Schoentjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LindaenSven, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik zie wel eens kindjes met hele schattige schoentjes, slippertjes, sandaaltjes.. En dan denk ik, goh dat kindje is volgens mij ongeveer net zo oud als Rosalie (of zelfs jonger).
    Rosalie draagt ze nog niet, loop ik dan achter ofzo? (dat bedoel ik minder 'zwaar' dan het klinkt).
    En welke maat koop je voor zo'n kleintje? (daar heb ik echt geen idee van.. is 16 het kleinst?)

2. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, ik heb weet ik veel hoeveel schoenen gekocht en ze heeft ze allemaal maar een paar keer aangehad. Zit zo onhandig voor die kleintjes!! Ze heeft verder alleen maar van die zachte slofjes aangehad! Nu ze loopt heeft ze uiteraard wel buiten altijd schoenen aan, maar daarvoor echt niet hoor

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik had voor Gijs bij babywalz een soort gympie gekocht, van wat jeans achtige stof... zodat ie niet op sokken mee hoefde..
    Nu heb ik van de Hema van die leren slofjes.. "echte" schoenen kopen gaan we doen als ie "echt" kan lopen.. Ik vind t nu niet zo nodig.. Tis ook alleen als we op pad zijn dat we ze Gijs aan doen..

4. adi

adi Niet meer actief

Met dit weer moet je een baby zoizo geen schoentjes aantrekken, is alleen maar zielig, die voetjes zweten zich kapot.

Maar normaal heeft een kindje pas schoenen nodig als die goed loopt. Daarvoor zijn de schoentjes alleen voor het leuk en in de winter om de voetjes wat warmer te houden

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    De maat hangt echt van je kindje af, hier nu maat 19. Hadden maat 18 als eerste loopschoentjes gekregen van iemand die een schoenenwinkel heeft, maar daar past hij dus al niet meer in. Ik had ook een week na de geboorte allemaal leuke slofjes etc. cadeau gekregen (0-6 maanden stond erin), maar die kon hij toen al niet aan.. Gewoon even passen of in een winkel de voetjes laten meten..

Al zou ik nu ook geen schoentjes aan doen als het zo warm is.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zolang Ilana nog niet liep heb ik haar nooit schoentjes aangedaan. Gewoon hup met de blote voetjes in de zomer en sokjes als het kouder was.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie kreeg zijn eerste loopschoenen toen hij een maand of 10 was ofzo... maar hij heeft ze pas echt vaak aan gehad van het moment dat hij ging lopen...
    voordien altijd gewoon sokken of pantoffels ofzo... maarja, ik "leefde" toen in de winter... dus dan is iets lekker warms aan de voetjes wel leuk. nu in de zomer, gewoon lekker blote voeten of een leuk sandaaltje... maar is meer voor de mooi dan wat anders..:) tis dat eline nog niets past maar ik heb zulke schattige open zomer schoentjes :D

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier momenteel blote voetjes. 'k Heb wel een paar schoentjes, mt 68 staat erin geloof ik maar die heeft ze bijna nooit aan. Ze vindt 't helemaal niks en probeert ze uit te trappen.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In de schoenwinkel raden ze schoentjes af tot ze zelf gaan lopen. Als een winkel je afraadt iets te kopen bij ze, neem ik het meestal wel serieus. Zodra ze gaan stappen kun je blijkbaar het beste kiezen voor schoentjes met heel flexibele zool voor buiten. Binnen kunnen ze het beste veel op blote voeten rond gaan want dan hebben ze de meeste grip en gevoel voor wat ze doen.
    Tot die tijd kun je voor de warmte kiezen voor slofjes of sokken (niet echt nodig nu) en verder zo veel mogelijk blote voeten. Dan kunnen ze er ook leuk mee spelen.
    Ik had slofjes van oxxy. Die bleven goed zitten. Ik heb ze eerst bij Villa Happ gekocht, maar daar hadden ze ze niet meer, dus toen via internet gekocht.

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier als het kouder is idd schoentjes aan, van die zachte nikes.
    Ze past nogsteeds in maat 16

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb voor Aaron alleen schoentjes (goedkope niet bedoeld om te lopen) gebruikt bij koud weer. Nu altijd alleen sokjes of blote voeten.
    Echte schoentjes gaan we pas kopen als hij gaat lopen, maar dat duurt hier waarschijnlijk nog wel even. Ik heb wel laatst zijn voeten laten opmeten om een idee te hebben in welke maat hij zat en hij zat al in maat 21!

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie wordt volgende week 1 en heeft nog nooit schoentjes en ook geen leren slofjes aangehad! Altijd op sokjes, en binnen veel op blote voetjes (nu met dit weer gewoon altijd op blote voetjes). Ze vond het niet prettig aan haar voetjes en haalde de gekste fratsen uit om ze uit te wurmen :D.
    Nu krijgt ze met haar verjaardag van mijn zusje van die hele leuke witte slofjes/schoentjes van Babypaws. Van mijn moeder heeft ze laatst ook een paar gehad, superschattige kleine Lumberjackjes, wit met zilver, met flexzool. Ik doe die alleen maar "voor de sier" aan als ze in de kinderwagen zit. Ze is druk bezig het lopen te oefenen, en dat doe je toch echt het best op blote pootjes!

13. LindaenSven

Ik snappem :D voorlopig geen schoentjes voor Rosalie dus. Vind het hartstikke schattig staan, maar geloof niet dat ze daar zelf blij van wordt. Sokjes zijn al een drama (niet dat ik die met dit weer aan doe hoor, maar tot een maand geleden ofzo) die heeft ze echt binnen een paar seconden uitgeschopt...

14. LindaenSven

Deze kan wel op slot denk ik :D

Deel Deze Pagina