teruggave belasting hoe zit dat?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Journey, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    18 januari as gaan we kijken bij het nieuwe kdv hier in de buurt Tess gaat nu 3 dagen naar de oma's maar hier wil ik 2 dagen oma en 1 dag kdv van maken voor haar ontwikkeling denk ik dat het beter is.
    Nu vroeg ik me af hoe dat zit met de teruggave van de belasting, moet je de rekening van het dv helemaal zelf betalen of stuur je deze door naar de belasting?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vaak kun je het zo regelen dat de toeslag naar het KDV gaat en het KDV jou een rekening stuurt voor het resterende maandbedrag. Bij de aanvraag van de toeslag kun je het rekeningnummer opgeven van het KDV, maar dan moeten zij deze dienst wel aanbieden.

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Je kunt bij de belastingdienst een toeslag aanvragen, werkt hetzelfde als bv. huurtoeslag of zorgtoeslag. Het hangt van je inkomen af op hoeveel toeslag je recht hebt. De belastingdienst maakt dan elke maand, vooraf aan de maand, het geld aan je over en dan kun je het KDV betalen. Je kunt er ook voor kiezen om de toeslag rechtstreeks aan het KDV over te laten maken. Tenslotte is het ook mogelijk om eerst alles zelf te betalen en na afloop van het jaar het hele bedrag aan te vragen (dan moet je dus wel rijk genoeg zijn om het voor te schieten).
    Je kunt op www.toeslagen.nl uitrekenen op hoeveel toeslag je recht hebt. Je moet dan weten wat het uurtarief van het KDV van je keuze is en je toetsingsinkomen invullen (kijk hiervoor op je aangifte of achterop de beschikking van een andere toeslag).
    Succes ermee!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij betalen maandelijks t vollebedrag aan t kdv en krijgen ook maandelijks de toeslagvan de belastingdienst terug; wist eigenlijk helemaal niet dat de toeslag ook aan t kdv betaald kon worden...

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier bewust gekozen om het zelf te blijven doen.
    Wij krijgen dus iedere maand het geld van de belasting en het KDV schrijft het volledige bedrag bij ons af.

Mijn ervaring is dat het zeer snel geregeld is. iedere wijziging is binnen 3 weken zeker uitgevoerd.

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Er is wel een nadeeltje aan rechtstreeks laten overmaken. Stel je voor je stopt of je neemt minder dagen of wat dan ook en de wijziging komt niet (op tijd) door, dan betalen ze door aan het KDV. Die moeten de toeslag dan terug betalen. Mocht dat om de één of andere reden mis gaan, dan komt de belastingdienst bij jou om het terug te halen. Wij hebben dat gehad met de huurtoeslag, die door een fout van BD doorbetaald werd aan de verhuurder, waar wij niet meer bij waren. Die stortte het terug aan de BD en daar raakte het kwijt. Toen kwamen ze bij ons, maar wij hadden het nooit gehad. heel gedoe, heeft een half jaar geduurd (en ongeveer 35 telefoontjes) voor het opgelost was, nu laat ik alles aan mijzelf overmaken.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Towser: ik zie het probleem niet ;) Als je te veel hebt ontvangen (maar wat op de rekening van het KDV is gestort) moet jij als ouder terug betalen. Dat maakt niets uit, want als ze het bij het KDV hadden verhaald, had jij het geld aan het KDV moeten betalen (de rekening moet tenslotte nog steeds worden betaald, daar verandert niets aan). De belastingdienst klopt dus gewoon bij jou aan en niet bij het KDV en dat levert geen probleem op.

Deel Deze Pagina