Hoe gaat jullie kleine heetten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Senna, May 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Bij een jongen wordt het Hugo of Jake
    Bij een meisje Robin of Yara of Tara

Liefs Niki

2. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ik ken hier toch niemand persoonlijk, en ik schrijf ik zo min mogelijk over mijn persoonlijke leven om te voorkomen dat iemand mij herkent. :) Ga er maar gewoon van uit dat hier niemand uit mijn omgeving komt ;)
    Voor vrienden en familie houden wij de naam ook geheim.

Ik zie dat nog meer mensen geen naam hebben en ook al rondt de 30 weken zitten , wij zijn dus niet de enigsten.. Vindt vooral een jongensnaam erg moeilijk!

3. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Volgens mijn boekje betekent het raadgever en niet droevig!

4. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Wij houden het nog even geheim! Al heeft mijn man wel ooit (echt lang geleden, toen was ik nog verre van zwanger) tegen zijn zus de jongensnaam verteld (wij zijn het namelijk al jaren eens over de namen ;) erg he??). Zij heeft dat erg goed in haar oren geknoopt en een tijdje terug begon ze er ineens over...

Verder weet mijn oom het voor beide geslachten, omdat hij de foto's voor ons geboortekaartje gaat maken (wij gaan iets doen met de naam op een foto). Maar dat is het dan ook. Het grappige is, dat beide namen 5 letters hebben. Als ik iemand een kaartje stuur, zet ik er dus onze namen op, en 5 puntjes voor de beeb. Dat was nog niemand op gevallen, tot mijn schoonzus er een paar weken terug over begon! Maar raden kan men de namen toch moeilijk, omdat het geen NL namen zijn...

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Als we een meisje krijgen begint haar naam met een M!
    Als we een jongen krijgen begint zijn naam met een C!
    Die namen hebben we aangehouden omdat we ze nog steeds erg mooi vinden!

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik vind het ook moeilijk hoor, de namen. Ik zeg ze hier ook inderdaad liever niet want ik heb geen idee of hier bekenden komen of mensen die mij herkennen en we willen het absoluut geheim houden.

We weten niet of ons kleintje een jongetje of een meisje is, en willen dat ook niet weten, dus we zullen minimaal 2 namen moeten bedenken.

Namen voor een meisje vinden wij een stuk makkelijker dan voor een jongen. We hebben nu 3 meiden namen. Twee komen niet zo heel vaak voor, een wel wat meer, maar in principe maakt ons dat niet uit.

Mijn man had laatst een hele mooie jongensnaam bedacht. Ik was meteen verkocht en kan de naam ook niet vergeten. Als ons kindje een jongetje is komt hij zeker zo te heten !

Wel spannend allemaal, een ook belangrijk. Het kind moet toch zijn of haar hele leven doen met deze naam !

Groetjes,
    Nikki F

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    een meisje gaat mischien naoual heten, en bij een jongen weten we niet, maar we hebben nog maanden de tijd.
    bij mijn dochter wist ik het pas 2 dagen van tevoren welke naam het zou worden :)

8. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Wij hebben wat namen die minder hier voorkomen en meer in Australië... Jan zijn roots liggen daar...

Dus een meisje wordt Zoë.... (zag de naam hier al wel eerder maar anders gespeld)
    En een jongetje wordt Neil (spreek uit als niel) De beste vriend/neef van Jan heet zo, en die heeft Jan in Australie op t dieptepunt van zn leven opgevangen en is dr altijd geweest.... Wordt ook godfather van de kleine...

9. Niet meer actief

die naam Zoey had ik idd genoemd, soms twijfel ik nog wel over de spelling, maja komt goed ook ik heb nog ff haha

10. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoe spreek je dat uit naoual?

11. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

May 15, 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ons meisje heet dus Senna!
    andere mooie meisjesnamen vind ik; Pien en Lynn. Als Senna 'n jongetje geweest zou zijn, zou het Levi geweest zijn.

12. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

Sep 22, 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bij ons wordt het Marjolein Sarah. En als we overvallen worden door een jongen (kans is niet aannemelijk na de echo), dan is het Wessel.

Groetjes, Ellen

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    volgens mij als : nouwel ! ;) alleen dan beetje mooi in de mond op zn marokkaans ;)

14. ikram2018

ikram2018 Actief lid

Sep 23, 2005
    130
    0
    0
    Ik vind Nila en Aya heel erg mooi, als ik een meid krijg noem ik haar ook Aya. over jongensnamen heb ik nog niet nagedacht.

15. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Wij hebben nog geen leuke jongensnaam kunnen vinden, we vinden Jayden erg leuk maar horen hem ook erg veel de laatste tijd en we willen graag een aparte naam! Voor een meisje hebben we wel al de namen (onze kids hebben 2 namen) Als het een dochter is dan gaat ze Brooklynn Joanna heten. Ik denk niet dat er hier bekenden van me zitten en zowel dan houden ze vast wel hun mondje voor me... toch?? ;)

Liefs Wendy :D

16. joep

joep Actief lid

Nov 13, 2005
    147
    0
    0
    Bij ons wordt het Eline of Roel

17. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Familie weet eigenlijk al hoe die van ons gaat heten... Tygo Albert (mijn schoonpa heet Albert en het is ook mijn vriend z'n 2e naam). Vrienden en collega's weten't nog niet (maar die komen hier toch niet op't forum).

Dus als de echoscopist het fout heeft en het alsnog een meisje is... dan hebben we mooi een probleem :)

@Door: dat vind ik trouwens een super goeie reden om een naam te kiezen.

18. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik zeg het lekker ook nog niet. Voor een jongen waren we er al heel snel uit. Voor een meisje zijn we er wel uit, maar dat weten we lang niet zo zeker als ze jongensnamen. Als er nog iets anders voorbij komt wat we leuk vinden, zou dat zo nog kunnen veranderen.

Ik wil perse geen naam die in de top 20 staat. Al vind ik dat allemaal wel heel leuke namen, maar ik vind het gewoon nix als m'n zoon of dochter straks met 3 naamgenoten in de klas zit. Verder moet het duidelijk zijn hoe de naam geschreven wordt en als je de naam leest, moet je weten hoe je hem uitspreekt. En de initialen moeten niet hetzelfde zijn als die van mijn vriend of van mij. Das niet handig met de post enzo....

Tis wat, een geschikte naam kiezen... ;)

19. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    @ PamenMarcel: ja he? Ik ben wel van het vernoemen, we geven de kleine ook meerdere namen mee, bij een meisje naar de beide oma's en een jongetje de beide opa's...

Roepnaam Zoë zijn we allebei al jaren gek van... al voordat we een relatie hadden...

En Neil... ja.... vonden we gewoon super...

20. anja

anja Actief lid

Oct 10, 2005
    104
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor ine
    Wat ik nog mooi vind voor een meisje is: luca, Luna, phebe, Noa, ebe, amber
    voor een jongen: Ian, Lennert

Share This Page