Hoe gaat het nu met alle Barra meiden.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vlinder, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier gaat het goed, al weer 25 weken zwanger. Heb al een behoorlijke buik.

Veel bezig met de kamer van mijn dochter, die gaat nu een grotere kamer op zolder krijgen. Helaas waren de rolgordijntjes te kort (zijn terug gestuurd) en de meubels vertraagd. Dus alleen de leuke details hebben we nu in huis (de lamp hangt er, er is een mooi tapijtje en nog wat grappige dingen, zoals een zitkubus). Best wel balen, ik had dit al na de 20 weken zwangerschap snel voor elkaar willen hebben. Mijn dochter verheugt zich enorm op het grote bed. Ik hoop dat het volgende week komt. Het beddegoed komt morgen. Nu nog even een dekbed voor haar regelen.

Voor de nieuwe kleine hebben we een co-sleeper/wiegje gekocht. De andere spulletjes voor hem/haar komen wel als mijn dochter gesetteld is in haar nieuwe kamer. Veel kunnen we hergebruiken. Ik koop wel een draagzak en een extra Stokke kinderstoel met newborn set erbij. Lijkt me wel handig bij een 2e.

Hoe is het met jou? Hoe ver ben je nu zwanger?

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui zijn jullie al klaar met de wisselling van de kamers en is het mooi geworden.

Vandaag ben ik 20 weken zwanger en gisteren hebben we de 20 weken echo gehad en de kleine doet het heel goed en alles ziet er heel goed uit.We weten het geslacht ook al,dat was heel goed te zien.
    Wat gaat de tijd snel he,ik alweer 20 weken en jij al ruim 29 weken,fijn he.

Hoe is het met de andere dames?

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hee, Vlinder, gefeliciteerd met je goede 20 weken echo! :D
    Super, zeg! :)

De tijd vliegt, 29 weken inderdaad al weer.

Onze dochter is naar boven verhuisd naar haar grote meisjeskamer. Eindelijk! Alles was vertraagd. Nu hangen de rolgordijntjes, de meubels zijn in elkaar gezet.... alles staat mooi bij elkaar. Ze was meteen niet weg te slaan bij het grote bed en heeft er meteen de eerste dag haar middagslaapje in gedaan. Ook 's avonds zonder problemen. De eerste nacht was ze 3x wakker, maar nu slaapt ze beter dan eerst.

In mijn album staan foto's van de kamer.

Aan de babykamer hebben we nog niet veel gedaan, maar we hebben het wiegje in huis en de rest van de meubels blijft gelijk. Ik doe er nu even een paar weken niets mee, zodat onze dochter zich niet meteen verdrongen voelt. Ze heeft ook nog niet door dat dit de kamer voor de baby wordt. Dat vertel ik rond de 34 weken zwangerschap wel, zodat ze eerst tijd heeft om boven te wennen.

Ze heeft ook al 3-4 keer gezegd dat ze mama wil helpen als de baby eruit komt. Natuurlijk gaat dat niet, maar het is wel heel lief! Gelukkig komt mijn moeder hier slapen als wij naar het ziekenhuis gaan voor de geboorte. Bij haar voelt ons meisje zich veilig en mijn moeder zei gelukkig: "Dat spreekt vanzelf". Ze is al boven de 70 dus ja,... ik hoopte maar dat ze geen nee zou zeggen. Ik zei nog: dan heb je wel het voorrecht dat je de baby gelijk kan zien! :D

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, hoe is het met jou, je kindjes en je zwangerschap?

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey Aqui,het gaat goed met de zwangerschap,moe,maar de baby is gezond en doet het super goed.
    Grote broer en zus hebben al zin in de komst van hun broertje/zusje.

Hoe gaat het bij jullie?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn dat het goed gaat met jullie! :)

Hier ook alles goed. Nog 6 weken. Ik ben met verlof. Het aftellen is begonnen. Lijkt me best pittig, een baby en een peuter tegelijkertijd. Ze moeten beide aandacht hebben tenslotte... en mijn dochter is niet de geduldigste..... Oei!! Hoe moet dat als ik de baby aan de borst heb?! Ze zal gewoon moeten wachten... misschien een boekje erbij lezen. Maar met een baby die het drinken nog moet leren... gaat dat misschien nog niet.

Ik ben ook erg moe. Ik ben nu de laatste dingen aan het kopen/bestellen voor de babyuitzet. Vrijdag ga ik de babykamer helemaal poetsen. Daarna moet ik nog wat dingen wassen, strijken en in de kast leggen; de commode indelen. Dan is het wel in orde. Pas met 37 weken zet ik het wiegje en de box neer.

Ik heb met 32 weken nog een echo gehad. De placenta ligt wel voor, maar niet laag. Ik kan dus gewoon bevallen, gelukkig. Met mijn man doe ik haptonomie en daarnaast ben ik ben bezig met hypnobirthing.

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey Aqui de laatste weken zijn vaak het zwaarst,vooral met een peuter die ook graag aandacht van mama wil.
    Als straks de baby er is,dan valt alles vanzelf op zijn plaats en dan denk je;waar heb ik me zorgen over gemaakt.Het zal de eerste weken zeker wennen en aftasten zijn,maar let op,voor je het weet dan is alles weer normaal.

Ik heb trouwens nog niet eerder van hypnobirthing gehoord,wat is het precies.

Wij hebben de babykamer geverfd en de kast en commode staan klaar,nu alleen het bedje nog en dan de inrichting/aankleding,wij hebben nog tijd.Ik ben nu 25 weken en heb nog even te gaan.

Over de bevalling maak ik mij niet te druk,ik krijg een geplande keizersnede en weet wat me te wachten staat.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hypnobirthing is een filosofie waarbij je ervan uitgaat dat de bevalling niet (heel) pijnlijk hoeft te zijn. Dat bereik je met ademtechnieken, visualisatie en ontspanningsoefeningen. Ben er nu over aan het lezen.

Keizersnede? :$ :(
    Ligt de placenta voor de uitgang? Want bij de andere kindjes ben je normaal bevallen, toch?

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Oh ok,klinkt wel rustgevend ook,ik hoop dat het je helpt.

Van Syl ben ik gewoon bevallen,maar Indy is een spoedkeizersnede geworden,omdat ze verkeerd lag.Bij Indy hebben ze ook een knip in de baarmoeder moeten doen,om haar er uit te krijgen.
    Ik mag daarom nu niet zo lang weeen hebben,dat zou de baarmoeder waarschijnlijk niet aankunnen,en daardoor krijg ik nu een geplande keizersnede.
    Een keizersnede is niet zo erg,het is me de vorige x 100% meegevallen hoor,ik was ook zo weer op de been en bij mij herstelde de wond zich ook snel.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, dat was ik helemaal vergeten... Sorry. Ik kan me nog wel herinneren dat de geboorte bij Syl voorspoedig verliep. Maar Indy lag dus helemaal verkeerd? Je hoort heel verschillende verhalen over het herstel na de keizersnede.

Zo, net de commode en de kast in de babykamer schoongemaakt... (De baby krijgt gewoon de babykamer van mijn dochter; we hebben niet veel veranderd.) Pfoe, altijd meer werk dan je denkt. Het wiegje is gelukkig gloednieuw en zit in een draaghoes (tevens reiswiegje en co-sleeper). Dus die wordt niet vies....

Nu even pauzeren en dan de boel inrichten. Nog niet alles, ik moet de kleertjes nog strijken. En er moeten ook heel wat dingen van vliering komen. Dat gaat mijn man zondag doen. Ik ga niet meer met spullen over de vlizotrap met die dikke buik.

Van het geboortekaartje net gisteren de proefdruk ontvangen. Op wat kleine dingen na is het zo goed.

Volgens mij waren we de vorige keer wel wat vlotter met alles. Behalve met kleertjes wassen en strijken.

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Oh geeft niks hoor,ik vergeet ook wel eens wat en het is al 1 jaar en 7 maand geleden,wat gaat de tijd snel.

Oeh,heb je nesteldrang,hahaha,je hebt in ieder geval straks alles mooi schoon en op zijn plek staan.

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ben je druk bezig met de babykamer?

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ik was wel druk met het kamertje. Alleen op dinsdag en vrijdag, want de rest van de week heb ik de rust niet met mijn dochter die van alles wil. En in haar slaapje probeer ik even rustig aan te doen.

Nu is alles schoon. Als vanmiddag de hulp weg is, ga ik de kleertjes, lakentjes, etc. in de kast leggen. Misschien nog even strijken eerst.

Inderdaad, ontzettende nesteldrang. :D

En afgelopen vrijdag was ik ziek, misselijk en overgeven. Dat schoot ook niet op. Gelukkig maar 1 dagje. En mijn dochter ging die dag naar het KDV, dus dat was een gelukje. Kon ik de hele ochtend slapen.

Hoe is het met jou?

14. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey Aqui,dus alles is nu klaar en de kleine mag gaan komen.Ik zie dat je al 37 weken en 3 dagen bent,goh nog heel eventjes en je mag bevallen,spannend.

Hier gaat het goed,moe maar dat hoort er bij.Gisteren weer naar de gyneacoloog geweest en de kleine doet het heel goed,de kleine is heel bewegelijk,ik voel de hele dag door schopjes,zo lief.

15. danip

danip Niet meer actief

Ah super dat het zo goed gaat met jullie zwangere dames :) Schiet inderdaad al weer lekker op. Hoeveel weken moet jij eigenljik nog Vlinder? Wel makkelijk dat je het exact weet natuurlijk. Handig ook met afspraken maken, nee sorry die dag kan ik niet, dan krijg ik een baby :D Maar evengoed spannend natuurlijk! Succes met de (semi) laatste loodjes dames!

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey Danip,leuk iets van je te lezen,alles goed bij jullie en met de kleine meid?

Ik moet officieel nog 12 weekjes,ik weet natuurlijk nog niet wanneer de keizersnede zal zijn.

Aqui hoe is het met je?

17. danip

danip Niet meer actief

Nou nog even maar dus. :) Als je een geplande keizersnede krijgt dan is het vaak iets eerder toch? Vinden jullie een tweede (of derde) zwangerschap ook pittiger dan de eerste?

Hier gaat alles goed. Onze meid is een enorme kwebbel aan het worden. Ze zegt al best veel woordjes, en voor de rest "praat" ze de hele dag door in haar eigen taaltje. Heel gezellig! Wij gaan binnenkort terug naar het ziekenhuis, of nu misschien wel naar het Nij Barrahus. We zijn er nog niet uit. Het Barrahus lijkt me geweldig, maar de 2 fertiliteitsartsen die wij nu steeds hadden vond ik ook fantastisch. En die ken ik nu inmiddels ook best goed. Dus nog even een beetje in dubio. In ieder geval gaan we er dus weer voor ;)

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Danip dat is fijn nieuws,je moet je hart volgen dan kies je de juiste weg.
    Leuk he als ze zo beginnen te brabbelen,erg gezellig vind ik dat.

Een tweede of derde zwangerschap hoeft niet zwaar te zijn,alleen hebben we al een peuter rond huppelen,ik zelfs twee en dan is het toch anders.Bij de eerste zwangerschap kun je je rust uurtjes zelf in delen en nu doe je dat als de kleine(tjes) slaapt/slapen.
    Ik vind het leuk,hoe mijn kleintjes reageren op de schopjes van de baby,ze liggen dan helemaal in een deuk:).

Mijn keizersnede wordt idd eerder gepland dan de uitgerekende datum,ik hoor dat eind decemeber begin januari,spannend.

Aqui waar ben je?

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui waar ben je?

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914