Hier was nog geen topic over geloof ik. Wie heeft de serie nog meer gekeken? Wat vonden jullie er van en wat denken jullie?
Vanaf dag 1 vind ik dat het verhaal stinkt. En na alle onderzoek, media-aandacht en documentaires ben ik er (helaas) niet anders over gaan denken. Ik hoop dat ik ooit ongelijk krijg en de ouders er idd niets mee te maken hebben.
Ik heb 2 afleveringen gezien maar heel eerlijk ik vind het zonde van mn tijd om er nog meer te kijken. Ik hoop dat ze het meisje ooit vinden dood of levend. Al acht ik de kans niet heel groot. Hoe dan ook een triest verhaal.
Ik ben pas halverwege de eerste aflevering maar ik geloof niet dat ik het helemaal af ga kijken. Ik denk dat ze ontvoerd is en ergens anders een ander leven heeft. Ik denk niet dat de ouders er iets mee te maken hebben, zou ook niet weten waarom.
Altijd al een onderbuik gevoel gehad dat de ouders er iets mee te maken hebben. Documentaire heeft daar niets aan veranderd. Helaas denk ik dat ze overleden is vanaf het eerste moment..
Bedankt! Ga ik vanavond terug kijken. Vanmiddag gaat m’n man een nieuwe tv kopen, dus dan kan ik het ook via de tv kijken ipv de iPad
Idd, en al die mensen aan het woord die gewoon hun onderbuikgevoel eruit gooien ipv zich op feiten te baseren. Bv al heel vaak gehoord dat ze de vader kil vonden, of dat ze vonden dat moeder niet echt verdrietig leek; allemaal dingen die totaal niks bewijzen. En dat dan een paar keer herhaald ter opvulling...
Wat ik denk... Een ongeval die je als ouders moeilijk kunt uitleggen. Ik denk dat ze gedrogeerd was voor eigen gemak (slapen dan toch wel door) dat het meisje of teveel heeft gehad en is overleden of toch wakker is geworden en opzoek naar haar ouders is verdronken. En de ouders haar hebben laten verdwijnen, omdat het anders aan het licht zou komen en de andere kinderen ook uit ouderlijk macht gezet zouden worden. Hoop dat ze nog leeft, maar ik acht de kans nihil. Ook daar heb je nog stukken land waar je mensen van de aardbodem kunt laten verdwijnen...
Geen idee, maar je bent al niet wijs om lekker uit eten te gaan en je kinderen uit zicht / babyfoon alleen achter te laten .... Come on zet tafel in tuin, laat het bezorgen, kook zelf huur babysitter in. Ik weet te weinig van verhaal om ouders te beschuldigen, maar ik vind het uiterst bijzonder om je kinderen zo alleen achter te laten!
Achja sommige mensen kijken ook anders tegen ouderschap aan dan ik. "dan maken we gewoon een nieuwe" heb ik wel eens gehoord,.. (ja net als goudvis trek hem door de plee en we stoppen nieuwe in de kom ) nogmaals ik beschuldig ouders niet van vermoorden van kinderen. Vind persoonlijk wel dat ze nalatig zijn geweest in zorgplicht door gezellig avondje voorop te stellen.
Heb het niet gezien, ook geen behoefte aan, maar ik vind het heel, heel erg dat die ouders zo publiekelijk voor de moordenaars van hun dochter worden uitgemaakt. Het zal je maar gebeuren, je kind verdwijnt, ieders ergste nachtmerrie, en al die mensen die de ins en outs niet weten lopen dan maar te roeptoeteren dat je vast zelf je kind hebt vermoord. Omdat je uit eten ging terwijl de kinderen sliepen, omdat je er niet verdrietig genoeg uit zag, omdat omdat omdat... Schofterig vind ik het. Onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Behalve als de Engelse tabloids zich ermee bemoeien en je afschilderen als een monster. (Kijk ook eens de docu over en met Amanda Knox, ook die beschuldigingen aan haar adres waren nergens op gebaseerd, behalve op “ze gedroeg zich zoals wij vinden/ik vind dat je je moet gedragen en op zijn minst dubieus bewijsmateriaal)
Ik ben nog met de serie bezig. Ik denk niet dat de ouders er wat mee te maken hebben, maar ik snap niet dat ze hun kinderen zonder toezicht achterlieten in een appartement met de deur niet op slot.. En dat terwijl ze in aflevering 1 ook nog eens benoemen dat er gewoon een nachtcreche op het terrein was! Ik denk niet dat ze nog leeft.
Maar je kinderen alleen laten betekent toch niet dat je ze vermoordt of dat je erom vraagt dat ze iets overkomt? Iedere ouder neemt wel eens een beslissing die achteraf misschien onverstandig bleek, dat an sich vind ik geen reden ze te verdenken. Vind ik het vreselijk dom zulke jonge kinderen alleen te laten? Ja! Maar betekent dat dat die ouders schuldig zijn? Nee.
Ik heb de documentaire niet gezien, maar wij hebben het indertijd live op het nieuws gevolgd (woonden in de UK toen het gebeurde). Wij hebben eigenlijk nooit het idee gehad dat de ouders er achter zaten, eerder dat de Portugese politie enorme steken hebben laten vallen. En ja: het was dom dat ze de kids alleen in het appartement achterlieten om ergens te gaan eten, maar ik geloof absoluut niet dat de ouders een rol hebben gespeeld.