rare naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Juniper, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

    Juniper Actief lid

    23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi, even jullie mening graag: wij zijn (nog) niet zwanger, maar hopen het snel te zijn. Een paar jaar geleden zagen we een film en daarin speelde een jongentje dat Mees heette. Toen zeiden wij gelijk: Als we ooit een zoon krijgen, wordt het Mees, en zo voelen we het nog steeds. Maar op mijn werk werd laatst door een collegaatje gezegd: "ik zou mijn kind nooit zo`n rare naam geven als iets van een vogel ofzo, zoals Mees." (ze weet niet dat wij de naam leuk vinden....)

    Vinden meer mensen dat een rare naam dan? Het is wel een beetje voorbarig, maar wij hebben al jaren Mees in ons hoofd.... en zeggen ook wel eens: "deze maand gaat het lukken om een Mees of .... te maken."

    Bedankt, J.
     
  2. hupse

    hupse Actief lid

    29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Ik persoonlijk vind het een hele leuke naam.
    En lekker boeiend wat een collega vind.
    nee hoor, lekker doen als jullie dat willen.
     
  3. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    wat de een mooi vind, vind de ander lelijk........
    je gaat toch geen naam uitzoeken opdat een ander het mooi vind?

    gewoon doen wat jullie hart je ingeeft en gewoon die naam geven die jullie fantastisch vinden voor je kindje!

    volgens mij is mees een ouderwetse jongensnaam net zoals kees, rijk, johnny,gijs enz.....

    succes met het maken van een klein meesje!

    mutsie!
     
  4. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik vind zelf de naam niet echt mooi. maar ieder zijn mening. en wat jou collega mooi vind vind jij misschien niet mooi dus lekker doen waar je je goed bij volet
     
  5. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hi,

    ik vnd het wel een leuke naam.. en he dd ook een film gezien waar het jongetje mees heete.. vind het een gewone naam hoor geen rare naam..
    ach en gelukkig is het jouw kidnje dan en alsje het mees wilt noemen doe je dat toch.. zijn ook mensen die hun babys spijker noemen ofzo dat is veel vreemder
     
  6. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vind het een heel normale naam hoor.
    Het is niet mijn smaak, maar boeien! Als jullie het maar leuk vinden.
    Er is altijd wel iemand die de naam niet je van het zal vinden, lekker niks van aantrekken.
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het geen rare naam, wel vind ik het een meisjesnaam afkorting van macy.
     
  8. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Volgens mij is Mees een hele gangbare naam hoor, of je het mooi vind... dat is persoonlijk en voor idereen verschillend. Ik vind Mees niet mooi, maar ik vind het zeker een hele normale naam, dus absoluut kunnen ;)
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is een normale nederlandse naam hoor. Is niet mijn smaak maar dat jullie hem leuk vinden is toch het belangrijkste !
     
  10. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mees kan prima! Helemaal niet raar! Is gewoon een kwestie van smaak.
     
  11. Lyst

    Lyst Bekend lid

    29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Als jullie allebei TOEN al zeiden: "Dat wordt de naam van onze eventuele zoon!", wat zou jullie dan tegenhouden?
    Een collega die je waarschijnlijk over een aantal jaren niet meer zal zien, waarmee jullie eventuele zoon nooit mee te maken zou hebben? :D

    Ik hou zelf niet zo van "vreemde" namen, maar Mees vind ik niet vreemd. Spijker wel, of Bink... maar dat betekent niet dat mensen hun kinderen dan maar niet zo moeten noemen.
    Ieder z'n eigen smaak, zoals iedereen hier al zegt.
    Dus: Gewoon ervoor gaan!
     
  12. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Leuke naam hoor Mees.
    Gewoon doen als het zover is. ;)
     
  13. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik zou persoonlijk niet voor de naam Mees gaan, omdat ik de naam niet zo mooi vind.
    Maar daar gaat het toch niet om?

    Als jullie allebij de naam zo erg mooi vinden, waarom dan niet?
    Er zijn namelijk altijd wel mensen die de naam niet mooi vinden.

    Mijn vriend en ik weten ook dat de naam die wij hebben gekozen ook lang niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Maar dat maakt mij echt niets uit!

    gewoon je gevoel achter na gaan! En lekker voor de naam Mees gaan hoor!

    Succes!

    Liefs Kiss
     
  14. Juniper

    Juniper Actief lid

    23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Het klopt inderdaad dat je moet doen wat je zelf mooi vindt, maar als iedereen de naam raar zou vinden had ik het toch niet gedaan, denk ik!
    Maar nu doe ik het lekker gewoon toch, mocht het ooit zover zijn!
     
  15. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb zelf af en toe een beetje moeite met de S, vandaar dat hij bij ons is afgevallen.

    Anders was het zeker Mees geworden. (of Mats, is ook zo'n leuke)
     
  16. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Mees is cool ;)
     
  17. zwangert

    zwangert Nieuw lid

    20 okt 2007
    2
    0
    0
    Wij willen onze zoon ook Mees noemen... Vind het een onwijs leuke, stoere, hollandse naam. Alleen heet mijn man Michel en zou hij dus dezelfde innitialen hebben. Dus wij zoeken er nog een tweede naam bij... heb je nog suggesties wat bij Mees past?
     
  18. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Mees vind ik heel erg mooi. Ik zou niet weten waarom je die naam niet zou moeten gebruiken, Merel is toch ook een normale naam? Als je je zoontje nou Zeemeeuw of Huismus zou noemen, oké, maar Mees is gewoon hartstikke leuk!

    Flientje
     
  19. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    :p :p :p :p :p
     
  20. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    mees doet me denken aan het jochie uit het zakmes.
    Ik vindt het een leuke naam, ik zal er zelf niet voor kiezen maar ik denk niet aan een vogel als ik Mees hoor maar altijd aan dat schattige blonde jochie haha :D
     

Deel Deze Pagina