Wat leuk dat het zo goed gaat met Florine en dat je lekker van haar geniet! Wij genieten hier ook heel erg en denken aan een volgend kindje. Daarom ben ik ook de BV aan het afbouwen. Ze krijgt nog 's morgens ('s middags 1x komt er soms niet van), 's avonds en ehhhhhhhhhhh. ook 's nachts. We bouwen het rustig aan af, nu gaan we het even zo houden, omdat er recent de nodige voedingen af zijn gegaan. Het schijnt toch dat je met IVF minder kans hebt als je BV geeft, hoe gaan jullie daarmee om? Met ons meisje gaat het goed. Ze kan staan en langs de meubels lopen en achter een karretje lopen. Ze zegt ook MAMA, zoooooooooooooo lief ♥ !! Ze heeft alleen gisteren een paar vaccinaties gehad en daar is ze nu ziek, koortsig van. Dus thuis met Mama en niet naar het KDV vandaag. Dat ging echt niet.
Aqui, zo lang je bv geeft willen ziekenhuizen je meestal niet helpen met IVF. Omdat de kans op slagen kleiner is dan sowieso met IVF. Heeft te maken met de dikte van je baarmoeder slijmvlies enzovoort. Sowieso heb je met BV maar een kans van, als je vaak en snachts voedt, 2%, indien je beide goed vruchtbaar bent. Vandaar óók dat ze willem dat je afbouwt, Heerenveen (samenwerking Düsseldorf) doet ook geen Tp enz dan. Ik wil niet stoppen met BV voor florine om de káns op een tweede, so heb ik altijd gedacht. Idealiter stopt florine zelf op een gegeven moment. Heb je wel weer een (regelmatige) cyclus? En voed je haar snachts nog? Wat lief van mama!!! Ze zei het hier gisteren echt voor het eerst gericht, papa al veel langer
Hoi Klingel, Dank je! Vandaag is ze gelukkig opgeknapt. Kan me voorstellen dat je voor de káns op een een 2e niet wil stoppen, hoor. Maar ik ben al 37 en we hebben 14 cryo's. Dus dan denk ik enerzijds: daar moet er eentje bij zitten die wil blijven. Anderzijds denk ik: mocht ik nog een stimulatiecyclus nodig hebben, dan moet ik niet wachten tot ik 39, 40 ben... Dus vandaar dat wij wel afbouwen. Maar ik heb altijd gezegd: Het eerste jaar wil ik genieten van dit kindje en niet bezig zijn met zwanger worden van een volgende. Ik voed nog wel 's nachts, maar niet (echt) overdag: het is: 6.00 uur (na de nacht) - 18.30 (voor de nacht) - rond 23.00 uur (laat) - nacht. Heel soms nog 's middags 1x. We houden het nu eerst even zo, voordat ik wat verder afbouw. Het afbouwen in de nacht is het minste makkelijk, denk ik. Maar haar belangstelling voor de borst overdag is (nu ik niet meer voed voor haar slaapjes) teruggelopen tot bijna nul. Maar ja, 's nacht is er minder afleiding. Overdag lees ik nu voor 't slapen een boekje met haar en daarna mag ze een paar slokjes water drinken uit een bekertje. Dus we hebben het daardoor vervangen: andere aandacht en ander drinken. Ik heb al een cyclus vanaf 6 maanden, best regelmatig, maar volgens mij een te korte luteale fase (ik weet 't niet precies, houd het niet echt bij, maar de tijd na mijn vruchtbare periode lijkt wat kort). Ik heb al contact gehad met Düsseldorf en die raden ook aan te stoppen en dan pas terug te plaatsen. Toch is het wetenschappelijk bewijs ervoor wat vaag, zeker als je een dreumes aan de borst hebt die bijv. 2-3 x per dag drinkt. Wat lief dat Florine gisteren gericht mama zei! ♥ Lief, hè.
HIEPER DE PIEP HOERA van Aquikind,1 JAAR ALWEER. Aqui geniet maar van deze fijne 1ste verjaardag met je dochtertje en man,het is zo'n speciale dag.
Aqui van harte met de eerste verjaardag van jullie dochter!! Gaat echt snel zeg! Een jaar alweer! Geniet van deze dag, en van jullie dochter! Vlinder hoe gaat het met je? Kun je het nog wat volhouden?
Danip wauw alweer 16 weken en 3 dagen,wat goed zeg,hoe voel je je? Hier zijn de laatste weekjes aangebroken,morgen moeten we weer naar de gyneacoloog.De kleine lag eerst steeds dwars en sinds vorige week ligt ze in stuit,mocht ze morgen nog in stuit liggen dan wordt er een keizersnee gepland.Ik hoop dat ze snel nog even draait,want ik wil graag gewoon bevallen. Van mij mag de kleine wel al komen,de laatste loodjes zijn wel zwaar,maar we krijgen er wat moois voor terug.
Dank jullie wel, Vlinder en Danip! 1 jaar alweer, wat vliegt de tijd. Was gisteren wel weemoedig: het was de laatste dat dat ze officiëel een baby was! Vandaag is ze gewoon naar het KDV, maar ik heb er toch wel een beetje spijt van dat ik niet met haar thuis ben nu. Ik werk echter zo weinig, ik was gisteren thuis en morgen weer... en dagen ruilen is altijd zo lastig op een KDV. We vieren het voor familie en een paar vrienden in het weekend, want ik ga persoonlijk ook geen vrij nemen voor de verjaardag van de kinderen van anderen. Dus dat verwacht ik ook niet van andere mensen. Ze heeft traktaties mee naar het KDV en ze maken voor ons foto's van het vieren in de groep. Vanmorgen wilde ik haar laten ontbijten met zelfgebakken kwarktaart (gezonde versie met heel weinig suiker, met gedroogde abrikozen en rozijnen), maar dat wilde ze niet. Ze had liever een boterham. We hebben er wel een kaarsje op gezet en voor haar uitgeblazen. Vlinder, wat lees ik nu??? Lees je eigen tekst eens terug. Sterkte met de laatste loodjes en hopelijk draait ze nog goed.
Aqui,ja jullie kleine meid is nu geen baby meer,maar een grote meid. Wij hadden met Syl het geluk dat hij jarig was in het weekend,wij hebben genoten van zijn eerste verjaardag. Ik hoop dat jullie van het weekend ook zo'n mooie dag mogen beleven,het is zo bijzonder,de eerste verjaardag. En hoe was haar dag op het KDV,had ze het naar haar zin gehad? Ja,ja,ik schreef ze en het is idd een ZIJ,leuk he,wij hebben straks 2 jongens en een meisje.
Ja, ze had het heerlijk gehad op het KDV. Ze had genoten van de traktatie (gedroogde appelschijfjes), ze kreeg een cadeautje, heeft een prachtige muts op gehad en muziek gemaakt. De leidsters hadden foto's gemaakt met onze camera en dat was heel leuk om terug te zien. 's Avonds heeft ze ons cadeau nog gekregen, want dat waren we 's morgens vergeten! Oeps. Maar mijn man was eerder thuis gekomen om het alsnog samen te geven. En ze was niet zo moe, dus ze heeft er nog even heerlijk mee gespeeld en mocht later naar bed dan normaal. Ze vond de kaarten die ze heeft gekregen heel mooi. Dus alsnog een feestelijke dag voor ons drietjes. En zondag doen we het nog een keertje over in het gezelschap van de oma's, opa, de tantes, neefjes en wat vrienden en hun kinderen. Leuk inderdaad, zeg! Een meisje erbij voor jullie na 2 jongens. Echt superleuk voor jullie en fijn dat het zo goed gaat, al zijn de laatste loodjes altijd zwaar.
Aqui nog gefeliciteerd met jullie dochter, hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad(vast wel met zo'n wondertje) De groetjes aan de rest, Draga. Tip kijk eens op klingels babyrinth
Klingel wat lees ik nou,7 weken zwanger en wel spontaan. Van harte gefeliciteerd met je spontane zwangerschap,geniet er maar van,wauw.
Aqui wat fijn dat jullie kleine meid een leuke eerste verjaardag heeft gehad op het kdv.Wat voor leuks heeft ze van jullie op haar verjaardag gehad? Vanmiddag naar de gyn geweest en onze kleine ligt dwars en als ze dit volgende week nog ligt dan gaat de gyn een keizersnee plannen.Vorige week lag ze in stuit en nu is ze een beetje gedraaid,alleen ligt ze nu dwars.
Balen zeg, dat je meisje dwars ligt! Hopelijk draait ze nog goed! Onze dochter heeft van ons een blokkenkar gekregen om achter te lopen, maar die hebben we met 11 maanden al gegeven, omdat ze er aan toe was om er achter te lopen. Op de dag zelf hebben we haar nog een mooie doos met allemaal gekleurde blokjes van Haba gegeven (ook met bijzondere vormen etc.).
Aqui wat leuk he een blokkenkar,die heeft Syl ook bij mijn ouders,hij vindt hem geweldig.Ze kunnen leren lopen en je kunt ook nog mooi met de blokken spelen.
Haaaaai! Dank ook hier voor de felicitaties Bijzonder he, zomaar spontaan zwanger.. Moeder natuur had het allang goed gemaakt door ons na de MMM te belonen met de allerleukste baby ter wereld, maar ook dit een ongelooflijk bijzonder kadootje Vlinder, jij weet hoe dat voelt. Bizar hè! Hoe gaat t verder? Je gaat hard ! Help, een dwars ligger. Hoe kijk je aan tegen een eventuele ks? Aqui nog gefeliciteerd met jullie dreumes meisje! Hoe gaat het met haar? Leuk, blokken wagen en leukkkkkk HaBa groot fan van Begreep ik nu dat je meisje vooral in de nacht nog bv drinkt en niet overdag? Hoest verder met slapen? Hier slaapt ze sinds 1/1 door hoewel ze de laatste week rond 530/6 wakker wordt, ieksssss! Nou ja, we weten het inmiddels hè, alles is..... ..... Een faaaaaaaaaaasaase! Allemaal, knuffel!
Dank je wel voor feli! Het gaat goed en ook wij hebben het liefste kindje van de wereld na de MMM dus we genieten volop van haar! ♥ ♥ ♥ Ja, overdag heb ik afgebouwd. Eerst alle voedingen voor de slaapjes geschrapt, maar nog wel 1 midden op de dag. Maar al snel had ze daar ook geen interesse meer voor. Echter, ze slaapt nog lang niet door. Ze drinkt rond 23.00 uur en dan weer rond 4.00, het schoof laatst op naar 5.30, wat ik wel gunstig vindt. Hoop dat het zo blijft, want afgelopen nacht was het weer wat eerder helaas. Verder slaapt ze wel goed tussen de voedingen door. Hebben jullie nog wat gedaan om haar door te laten slapen? Tips welkom! Het lijkt mij namelijk moeilijk om de BV echt helemaal af te bouwen, zo lang ze nog niet doorslaapt. Heb geen zin in drama midden in de nacht (en vind het ook zielig). Ik heb wel jouw methode geprobeerd: tussen 00.00 en 06.00 u wel naar toe gaan, niet voeden. 2 maanden volgehouden. Soms zat ik 2 uur met haar mijn armen! Zonder voeden. Ze ging toen 2 van de 3 nachten doorslapen, het leek te lukken, maar uiteindelijk was het toch geen succes en ben ik in een dramanacht waarin ze echt aan mijn kamerjas ging plukken en met haar mond naar mijn borst ging reiken, toegegeven. Daarna was ik het zo zat; ik kreeg meer slaap door haar wel 2x tussen 19.00 en 0.600 uur te voeden, maar het streven is wel er minstens 4 uur tussen te laten en niet vaker te voeden. Dus soms is het ook wel troosten met speen en ze pikt dat ook wel. Ik weet nu alleen niet welke voeding ik eerst zal afbouwen: de avondvoeding, de ochtendvoeding of toch een nachtvoeding? Knuffel terug! Leuk dat je even langskwam!
Hallo Weten jullie of ze in wirdum nog een doorstart hebben gemaakt? Is de gyn nog werkzaam? Om me heen hoor ik af en toe wel iets, maar je weet niet wat er van klopt. Misschien weten jullie iets meer. Het was er wel bijzonder hoe ze met je om gingen. De manier waarop je werd behandelt. Volgens mij vind je dat nergens weer. Zo vetrouwd, zo bijzonder en zo warm. Ze wisten precies wie je was en er werd altijd meegeleefd. Groetjes