Hoe gaat onze zoon aan de fles drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Whitney, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitney

Whitney Actief lid

7 dec 2010
    198
    0
    0
    woonbegeleiding
    Limburg
    Ik geef bv aan mijn zoontje van nu bijna 3 maanden oud. Ik wil dit ook blijven doen als ik dadelijk weer ga werken. We zijn nu aan het oefenen dat hij uit het flesje gaat drinken. Ik had al gehoord dat ik dit niet moet doen en zelfs uit de kamer moet zijn, omdat ik voor de borst ben. Maar onze zoon wilt niet drinken uit de fles. mijn man had al gelezen dat we het met kleine beetjes moedermelk moeten doen, omdat hij niet weet wat hij met de speen aan moet. Ook het liefste tussen 2 voedingen door omdat hij dan het rustigste is. Maar zoals vandaag had hij om 17.30 uur gedronken en heeft mijn man het om 18.30 uur geprobeerd, maar hij was al zo moe dat hij van te voren al begon met huilen. Dan lukt het sowieso niet. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen gaan aanpakken? In ieder geval veel geduld hebben....

Groetjes Whitney

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Gewoon vol blijven houden en elke dag de fles aanbieden. Ik zou gewoon als het tijd is voor een voeding de melk afkolven en met een flesje geven. Laat de fles dan bij voorkeur door je vriend geven, of iemand anders natuurlijk, als jij het maar even niet doet.

Mijn zoontje was ook echt een fanatieke flesweigeraar en ik ben op het begin echt gewoon helemaal de kamer uit gegaan als hij een flesje kreeg, want als hij me zag of hoorde wilde hij de fles helemaal niet. Het heeft wat geduld nodig gehad, maar inmiddels drinkt hij super uit een flesje en kan ik de fles ook gewoon zelf geven.

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Inderdaad elke dag een flesje geven om te oefenen. Bij ons hielp het om verschillende spenen uit te proberen.
    De tomme tippee is bij ons favoriet. Ondertussen drinkt ze goed uit de fles en maakt het niet meer uit.
    Als hij het eenmaal door heeft, ook elke dag een flesje blijven geven. Anders is er een kans dat hij het verleert :)

Succes!

Deel Deze Pagina