mini en maxi (over het accepteren van je lichaam)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik lees net dat er maximizer BH's bestaan!! :$

Ik dacht dat er alleen zoiets wat als minimizers voor vrouwen met (te?!) grote borsten. Maar nu blijkt dat er voor vrouwen met (te?!) kleine borsten ook speciale maximizers bestaan...

Waarom willen vrouwen met grote borsten persé kleintjes en vrouwen met kleine borsten persé grote? Wordt het niet eens tijd dat we allemaal onszelf gaan accepteren en besluiten om die stomme media een gooi te geven en zélf te bepalen wat mooi is? :)

2. Gaat trouwens niet alleen over borsten...

Vrouwen met krullen ontkrullen hun haar, terwijl andere vrouwen andersom juist een permanentje nemen...
    Vrouwen die (te?) dik zijn willen dun worden, vrouwen die (te?) dun zijn willen dikker worden...

etc etc

3. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Ik heb altijd borsten gehad maar na een zwangerschap en borstvoeding niets meer overgehouden.
    Ik kon het niet aanvaarden en ook moeite met kleding dragen. Het is iets waar ik dagelijks mee bezig ben.
    Moest ik het kunnen dan deed ik klik en ik was er niet meer mee bezig. ;) Maar nu met die maximizers ben ik gelukkig. Mijn vriend weet dat ik niet veel heb maar ik moet ook gelukkig zijn in mijn lichaam. Vind dit net iets beter dan een borstvergroting te nemen.
    Zo zal het bij iedereen wel iets zijn he... ;)
    Ben jij dan helemaal gelukkig met jezelf?

4. Nee, ook niet... Maar ik vraag me af of dat uit mezelf komt of vanwege de media.

Waar ik zelf niet zo happy mee ben is mijn lengte. Ik ben erg lang (ga niet eens hier neerzetten hoe lang, want ik heb echt geen zin in opmerkingen daarover :) Dat doet namelijk behoorlijk pijn) en mijn man is 6 cm kleiner dan ik.... We zijn gek op elkaar, maar moeten toch elke keer weer opmerkingen krijgen over dat hij kleiner is dan ik...

Het is ook zeker niet bedoelt om vrouwen af te kraken, want iedere vrouw is denk ik wel ergens onzeker over... Mijn vraag is meer: zouden we als vrouwen niet wat minder op de media moeten letten?

En ook daarbij: proberen om blij te zijn met wat je hebt, omdat er altijd wel vrouwen zijn die nét datgene wat jij wél hebt willen hebben...

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    het is toch niet raar dat als je lichaam verandert je moeite heb met accepteren ervan???
    of je het geen waar mannen altijd zo naar kijken niet opvalt je een maatje meer wil??
    het heeft niet alleen met de media te maken, denk dat er vroeger ook genoeg vrouwen waren die dachten oooooh ik wil ook krullen!!

6. Natuurlijk is dat niet raar, dat zeg ik ook niet... :$

Het enige wat ik wilde zeggen is dat we echt niet allemaal een C-cup hoeven te hebben en 1.74 hoeven te zijn om er mooi uit te zien. En dat we ons echt niet allemaal in een keurslijf hoeven te laten proppen om er allemaal hetzelfde uit te zien.

Om maar wat bizars te noemen: toen ik 9 was hebben ze een foto van mijn hand gemaakt om te kijken hoe lang ik nog door zou groeien. Ze hebben me toen hormonen aangeboden om mijn groei te remmen. Wat voor boodschap geef je zo aan 9-jarige meiden? Dat het niet ok is om langer te zijn dan gemiddeld? Dus liever hormonen slikken waar (achteraf!) bekend van is dat ze onvrtuchtbaarheid veroorzaken dan dat je wat langer bent dan gemiddeld?!

En vrouwen met kleine borsten moeten ze oppompen, omdat ze anders niet mooi zouden zijn, maar vrouwen met grote borsten moeten ze juist verbergen, omdat ze er anders 'sletterig' uit zouden zien...

Ik vind het gewoon een kromme wereld. :(

7. bereke

bereke Niet meer actief

Groot gelijk hoor bolkje!

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Neeee maar er zijn genoeg redenen waarvoor iemand een cupmaatje meer of minder zou willen,
    waarom iemand wat langer of juist korter zou willen zijn
    ik ben zelf 1.64 en heb schoenmaat 35/36 met kledingmaat 42, weet je hoe lastig het is om normale schoenen te kunnen kopen???
    want de gemiddelde schoenmaat is 36 tot 42 en ik kan dus geen fatsoenlijke pumps kopen omdat ze bijna altijd te groot zijn, dus ja ik zou heel graag een maatje meer willen omdat het dan makkelijker is,
    ik zou ook wel 10cm langer willen zijn zodat ik niet overal op mijn tenen hoef te gaan staan omdat ik nergens mij kan,
    mijn borsten zijn ongelijk, dus ja ik heb ook correctie in mijn BH zitten zodat mensen niet vreemd naar me kijken

9. Ik snap precies wat je bedoelt; mijn moeder heeft maat 43 en heeft precies hetzelfde probleem. 'Gelukkig' heb ik schoenmaat 42, dus kan ik nog redelijk wat schoenen kopen, maar als ik hakken koop is er altijd wel iemand die vraagt waarom, want 'ik ben al zo lang'... :(

Ik zeg ook zeker niet dat iedereen maar beha-loos door het leven moet gaan, absoluut niet! Ik zou mezelf compleet ongemakkelijk voelen zonder BH. :$

En nee, natuurlijk hoef je niet zonder correctie een BH te dragen... Maar als je het zou willen, dan zou dat gewoon moeten kunnen, vind ik!

Ik vind gewoon dat de maatschappij veel te veel gefocust is op uiterlijk en dan vooral op slank, de perfecte cupmaat, de perfecte lengte etc... Ik zou willen dat dit anders was. En ik blijf erbij dat de media hier een grote rol in speelt, door vrouwen als karikatuur neer te zetten. Let maar eens op hoe de heldinnen eruit zien en hoe de bibliotheekvrouwtjes eruit zien... Nou, dan pas ik meer in het beeld bibliotheekvrouwtje :D Maar zo wil ik me helemaal niet voelen! :p

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat dat hetzelfde werkt als het dragen van make-up, styling-producten in je haar, hakken dragen en kleding die je figuur complimenteert i.p.v. alleen gekozen is omdat het lekker zit.
    Zo ook dat je aan mensen buiten de eigen gezinssituatie iets minder foutjes van jezelf laat zien en bijvoorbeeld op een leuke 1e date jouw beste kanten etaleert en niet ff je slechte kanten volop neerzet ;).

Wij mensen, en vrouwen in het bijzonder, helpen de natuur en ons gedragsmatige voorkomen graag een handje om zo goed mogelijk voor de dag te komen. Dus 'we' dragen mini-maxi bh's, corrigerende kleding, kleding die het figuur wat je hebt zo-zandloper-mogelijk maakt, hakken op het pijnlijke af soms, vaak make-up en werken pukkeltjes en vlekjes weg, gebruiken chemische spullen om normale zweetgeurtjes weg te werken, stylen ons haar op onnatuurlijke wijze etc. etc. etc.

Noem mij een man of vrouw die er niet op zijn minst een beetje gebruik van maakt? Ook mannen creëren bredere schouders met standaard schoudervulling in een pak. Hoe is dat anders dan een maxi-bh? Vrijwel ieder mannen jasje werkt een buikje mooi weg: hoe is dat niet corrigerend?

Persoonlijk maak ik graag gebruik van al die middeltjes. De wereld ruikt lekkerder, de spiegel is vriendelijk en ik zie ook graag andere mooie mensen (Ja, ook graag mooie andere vrouwen :D ).
    Na mijn maxi-maxi-tweeling buik en keizersnede heb ik extra striae-buikhuid, al is dat door het afvallen en sporten/bewegen behoorlijk minder nu dan vorig jaar, laat staan het eerste jaar. Maar met mijn volgens hierboven ''ideale'' 1.74 meter lang zijn en een C-cup hebbende met zowaar een officieel smal -maat 36- middel weer, ben ik toch maar al te blij met een correctief slipje of kleding die een buikje verhult! Een simpele spijkerbroek zit er ook beter door en ik vind het ook fijner rondlopen/rennen.

Acceptatie? Ja, zeker, maar nog beter/fijner met moderne 'hulp' middelen!

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

daar kan ik me eerlijk gezegt niet zo druk om maken
    al hoewel schijn bedriegt heel erg
    ik woog 1,5 jaar terug 130 kg en had dubbel d borsten vond ik altijd mooi
    nu ben ik dikke 74 kg af gevallen en heb dus echt lege omhulsels geen enkele bh zat mooi of het zat echt heel raar
    na die bh was voor mij een hele uitkomst en lijkt het net of ik echt mooi borsten heb
    ik ben er dus echt heel blij mee en mijn onzekerheid is daar wel wat weg mee zat altijd aan mijn truitjes te trekken en schaamde me dood
    kijk als hij uit gaat zijn mijn borsten nog niet mooi maar dat kan ik nu wel aanvaarden en als ik in de ochtend mezelf helemaal aankleed voel ik me toch heel erg vrouwlijk
    ik kan het wel begrijpen dat sommige vrouwen iets meer of iets minder willen:)

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Maar uit je eerdere bericht lijkt te klinken dat je eigenlijk liever wat minder lang zou willen zijn. Dan is dat toch mooi dat dat kan. Als we nu al weten dat mensen op latere leeftijd 'last' van dingen krijgen, dan ben ik er niet in alle gevallen op tegen om dat op vroege leeftijd aan te passen. Dat gebeurt ook al heel veel he, denk bijv aan flaporen, beenlengteverschil etc.

Ik draag geen maximizer maar ik draag wel push up. Ik vind mijn boorsten anders niet in verhouding tot de rest van mijn lichaam.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb zelf een b-cup, ben 1.73 lang en heb maar 36, donker bruin dik haar met slag. Gelukkig wel een taille en volle kont.

Zou soms wel een cupmaatje groter willen hebben, maar als ik dan mee maak hoe mijn vriendin wordt aangesproken/besproken..

Zij is even lang, cupmaat DD, maat 38, nog vollere kont en blond haar en volle lippen. Nou wordt zij echt elke dag door elke man die ze tegenkomt bekeken (niet op een bescheiden manier) en vaak nageroepen.
    Laatst was ik met haar in de kroeg hier in de straat en ook wat kennissen erbij. Zodra ze weg was ging het gesprek over haar borsten. Terwijl ze niet eens een lager uitgesneden truitje aan had ofzo.
    Ze geloofden ook allemaal niet dat ze nooit zomaar met een man naar bed ging..
    Dan ben ik toch blij met mn b-cup..

Ik snap die barbie-types ook niet. Maar dat is dus echt een kwestie van smaak.
    Wel was ik de afgelopen maand door een medische aandoening 5 kilo zwaarder. Ik hield vocht vast en mocht ook nog eens niet sporten daardoor. Nu is daar weer 3 kilo van af maar ik voel me nog steeds dik. Dat snappen mensen dan weer niet. Ik weet dat ik niet te dik ben of te zwaar maar omdat je in zo'n korte tijd zoveel zwaarder was (broeken pasten ook niet meer) ben je je daar heel erg bewust van..

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Had zelf ook nooit zo'n grote voorgevel (75 B??) gehad, maar ik vindt die overdreven push-up bh's toch eigenlijk wel een lachertje.
    Ik zie dan gelijk een beeld voor mij van een meid met ''dikke tieten'' die haar BH uit trekt voor een jongen en dat er dan 2 doperwten te voorschijn komen :).

Persoonlijk heb ik altijd gezegd dat als ik mijn borsten na 2 kinderen niet acceptabel vind voor mijzelf ik dan liever een kleine borstvergroting neem. Op dit moment zit ik toch wel op een 75D (met dank aan de zwangerschap) dus hoor je mij eerst niet weer klagen :D.

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik draag ook de maxi.. simpelweg omdat mn lichaam compleet veranderd is na de bevalling. Heupen zijn breder en borsten heb ik amper nog.

16. Natuurlijk zou ik het liefst gewoon een gemiddelde lengte hebben. Het is namelijk behoorlijk irritant dat mensen je altijd als eerste aanspreken op je lengte, ipv ook eens op iets anders. Soms heb ik gewoon geen zin om antwoord te geven op de cliche vragen (speel je basketbal? Hoe lang ben jij eigenlijk?? Is het koud daarboven??? :p en de irritantste: hoe lang is je man?) en heb ik zoiets van: laat me gewoon ff met rust, ik heb een slechte bui :p Als ik een goede bui heb maak ik gewoon een domme opmerking terug en trek me er verder niks van aan.

Ik zou echter nooit een operatie overwegen om korter te zijn. Ik ben namelijk gewend aan mijn lengte en zou het vervelend vinden om opeens heel erg tegen mensen op te moeten gaan kijken :p

17. Overigens: sorry als ik mensen heb gekwetst, ik stond er niet zo bij stil dat je lichaam ook heel erg kan veranderen na de bevalling :)

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    en trouwens het moeten hebben van een gemiddelde lengte en/of gewicht en maatjes enz begint al zodra je een baby bent
    ik hoor constant dat mijn dame te klein is enz want ze zit niet op de gemiddelde lijn van de groeicurves
    het voldoen aan het "gemiddelde plaatje" word dus niet alleen beinvloed door de media......
    Ze draagt nog sokjes van 0-6maanden, en maat 68 dat voor 6maanden is enz enz dus ze wijkt af van wat "normaal" is
    maar wat maakt dat uit??? het gaat er toch om dat ze het goed doet??

en later als je groot/volwassen bent gaat het er toch om dat je tevreden met jezelf kan zijn ook al heb je daar wat hulp bij nodig???
    ik kies er voor om mezelf te corigeren om niet op te vallen niet om dat ik aandacht er mee wil ofzo

19. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb een cup H en had graag een maatje kleiner gewild. Bij iedere zwangerschap een cup extra net zo als extra gewicht.
    Mijn borsten zijn echt heel zwaar en vind het prettig als ik eens een leuk truitje aan heb dat ze naar mijn gezicht kijken ipv mijn borsten.
    Ook zou het erg prettig zijn als ik een normale jas of vestje aan kan en niet steeds niet kunnen sluiten ivm mijn borsten.

Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat vrouwen met een hele kleine cupmaat graag wat grotere borsten willen. Ze geven toch een mooie vrouwelijk uitstraling en veel mannen zijn er gek op.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens!

Ik heb een aardige bos hout voor de deur om het zo maar even te zeggen. :) Ik ben maar een opdondertje van 1.65 met een kleding maat van 44/46. Ik loop door dat bos hout dat ook nog eens aardig wat weegt wat gebogen naar voren. Ik moet standaard elke broek zelf inkorten omdat hij altijd te lang is als ik hem koop. en 9 van de 10 keer moet er ook nog een riem om omdat ik geen kont heb waar hij mooi overheen blijft zitten.

Ik hoef niet zo nodig maatje 36 te hebben, maar ik zou het fijn vinden als sommige lichaamsdelen wat meer in verhouding staan met elkaar, dat zou een stuk relaxter shoppen zijn en het ziet er ook een stuk fatsoenlijker uit.

Deel Deze Pagina