Uitslag ovulatietest niet altijd voor lief nemen!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Elly1979, Dec 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Als je constant negatieve ovulatietesten hebt, wil beslist niet zeggen dat je geen eisprong hebt.
    Toen ik zwanger wilde worden van onze dochter, heb ik 2 maanden ovulatietesten gebruikt.
    Omdat mijn cyclus destijds varieerde van 27 tot 34 dagen, begon ik al vrij vroeg in de cyclus met testen en eindigde ik ook vrij laat.
    Gebruikte dan 2 pakken digitale ovulatietesten van CB per cyclus...die met die smileys...best wel een dure grap!
    Ik deed de test ook altijd op hetzelfde tijdstip.
    Ik ben mijn ei in die 2 maanden helemaal niet tegengekomen.
    Toen had ik zoiets van shit...heb geen eisprong...
    Ik wilde de huisarts al bijna bellen...
    Toch ben ik in de 2e clyclus zwanger geworden van onze dochter en heb ik wel degelijk een eisrpong gehad... :)
    Waarom ik mijn ei niet ben tegengekomen is een raadsel...misschien heb ik de LH-piek gemist.

Mijn punt...
    Als je geen positieve ovulatietest krijgt, wil helemaal niet zeggen dat er iets mis is.
    Waarschijnlijk heb je wel een normale eisprong.

Ik probeer nu zwanger te worden van een 2e kindje en peins er niet over om weer ovulatietesten te gaan gebruiken.
    Zonde van mijn geld!

Dit wilde ik even met jullie delen!

Liefs Elly.

2. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    wat goed dat je zo'n berichtje stuurt! Ik zat eigenlijk met dezelfde gevoelens. Ik gebruik al een paar maanden de cb ovutesten met de smilies en ben deze maand mijn ei ook niet tegengekomen. Ik ben nu twee dagen overtijd (zonder symptomen overigens...) en maak me toch een klein beetje zorgen. Door jouw berichtje ben ik toch een beetje gerustgesteld. Bedankt!

3. kenzogirl

kenzogirl Lid

Oct 6, 2008
    56
    0
    0
    idd erg fijn om te lezen.
    Ik zit nu ook aan de ovu testen maar had na berekening allang mijn ei moeten hebben maar via de test is er nog nix te zien,zijn nu wel om de dag aan t klussen zodat ik er toch zkr van ben dat ik er alles aan gedaan heb.Zit nu op dag 17 van mijn cyclus.Ben nu 4mnd aan t klussen,deze maand voor het eerst mbv ovu test.

4. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    hoi Elly,

Het kan idd bij meiden die een korte LH piek hebben en 1x per dag testen hun piek missen. Kan best zijn dat als jij (weet niet hoe laat je testen) maar zeg maar om 18.00 steeds testen, je bijv op een dag je LHpiek was om 14.00...dan mis je idd een posi test. Maar das natuurlijk voor iedereen weer anders. Ik heb vorige maand testen van kruidvat gebruikt en daar teste ik 5 dagen posi mee....dat zijn echt ondingen. Deze maand heb ik ze van sensitest en test sinds gister en vandaag duidelijk positief. Denk dat morgen mijn ei is, heb um vorige ronde ook op dag 20 gehad.

Denk in jouw geval dat je maar een korte piek hebt en dat het beter is om 2x daags te testen en dan gewoon met de goedkopere van bijv sensitest...tenminste als je toch nog gaat overwegen om te gaan testen.

In elk geval suc6

5. mom78

mom78 Lid

Dec 13, 2008
    98
    0
    0
    Brabant
    Ik had zaterdag toevallig een berichtje geplaatst over Ei Gemist? op het forum en nu kom ik jou berichtje tegen, wel een stukje geruststelling hoor.
    Ik ben m'n ei ook nog niet tegengekomen en soms denk ik ook dat ik hem gewoon gemist heb. Vorige cyclus had ik hem op dag 17, nu nog altijd niks na gister dag 21.
    Nu varieert mijn cyclus wel van 31 tot 38 dagen, dus ik test nog ff door.
    Maar soms zegt m'n gevoel dat m'n ei allang geweest moet zijn.
    We zullen zien over 2 weken.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik gebruik ook morgen de laatste ben hem in de vorige cyclus tegen gekomen die eisprong en ik wou alleen weten of ik er 1 had. Het is een dure grap en je focused je helemaal op die K** dingen. Tenminste ik voelde zelf dat ik mezelf gek maakte.

Liefs Ingrid

Share This Page