Hoi, Ik ben t beetje aan t uittesten wanneer ik mijn zoontje (8,5mnd) het beste zijn boterham(en) kan geven. Hij krijgt al zoveel eten, flessen enzo per dag. Vind t een beetje lastig in te 'plannen' Wanneer geven jullie een boterham? Hoelaat? voor/na fles enzo? Misschien een klein dag schema'tje? Het liefst kids van beetje de zelfde leeftijd.....
Rond half twaalf gaven wij een boterham en dan een fles melk. In het begin was het meer spelen dan eten, toen ze echt een boterham op at, dronk ze de fles ook niet meer leeg, was rond de negen maanden denk ik..
Ik geef nu meestal zijn boterham meteen met zijn fruithapje. Dus eerst een boterham en dan meteen zn fruit. Dit is meestal rond 10.30 uur. Vandaag heb ik nog een extra boterham gegeven rond 13.00 en daarna meteen zn fles, die dronk hij nog helemaal leeg.... Dat ging dus goed. Wil namelijk niet dat hij al een fles laat vallen. Hij groeit namelijk een beetje langzaam de laatste maanden... Dus die fles heeft hij echt nog nodig (denk ik)
Het schema hier is: 07.00: Fles pap (180+6 met bambix ontbijtgranen) 10.30: Fruit 12.00: Boterham en thee 15.00: Fles 180+6 en een koekje/rijstewafeltje oid 18.00: Warme maaltijd + klein beetje yoghurt na 19.00: Fles 180+6
Gewoon, altijd bij het ontbijt en rond lunchtijd gegeven. Eerste maanden (7-9) eerst bv, en dan eventueel boterham (afhankelijk of het uitkwam, soms sloeg ik het over) en daarna (vanaf 9 maanden) eerst een boterham en daarna melk. Behalve 's ochtends, dan krijgt hij eerst bv.
Rond die leeftijd gaf ik nog: Ochtend papfles, Fruit Middagfles en dutje Boterham na het dutje ( zo rond 14u ) Wat drinken Avondeten Avondfles en naar bed. Nu geven we: Ochtendpapfles ( Uit een bordje lust ze het niet omdat haar pepti erg "vies" smaakt ) evt Fruit en thee/water Boterham en melk, dan slapen Fruit of soepstengel - afhankelijk van de ochtend en diksap Avondeten Avondfles en naar bed.
Zo ziet ons schema er nu ook zo´n beetje uit... Alleen geen pap, dit hoeft hij sinds een tijd echt niet meer!
Wij zijn met 6 maanden granen gaan geven (Bambix) om te wennen aan vezels. Na een week of 2-3 zijn we boterhammen gaan oefenen. We deden dit 'gewoon' om 12:00 bij de lunch. Eerst samen met de fles, stukjes brood. Toen de boterham goed ging (dat ging bij beide snel maar bij zoon heel snel) toen ging de fles eraf en zijn we gewoon een hele boterham gaan eten. Pas vanaf 1 jaar is ook de ochtend een boterham geworden. Daarvoor gewoon pap in een bordje of in de fles. dus: 8:00 papfles / pap bordje tussendoor fruit 12:00 fles met oefenen brood. Later brood + thee + fruit tussendoor kleine fles 18:00 fles. later warme maaltijd + water en zuiveltoetje (yoghurt / kwark) 19:30 fles voor het slapengaan 20:00 slapen
Mijn dochtertje krijgt rond 12 uur een boterham en diksap 7:00 papfles 9.30 fruit en diksap 11:00 kleine fles 11:00 a 12:30 uur slapen 12:00 a 12:30 boterham en diksap 15:00 koekje of rijstwafel en kleine fles enkele keer slaapt ze nog ff van 16:00/16.45 17:00 groente met diksap 18.30 slapen 23:00 wakker / grote fles
Ik ben met 6 maand hem brood gaan geven, gewoon tussen de middag. Schema hier: 08.00u Bordje pap (Opvolgmelk 180+6 + Bambix) 10.00u Fruit 12.00u Boterham met 150+5 opvolg melk 15.00u Drinken + rijstewafel 16.30u Groente + toetje 18.15u Fles opvolgmelk 180+6
Mijn dochter is even oud. Haar schema: 07.30 boterham+ fles 100/3 11.00 fruit 12.30 boterham+ fles 100/3 15.00 groente 17.30 fles 180/6 21.00 fles 180/6 Eerder hadden we groente om 17.30u en een fles om 15.00u, maar ik merkte dat ze 's avonds te moe was voor groente (ze slaapt slecht 's middags), dus we gaan nu even kijken of het zo beter gaat.