hey dames Heb op mp een mooi bed zien staan voor een erg mooi prijsje. Nu vroeg ik me af of het te vroeg is voor onze knul om over te stappen naar een groot bed? Hoe weet ik wanneer de tijd er goed voor is? Kan het nu al? Moet ik nog een jaar wachten? Groetjes Wendy
Tja dat is lastig ja. Onze zoon lag met 1,5 jaar in een peuterbedje en bleef er ook goed in liggen. Maar onze dochter is nu 20 maanden en ik durf het maar echt nog niet aan. Ze is veel te beweeglijk en klimt overal op. Ik denk dat zij het juist een leuk spelletje gaat vinden om in en uit bed te klimmen. Ik denk dat jij zelf het beste in kunt schatten of je zoontje er aan toe is ja of nee. Hmm erg veel heb je niet aan me haha.
mijn zoontje was 2 toen hij overging naar een groot bed (hij klom met slaapzak en al uit het ledikantje) kun je het bed evt niet ergens opslaan (zolder ofzo)??
hoi roozjuh! Hier hetzelfde dilemma. Ik heb al een peuterbedje voor in Emma dr nieuwe kamer en ik wil eigelijk niet nog een ledikantje kopen voor als de baby er zometeen is... heb je plaats voor en het bed en het ledikantje? Anders probeer je het gewoon en dan kan je altijd nog een half jaartje terug maar dan staat het bedje er al?
ligt echt aan je kind, onze oudste was 1 jaar en ging naar een groot bed ging perfect maar onze jongste is nu 1.5 nou echt niet die haalt alleen maar rottigheid uit dus die blijft lekker tot zn 3de in t ledikant hihih
dankje voor snelle reacties! nee hebben geen zolder helaas, dan zou hij op onze slaapkamer moeten staan gedemonteerd
hey debby! jij moet haha anders moet je een 2de ledikantje kopen. maaruhh plek voor beide? misschien, maar dan moet ik zn commode op onze kamer zetten wat opzich geen probleem is. Damian is een rustig jongetje maar of hij in zn bedje blijft... goeie vraag! hij klimt nog niet uit zn ledikantje, ook nooit geprobeerd. hij klimt nu wel op de banken en weet hoe hij eraf moet.
Mijn oudste was 2 jaar toen ging hij naar een peuter bed. De 2de is 1,5 en ligt nu in een peuter bed... en dat moest wel. bleef niet meer liggen in t ledikant:S had liever even gewacht. gewoon naar je kind kijken.
ligt echt aan je kindje zelf, als jij denkt dat hij er aan toe is waarom niet. ik heb gewacht tot ze zelfstandig zonder vallen overal van af en op konden klimmen en ze stivig konden lopen. dochter was er al aan toe met 13 maanden en ging meteen goed. nooit uitgevallen etc. en bleef netjes liggen tot smorgens vroeg. zij kreeg een peuterbedje toen. moet wel zeggen dat ze toen al een stuk voor liep op der ontwikkeling. nando was er nog lange na niet aan toe met 13 maanden en begon toen pas net met lopen. hij is vorige maand overgestapt naar een 1 persoonsbed (autobed) en hierbij zijn de randen iets omhoog. er uit vallen zal hij dus niet doen. de 1e keer slapen vond hij eng maar daarna ging het goed. hij kan er bij het voeteneind uit maar op zich doet hij dat bijna nooit. soms hoor je hem met het middagslaapje spelen op zijn kamertje maar gaat als hij wil slapen zelf op zijn bedje liggen