restaurant van mijn schoonvader. Door hem alleen te laten, hoopten we dat hij het leven kon loslaten. Maar dat gebeurde niet. We hebben hem een paar uur alleen gelaten (uiteraard kwam de verpleging regelmatig bij hem kijken om hem te verzorgen waar nodig), maar hij leeft nog steeds. Je gunt zo'n man een waardig afscheid; dit is echt niet mooi meer. Na het eten hebben mijn schoonmoeder, mijn man en ik nog een uur bij hem gezeten. Ik moest daarna terug om onze dochter van de crèche te halen. Het heeft ook effect op haar: ze had vanochtend verlatingsangst (heeft ze bijna nooit op de crèche) en toen ik haar kwam halen, rende ze naar me toe om me stevig te omhelzen. De leidsters zeiden dat ze af en toe verdrietig was geweest, maar meestal lekker had gespeeld. Ze voelt toch aan dat het niet normaal is en vindt het niet fijn dat papa er niet is om haar 's avonds voor te lezen. Dat doe ik nu natuurlijk, maar normaal doet mijn man dat. Lief dat je meeleeft, Vlinder! Dank je wel.
Och lieve meid,er is niks ergers dan wachten tot iemand komt te overlijden.Als zijn hart sterk is,dan kan hij het nog wel dagen vol houden. Maar wat hebben jullie een liefde getoond aan je schoonvader,door hem even alleen te laten zodat hij in alle rust het leven los kon laten. Dat jullie kleine meid er ook van af is is normaal he,ze heeft heel goed door dat er iets aan de hand is.Vertellen jullie haar ook wat er speelt,ik heb n.l op tv oei ik groei gezien en daar adviseerden ze om je kind,hoe klein ook,zo simpel mogelijk uit te leggen wat er aan de hand is. Dikke knuffel voor jullie en kracht voor de verdrietige tijd die nog gaat komen.
Dank je wel, lieve Vlinder. Ik heb haar alleen uitgelegd dat Papa er niet is, omdat Opa en Oma Papa nu nodig hebben. Dan zegt ze: "Nogig!" Of, als ze minder goede zin heeft: "Nogig... NIET!" Ik weet niet wat ik precies moet zeggen, ze weet niet wat dood is natuurlijk... Ik heb wel gezegd dat Opa heel erg moe is. Hij leeft overigens nog steeds. Het is ongelooflijk en hij heeft kennelijk een heel sterk hart.