darmkrampjes 10 dagen oude baby

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mnonc, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee meiden,

Ons meisje heeft verschrikkelijke darmkrampjes en dat vooral savonds.
    Ze is vorige week geboren op een termijn van 37+4 dmv een keizersnede. Snap dat darmkrampjes erbij horen maar ze gilt/krijst soms zooo. ik heb infacol al geprobeerd, op de buik leggen, fietsbewegingen maar niks helpt. Ze is soms zo ontroostbaar.
    Wat werkte bij jullie?

2. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Klein beetje venkelthee heeft bij mijn kleintjes altijd goed geholpen

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Bij ons hielp helemaal niets. Jesse is nu 7 weken en sinds 5 dagen een modelbaby (gelukkig ;)). Hij krijgt nu al wel sinds 3 weken infacol in combi met de drs brown fles. Na de fles ging hij ong. 1 uur slapen om vervolgens 2 uur te huilen van de kramp. En dan weer de fles. Nu hij 5x 150 ml krijgt (+ 90ml in de nacht) en een goed ritme heeft lijkt het nu toch eindelijk over te zijn.

Ik vond het vreselijk, je staat echt machteloos en soms wordt je er moedeloos van.

Nu lacht hij als hij wakker is, heerlijk. Hij slaapt dan niet zo veel als wat ik gewend was met onze dochter maar wanneer hij wakker is is hij gewoon gezellig zonder kramp/gegil.

Het gaat echt over! Hoe lang het ook lijkt te duren. Ik dacht echt dat er geen einde aan zou komen.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dankjulliewel! Ik zal venkelthee ook is proberen.
    Op zich is het een makkelijke baby. Heel rustig, wel met een eigen wil.
    Maar zodra de avond nadert is het een ramp. En ik vind het zo zielig:(
    Doe nu ook voeden in etappes, ze krijgt momenteel 50 cc (meer krijgt ze niet op) en dan geef ik eerst de helft dan laat ik haar 10 min rechtop en dan pas de rest..
    Ik weet dat het erbij hoort, maar wil zo graag de pijn wegnemen of in ieder geval verlichten..

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Erg he, hier ook pff... We hebben de dr brown fles. En cinababy. Bij infacol werden de krampjes hier erger.. Succes ermee

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Venkelthee niet geven hoor! Dat is een ouderwets middel maar is nogal omstreden! Mogen zuigelingen venkel-, anijs- of rooibosthee? | Voedingscentrum zi het voedingcentrum. Bovendien is thee bijvoeding wat je pas na 6 maanden maar als je niet kan wachten na 4 maanden mag geven.

Wij hebben bij de 1e infacol etc gegeven, bij de 2e niets en beiden hebben even erge krampjes, het word beter, maar heeft gewoon tijd nodig!

7. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Bij ons werkte de vacu-less fles erg goed! Dat is een speciaal systeem, met zakjes voor borstvoeding, maar daar kan natuurlijk ook gewone voeding in, je kindje kan het op zijn zij drinken. en je drukt het zakje vacuum. over gaan de krampjes niet maar het was zeker minder!

Vaculess

Verder lekker dicht bij je houden tijdens de krampjes, echt ze gaan weer voorbij. verder hebben wij ook niets gegeven werkt toch niet...!

8. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Lekker in een warm badje doen hielp hier ook altijd goed :)

9. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    mijn dochter had daar ook erg veel last van het is idd heel erg zielig om te zien. Zelf heb ik van VSM cinababy druppels gegeven gewoon te koop bij de kruidvat het heeft erg geholpen gelukkig. verder een warm badje is ook heerlijk.

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

We hebben ook alles geprobeerd, het was vreselijk om haar zo'n pijn te zien hebben. We hebben infacol geprobeerd (verzachte, maar niet de oplossing), andere fles geprobeerd, Friso flesvoeding voor krampjes en spa blauw ipv kraanwater... Alles verzachte had ik het idee maar geen van al was DE oplossing. Ze moest er doorheen, maar kan wel zeggen dat het echt na ongeveer 3 maanden over was. Ik hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn!

11. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Wat ik er nog aan wil toevoegen; wij hebben een speentje gegeven, dat gaf haar toch troost (en wij zijn geen mensen van de speen om het zo maar te zeggen, maar boeien, als het haar troost geeft is dat het allerbelangrijkst dachten wij!)

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dankjullie! Ben nu overgestapt naar Difrax flessen (ipv avent en de ziekenhuisflesjes). Infacol verlicht en doe 1 theelepeltje venkelthee door 1 voeding per dag (voor we de nacht ingaan) en ook dit helpt.
    Idd ligt ze veel bij me, en is dol op mn pink.
    Ik geloof idd dat we hierdoorheen moeten en probeer zo min mogelijk met middeltjes bezig te zijn.ik ga nog wel cinababy halen miss helpt dat beter.

13. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zielig he? Probeer eens haar op je arm te dragen en dan n beetje te wiegen/wiebelen; hoofd in je elleboogholte, buik dus over je onderarm en haar luier dus in je hand. D'r armpjes en beentjes hangen dan eigenlijk. Zo hebben wij vele uren met ons meisje rond gelopen. Het is zwaar, maar je arm wordt sterker en zij hopelijk rustiger. De krampjes waren rond de 9 à 10 weken over.
    Succes!!

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Pff meid, dit doet jezelf ook zo n pijn. Bij mijn oudste hielp uiteindelijk speciale voeding. Bij mijn kleine meid bood een draagdoek fantastisch uitkomst voor die moeilijke momenten (dit heb ik bij mijn oudste nooit geprobeerd).

Veel sterkte het gaat echt weer over maar oh het is zoooo zielig.

15. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Draagdoek!

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dragen op onderarm helpt niet..
    Ja het is echt hartverscheurend, ik voed nu in etappes, dus niet de hele fles in 1x. Dit gaat redelijk.
    Andere voeding vind ik haar te jong voor.
    Draagdoek kan ik idd ook nog proberen!

17. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ons zoontje is overmorgen 4 weken we hebben verschillende flessen graf Cina baby en infacol , maar helaas niks werkt hij komt slecht in slaap en huilt veel ....
    Had vanmorgen hier in Breda Se osteopaat partijk geeld en kon vandaag al terecht had r veel positieve verhalen over gehoord,
    Ik ben langs geweest en hebben hem eerst onderzocht l het zit Bij hem dus vast bij zijn schedel links achter dat verklaart de onrustige nachten en de slaap problemen en oven zijn staartbeen zit het ook vast , dat is dan weer de aanzet voor zijn darmkrampen en maag krampjes , we waren klaar met het onderzoek en behandeling en hij heeft gelijk een aantallen uren Nock out gelegen haha wilde zelfs niet eten daar was hij te moe voor ;) ongeveer 3-4. Keer en dan moet het een heel stuk beter gaan!!!

18. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Hier ook infacol, cinababy geprobeerd maar had niet de indruk dat het hielp. Draagzak was ook hier een uitkomst en om te drinken is ze goed met de flessen van dr brown en zo was het veeeel beter!

19. Koon

Koon Niet meer actief

Venkelthee geven is echt niet slim zoals al eerder gezegd. Kruiden zijn voor volwassenen soms al pittig, moet je nagaan wat dat met die kleine minidarmpjes doet.
    Maar goed, jouw kind, jouw beslissing hoor.

Hier maakte een bezoek aan de osteopaat veel verschil. Na 1 behandeling was het over (eerst 2 dagen veel erger, daarna werd het heel snel veel minder!)
    Cinababy en infacol ben ik snel mee gestopt. Stond me erg tegen om mijn kleintje dit allerlei middeltjes te geven.

Wat bij ons ook werkte was hem op onze buik te laten slapen. We hebben hele nachten zo gelegen. En dan het liefst blote huid op blote huid. Dat is lekker warm aan het buikje. En gelijk lekker knus :)

20. Mandyilana

17 feb 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook met een keizersnee geboren, en heeft vreselijk veel last van krampen gehad ondanks dat ik BV gaf. We hebben ongeveer 6 maanden met hem continu in de armen gelopen, zo'n pijn dat hij had.

Na drie maanden was het nog steeds niet over, consultatiebureau zei "och, daar moet je doorheen, bij sommige duurt het 6 maanden"

Na zes maanden was ik het helemaal zat en ben ik koemelk kippenei en soja uit mijn/zijn dieet gehaald. Binnen twee weken was het over.

Mijn zoon bleek een voedselovergevoeligheid te hebben, en dit is iets wat vaker schijnt voor te komen bij kindjes die via een Keizersnede geboren worden.
    Doordat ze niet langs het darmkanaal van de moeder komen krijgen ze niet de natuurlijk darmflora mee en doen ze er langer over om die geheel zelf te ontwikkelen. Kindjes die via de natuurlijke weg gaan nemen een stukje darmflora mee van de moeder, waardoor ze beter bepaalde eiwitten kunnen verwerken.

Je geeft toch flesvoeding? Je zou kunnen proberen over te stappen op hypoallergenen voeding, misschien dat dat was rust geeft in het buikje.

wie niet waagt die niet wint.

Deel Deze Pagina