had in een ander topic alde vraag gesteld maar misschien niet zo handig dusnu even zo wiekan mij een korte duidelijke uitleg geven over het gebruikvan ovulatietesten ik heb er wat overgenomen van meiden op het forum hier maar weet niet hoe ik ze moet gebruiken. mijn ei verwacht ik zo rond 21 22 dec wanneer moet ik dan beginnen en hoelaat op de dag maakt dat nog uit?
Als het goed is zit er bij ovutesten een bijsluiter met een tabelletje die aangeeft bij welke cyclusduur je op welke dag kan beginnen met testen. Ik ben deze ronde uitgegaan van mijn korste cyclus tot nu toe zodat ik zeker wist dat ik um niet zou missen. Dit was een cyclus van 27 dagen, ik ben dus begonnen op dag 10 van mijn cyclus. Vanaf dat moment test je elke dag tot je een positieve test in handen hebt. Het liefst vaste tijden en niet met ochtendurine. Zo tussen 12.00 en 18.00. Als je een posi test hebt (deze is posi als je Teststreep net zo donker of donkerder is als je Controlestreep) kan je je ei binnen 24 tot 48 uur verwachten. Het kan dus zijn dat je 2 dagen posi test, net zoals ik nu. Ik verwacht mijn ei morgen en heb deze ronde dus een cyclus van 33 dagen. suc6