Vaccinatie veroorzaakt echt geen autisme!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 5 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Nieuwe grote studie onderschrijft: vaccinaties veroorzaken écht geen autisme - https://nos.nl/l/2274625

Hopelijk is het nu voor eens en voor altijd duidelijk.

MissMolly, Aurorae, Emama en 21 anderen vinden dit leuk.
  2. maliro

maliro Niet meer actief

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Hehe.... en nu nooit meer iets over horen aub

Emama, MamaChantal en qwerty123 vinden dit leuk.
  4. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

En daar gaan we weer
    Discussie in 1 2 3 4.....

5. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Hoezo? Is informatief valt denk ik weinig over te discussiëren. Denk ook erg fijn om te lezen voor de moeders met een kindje met autisme dat het zeker weten niet daar door komt.

MamaChantal vindt dit leuk.
  6. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Onderzoekers zullen wel betaald zijn voor die informatie

Jennifer93 vindt dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O wat goed.

Al denk ik dat de complotdenkers en sceptici er vast wel weer een " goede" verklaring voor hebben om dit niet te geloven.

Manana, Emama, Paardenbloem en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je tegen vaccineren bent maakt zo’n onderzoek echt geen indruk hoor.
    Zij hebben altijd wel weer een weerwoord.

Oona, MamaZijnIsDeBom, MyMiracle en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Pff zo jammer dat dit onderzoek dus schijnbaar nodig is.. maar de echte anti-vaxxers zul je er niet mee overtuigen helaas...

10. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Het onderzoek is vast gefinancierd door een partij die geld verdient aan vaccinaties.
    Grapje he. :rolleyes:

MamaenMini en Syane vinden dit leuk.
  11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.920
    113
    Vrouw
    Dat denk ik idd ook.
    Wat mij betreft gewoon de maatregel invoeren dat kdv's, scholen, etc. kinderen mogen weren als ze niet gevaccineerd zijn*. Dan merken ze wat de gevolgen zijn van hun keuze.

*muv kinderen die niet/gedeeltelijk gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.

Dielle, MamaenMini, Emama en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben laatst een documentaire gekeken over mensen (nou ja,, Amerikanen ;)) die geloven dat de wereld plat is. Dat is een aanzienlijke groep, die op dit moment dankzij m.n. Youtibe ook nog groeit. Deze mensen organiseren bijeenkomsten waarin ze elkaar vertellen dat de wereld plat is. En dat het verhaal dat de wereld rond is, een groot complot is van de overheid.
    Anyway, op deze conferenties doen ze dan ook onderzoeken en tests die moeten aantonen dat de wereld plat is. Wat blijkt nou... die experimenten mislukken. (Uiteraard, aangezien de wereld niet plat is.) Nou zou je denken, dat er dan uiteindelijk toch mensen die conclusie gaan trekken, dat hun theorie niet klopt. Maar nee. Zelfs hun EIGEN onderzoek waarmee ze aantonen dat ze wereld niet plat is, wordt vakkundig onderuit geredeneerd.

Nou heb ik zo maar het vermoeden dat er een gedeeltelijke overlap is tussen mensen die geloven dat de wereld plat is en de mensen die geloven dat vaccineren een boos complot is van de overheid en Big Pharma om onze kinderen autisme te bezorgen. Daar heeft de overheid namelijk veel baat bij, want autisten zijn zo lekker volgzaam...

Als nou deze categorie mensen zelfs hun eigen bedachte en door henzelf uitgevoerde experimenten niet gelooft, als het resultaat niet overeenkomt met wat ze willen dat eruit komt. Denk je dan echt dat ze onder de indruk zijn van een groot onderzoek van echte wetenschappers?
    Nee joh, die zuigen het allemaal uit hun duim. :rolleyes: Want de zus van de buurvrouw van mijn achternicht heeft een kind dat ingeënt is en die heeft volgens de broer van mijn achternicht toch echt wel autistische trekjes. En die broer kan het weten, want dat is een buschauffeur.

Er zal heus een groep mensen zijn die je er wel mee bereikt. En daarvoor is het goed dat dit gedaan is. Maar geloof alsjeblieft niet dat daarmee die Broodje Aap de wereld uit is.

Kangerootje, Louise11110, Juul75 en 24 anderen vinden dit leuk.
  13. lies276

lies276 Niet meer actief

Nu reken ik mezelf niet tot de "anti- vaxxers", maar ben wel zeer kritisch wat betreft vaccineren. Ik "ken" ( irl, maar vnl via internet) behoorlijk veel mensen die niet, gedeeltelijk en/of uitgesteld vaccineren en ik ken echt niemand, he-le-maal niemand die denkt dat je autistisch wordt van vaccineren.
    Ik denk dus niet dat de uitslag van dit onderzoek iets gaat betekenen voor de vaccinatiegraad in Nederland.

mutskuh vindt dit leuk.
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niks tegen kritisch zijn. Graag zelfs! Maar in dit topic gaat het specifiek over de link vaccineren - autisme. En dan gaat het op een gegeven moment niet meer om kritisch zijn, maar om ordinaire bangmakerij. Want als je kritisch bent, lees je wetenschappelijk onderzoek en trek je je conclusies. Maar je blijft toch echt van die roeptoeters die dit toch weer blijven zeggen op fora of er zelfs complete sites voor aanmaken. En helaas is een groep mensen daar toch gevoelig voor dit soort spookverhalen. Dus ik ben wel blij met dit onderzoek. De angstzaaiers zul je er niet mee overtuigen (die hebben vaak natuurlijk zelf een financiële agenda). Maar wellicht dat je er wel degenen die zich daardoor zorgen zijn gaan maken ober autisme, een goede bron kunt geven om in ieder geval die zorg weg te halen.

Manana en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Nope.. dat blijkt maar weer. Mazelen geconstateerd bij een student in Maastricht die niet gevaccineerd is las ik net. Hopelijk niet het begin van een uitbraak.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ow.. dacht dat dat allang duidelijk was..

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Roeptoeters en angstzaaiers, dat zijn inderdaad de juiste benamingen.

18. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Jaren geleden lag de vaccinatiegraad onder kinderen veel hoger, is ooit 98 procent geweest geloof ik. Dus ik heb hoop dat de vaccinatiegraad onder de studenten van nu dus zo hoog is dat er geen uitbraak komt...

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nogal. Ik woon in Canterbury, Nieuw-Zeeland, en er is nu best een grote mazelen uitbraak gaande hier. Gefeliciteerd, anti-vaxxers, jullie hebben het gewenste resultaat behaald :mad:

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    @tupp Bedoel je Rambam?

Deel Deze Pagina