Na aanleiding van het topic foto's die je raken. Raakte ik geinspireerd. Ik heb een spiegelreflex en vind het echt geweldig om foto's te maken. Zo nu en dan krijg ik er echt een geweldige foto uit. Maar als ik dan bijv. hier op t forum rond kijk kom ik ech geweldige foto's tegen de een bewerkt of niet, maar ze zijn vaak heel mooi. Voor de kenners; Waar letten jullie op bij het maken van een bewust mooi opgezette foto? wat voor lens heb je erbij gebruikt En wat doe je met de foto als je deze bewerkt. Zo kwam ik ook eentje tegen met een heel mooie filter of masker. Ik ben erg benieuwd naar jullie bewust opgezette foto. soort van shoot. En wat je ermee gedaan hebt (bewerking)!
Ik forografeer autos vooral. Waar ik op let is dat de auto niet recht staat op een foto, aangezien je een foto nooit exact recht krijgt is dit zonde. De neus vd wagen moet naar de punt wijzen. Ik bewerk mijn foto's minimaal. Dit zijn er 2 van; http://94.100.124.134/1125800001-1125850000/1125841701-1125841800/1125841710_5_8pGD.jpeg http://94.100.124.29/1126600001-1126650000/1126609901-1126610000/1126609901_6_eutK.jpeg BHij de audi (de laatste) laat ik de neus in de onderste punt vd foto wijzen, ik vind dit er mooier uitzien dan een foto waar de auto er helemaal recht op staat. Bij de Audi stonden er allemaal mensen op de foto, deze heb ik weggehaald. Bij andere "echte shoot" fotos let ik erop dat bijvoorbeeld bij mensen de hele persoon erop staat en niet zonder voeten ofzo, en bij portretfotos dat het hele hoofd erop staat en niet een stuk vh oor niet etc Bij onderstaande foto van Luc heb ik er bijvoorbeeld expres voor gekozen Luc niet in het midden te zetten, puur omdat het midden lastig te bepalen is en ik dit er mooier uit vind zien.
Mijn vriend heeft ook een spiegelreflexcamera, maar bewerkt niets. We schieten puur natuur zeg maar We zijn ontzettend gecharmeerd van de ondergaande zon bij ons in de straat en als we op vakantie zijn in Slowakije schieten we ook de een na de andere foto, hieronder een voorbeeld van een mooie Rodonderon Duurde voor eeuwig, maar hij is best aardig geworden Bekijk bijlage 131155
Hier nog een welke ik bewerkt heb met contrast, was op een jaarlijks autoweekend in belgie; http://94.100.120.116/1236850001-1236900000/1236869101-1236869200/1236869192_5_H_CO.jpeg Bij fotos van bewegende objecten gebruik ik een andere diafragma, zodat je ziet dat de, auto in dit geval, snelheid heeft maar zelf wel scherp is en de achtergrond niet.
Hier een foto aan het einde van onze straat, de prachtige zonsondergang, altijd een feest om naar te kijken: Bekijk bijlage 131158
wauw prachtige foto's (applaus) en die auto's echt gaaf! ik wil ooit nog eens naar een oldtimerbeurs maar zo mooi zullen de plaatjes niet worden, op welke stand staat hij als de auto rijdt en de rest wazig is? ik heb al heel wat jaartjes een spiegelreflex (eerst 300D nu de 400D) ooit deze foto geschoten vanuit huis, dreigende regenlucht op komst, zal de vogel het redden?
Ik ga mezelf geen kenner noemen want dat ben ik niet, ik heb een eendagscursus gedaan en 3 boeken in huis... maar ik heb wel een spiegelreflex en zo af en toe lukt het mij ook wel om er een mooie foto uit te persen Qua bewerking doe ik niks, heel soms zet ik een foto om in zwart/wit maar das echt zelden. Ik probeer mijn foto's zo te maken dat ze mooi van zich zelf zijn. Oh behalve toen we stof op de lens hadden, toen heb ik stofjes weggewerkt, maar dat viel reuze mee want ze waren alleen te zien op de strakblauwe luchten op de vakantiefoto's. Ik kan een goeie bewerking trouwens wel waarderen, vind foto's met van die typische dramaluchten ofzo ook altijd wel heel mooi. Er is één ding waar ik niet tegen kan in foto's en dat is als mensen kinderen en dieren gewoon vanuit 'de lucht' fotograveren, dus vanaf hun eigen hoogte zeg maar. Ik vind dat zó jammer, een foto kan zoveel mooier worden als je even op de hurken gaat. En nog altijd kan ik smelten van deze foto... (al valt ie natuurlijk in het niet bij de andere geplaatste foto's, supergaaf!)
Ik vind dit juist een geweldige foto! een foto is goed als je met simpele dingen een gevoel kan opwekken bij mensen. En een fto van deze 2 kattenvoetjes geeft een gevoel van schattigheid en een hoog AWWW gehalte. Dan is een foto dus goed. Ik denk alleen dat ie nóg mooie zou zijn in zwart wit...
Ik heb echt geen flauw idee meer op welke stand hij stond. Sowieso op fotostand T, diafragma weet ik echt even zo niet meer...
Thanx twisted angel en Devilschase Ik kan heul kritisch zijn op mezelf, een foto heel mooi vinden tot ik dus van die topplaatjes zoals die van jullie zie... dan vind ik de mijne in een keer niet meer mooi. Kronkel in hoofd, zoiets ja Ben wel benieuwd naar wat er hier eventueel nog meer geshowd gaat worden!
Echt mooie foto's! Ik heb ook een spiegelreflex, maar kan neit veel ermee. wil nog steeds op cursus. Als ik deze foto's zie merk ik maar weer dat ik niet alles eruit haal wat erin zit. Ik maak heel veel foto's van mijn zoon en vind de resultaten wel mooi. hier een die ik bijna 2 jaar terug gemaakt hebt. Ik vind hem wel mooi! Dit zijn de soort foto's die ik eigenlijk meestal wel maak. gewoon lieve actie foto's.
Ik vind em ook lief! en wel mooi, mooie kleuren vooral, dat groen combineert geweldig met het roze van zijn gezichtje. Ik heb deze nog, als laatste, gemaakt op macrostand;
Dit is precies wat ik bedoel! Hele mooie foto's! Zal toch maar een keer een cursus moeten volgen, om diafragma etc onder de knie te krijgen.